| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Korespondencja w biznesie > Korespondencja mailowa > Jak uniknąć błędów w korespondencji elektronicznej?

Jak uniknąć błędów w korespondencji elektronicznej?

Wysyłanie maili często jest głównym narzędziem pracy pracownika biurowego. Zaledwie kilka podstawowych zasad pomogą uniknąć najczęściej popełnianych błędów w korespondencji elektronicznej.

Cytaty

Aby zaznaczyć, że określone zdanie nie jest Twoją wypowiedzią, możesz wykorzystać jedną z czterech metod cytowania. Należy jednak pamiętać, by wybrany sposób stosować konsekwentnie w całym tekście.

• Postawienie dwukropka przed cudzysłowem otwierającym przytoczone zdanie, np. Dyrektor obrażał swoją podwładną przy innych pracownikach: „Nie jest pani godna, by zajmować takie stanowisko.”
• Użycie myślnika, np. „Nie jest pani godna, by zajmować takie stanowisko” – dyrektor obrażał swoją podwładną przy innych pracownikach.
• Umieszczenie cytatu w oddzielnym zdaniu, np. Dyrektor obrażał swoją podwładną przy innych pracownikach. „Nie jest pani godna, by zajmować takie stanowisko.”
• Niestosowanie cudzysłowu, lecz użycie innego rodzaju lub koloru czcionki – w ten sposób wyróżnia się zdanie lub cytowany wyraz od pozostałej części tekstu. Można na przykład użyć kursywy, czcionki pogrubionej, mniejszej lub większej od reszty tekstu lub wyróżniającej się intensywnym kolorem. Np. Dyrektor obrażał swoją podwładną przy innych pracownikach: Nie jest pani godna, by zajmować takie stanowisko.

Polecamy:Jak zacząć e-mail?

Trzeba także wiedzieć, jak poprawnie używać znaków interpunkcyjnych wewnątrz lub poza cytatem:

• Jeśli cytujemy zdanie pytające lub wykrzyknikowe, cudzysłów zapisujemy po znaku zapytania lub wykrzykniku, np. Szef zapytał na konferencji prasowej: „Czy w tym przypadku możemy sobie pozwolić na jakiekolwiek opóźnienia?”.
• Kropkę stawiamy przed cudzysłowem zamykającym, jeśli cytat stanowi całe odrębne zdanie, np. „W tym przypadku nie możemy sobie pozwolić na jakiekolwiek opóźnienia.” Jeśli natomiast cytat jest jedynie częścią większego zdania, kropkę zapisujemy po cudzysłowie zamykającym, np. Szef powiedział na konferencji prasowej: „W tym przypadku nie możemy sobie pozwolić na jakiekolwiek opóźnienia”.
• Średniki i dwukropki zawsze stawiamy po cudzysłowie zamykającym przytoczone zdanie.

Pamiętaj o właściwym zapisywaniu liczb

• Liczby od 1 do 9 zapisujemy słownie, natomiast począwszy od liczby 10 używamy cyfr.
• Nie należy zaczynać zdania od znaku cyfry – powinien ją poprzedzić jakiś wyraz. Jednak jeśli zapiszemy cyfrę słownie, bez problemu można ten wyraz wstawić na początku wypowiedzenia.
• Jeśli podajemy kwoty pieniężne, przedstawiamy je za pomocą cyfr. Słownie możemy je zapisać tylko wówczas, gdy mówimy o dużych, okrągłych sumach lub o pieniądzach w pojęciu ogólnym.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

KOGNITARIAT

Biuro podatkowo-finansowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »