REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy przedsiębiorca powinien zdecydować się na terminal płatniczy

Remigiusz W. Kaszubski

REKLAMA

REKLAMA

Przy wyborze terminala akceptującego karty płatnicze należy wziąć pod uwagę liczbę klientów, którzy pytają o możliwość dokonania zapłaty w tej formie.

Podjęcie decyzji dotyczącej rodzaju terminala powinno zostać poprzedzone dokonaniem analizy sytuacji podmiotu, który chce rozpocząć akceptację kart płatniczych, pod kątem użyteczności urządzenia, korzyści płynących z podpisania umowy o akceptację kart z wybranym agentem rozliczeniowym, w zestawieniu ze zobowiązaniami, jakie będą ciążyć na akceptancie od chwili podpisania umowy o akceptację kart płatniczych.

REKLAMA

REKLAMA

W procesie podejmowania decyzji można wyodrębnić dwa etapy: wstępny, podczas którego konieczne jest rozważenie wszelkich argumentów za i przeciw decyzji o umieszczeniu terminala akceptującego karty płatnicze w punkcie handlowym, lub usługowym oraz drugi, który dotyczący wyboru agenta rozliczeniowego, z którym nastąpi podpisanie umowy oraz wyboru samego urządzenia.

Konieczne jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy podpisanie umowy o akceptację kart płatniczych i w konsekwencji ustawienie terminala jest korzystne i uzasadnione z punktu widzenia prowadzonej działalności. Pierwszym z elementów, które należy wziąć pod uwagę, jest liczba klientów, którzy pytają o możliwość dokonania zapłaty kartą płatniczą. Oczywiście rozważamy w tym miejscu sytuację, w której konieczne jest podjęcie przedmiotowej decyzji w ramach prowadzonej działalności. W sytuacji gdy decyzja ma być podejmowana w chwili rozpoczynania działalności, konieczne jest wzięcie pod uwagę innego rodzaju wyznaczników.

REKLAMA

Wzrastająca liczba klientów pytających o możliwość dokonania zapłaty przy użyciu karty płatniczej jest wyraźną wskazówką do tego, iż należy poważnie brać pod uwagę konieczność wyposażenia punktu handlowego lub usługowego w terminal. Zjawisko to może wystąpić od razu w mocnym nasileniu - z dnia na dzień albo może mieć charakter powolny. Z pewnością wyznacznikiem konieczności zainteresowania się możliwościami pozyskania terminala do akceptacji kart płatniczych jest sytuacja, w której po otrzymaniu informacji, iż nie ma możliwości dokonania zapłaty kartą, klienci rezygnują z dokonania zakupów czy skorzystania ze świadczonych przez dany punkt usług.

Z drugiej strony konieczność zawarcia umowy z agentem rozliczeniowym sugerować może zmniejszenie liczby klientów dokonujących zakupów. W tym przypadku należy wziąć pod uwagę możliwość migracji dotychczasowych klientów do punktów prowadzących działalność konkurencyjną. Migracja ta może być spowodowana akceptowaniem przez te punkty płatności dokonywanych przy użyciu kart płatniczych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybierz kartę kredytową

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA