| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Korespondencja w biznesie > Korespondencja mailowa > Wstęp jako główna część e-maila

Wstęp jako główna część e-maila

Dobrze przemyślany wstęp wiadomości zwiększy prawdopodobieństwo, że wysłany mail zainteresuje odbiorcę i zostanie on przeczytany do końca. Dlatego warto jest poświęcić szczególną uwagę pierwszym zdaniom, które mają za zadanie przyciągnąć uwagę adresata.

Jeżeli chcemy, żeby nasz tekst był przeczytany od początku do końca, musimy postarać się o odpowiednią formę i treść wstępu. Powinien on:

* ograniczać się do jednego akapitu,
* być w miarę krótki, ponieważ zbyt długi wstęp może zniechęcić do przeczytania całej wiadomości,
* streszczać najważniejsze informację,
* stanowić ciekawą zapowiedź tego, co znajdzie się w pozostałej części e-maila.

Polecamy: Jak dodawać załączniki do maila?

Zobacz, jak wygląda niepoprawnie napisany wstęp oraz jego poprawiona wersja.

Wstęp niepoprawny:

W firmie PkIMM&Gopp pracuje 400 osób. Około 80% z nich korzysta z telefonów służbowych. Duża część dzwoni z nich w celach prywatnych. Władze firmy obawiają się, że działania te będą się nadal rozwijać. W związku z tym zarząd postanowił, że od 1 grudnia z telefonów należących do firmy PkIMM&Gopp będzie można korzystać tylko w celach służbowych. Każdy pracownik, który nie będzie przestrzegał nowych zasad, może zostać zwolniony z pracy.

W pierwszej części wiadomości podane są informacje mniej istotne niż w części drugiej. Jest to podstawowy błąd.

Wstęp poprawny:

Od 1 grudnia z telefonów firmy PkIMM&Gopp pracownicy będą mogli korzystać wyłącznie w celach służbowych. Osoby, które nie będą przestrzegać nowych zasad, mogą zostać zwolnione z pracy.

Jest to skuteczny wstęp, który zawiera najważniejsze informacje. Jeśli odbiorca wiadomości jest bardzo zajęty, wystarczy, że przeczyta te dwa zdania i będzie wiedział, o co chodzi.

Polecamy: Jak adresować wiadomość?

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Właściwy wstęp powinien przekazywać istotne informacje na samym początku wiadomości.
Właściwy wstęp powinien przekazywać istotne informacje na samym początku wiadomości.

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Jerzy Fiuk

Doradca ekonomiczny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »