| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Karty kredytowe > Warto wiedzieć > Dlaczego za cenne zakupy warto płacić kartą?

Dlaczego za cenne zakupy warto płacić kartą?

Bank może nam pomóc odzyskać pieniądze, wydane na towar niezgodny z opisem lub przedmiot, którego nie otrzymaliśmy w ogóle. Eksperci podkreślają jednak, że na to udogodnienie mamy prawo liczyć tylko w przypadku płatności kartą. Co zrobić, żeby pieniądze wróciły na nasze konto?

Za zakupy w sklepach internetowych warto płacić kartą, a nie przelewem. Eksperci zwracają bowiem uwagę na to, że jeśli towar w przesyłce będzie niezgodny ze złożonym zamówieniem lub w ogóle go nie otrzymamy, to w odzyskaniu pieniędzy może pomóc nam bank. Jest to jednak możliwe tyko wówczas, gdy za towar zapłaciliśmy kartą. Organizacje płatnicze (Visa, MasterCard) stworzyły bowiem specjalne procedury bezpieczeństwa, które w takich sytuacjach pozwalają bankom cofnąć dokonaną płatność (wykonać tzw. obciążenie zwrotne) i odzyskać środki klienta. 

Aby bank mógł odzyskać nasze pieniądze od nierzetelnego właściciela sklepu internetowego, muszą zostać spełnione pewne warunki. Po pierwsze bank może skorzystać ze wspomnianych procedur tylko wtedy, gdy wcześniej klient podjął próbę kontaktu ze sprzedającym, ale nie odniosła ona skutku. W pierwszej kolejności należy więc złożyć reklamację w sklepie. Jeśli otrzymamy odpowiedź odmowną lub sklep zignoruje ją, dopiero wtedy zgłaszamy reklamację w banku. Jako załącznik do niej przedstawiamy wydrukowaną reklamację, wysłaną do sklepu lub ewentualnie billing, pokazujący, że próbowaliśmy wyjaśnić sprawę telefonicznie.

Przeczytaj także: Płacić kartą czy wybrać kredyt gotówkowy?

Ponadto musimy udowodnić, że sprzedawca nie wywiązał się z umowy. Do bankowej reklamacji należy więc dołączyć dokumenty, które to potwierdzą, np. wydrukowane zamówienie i regulamin sklepu. Jeśli od złożenia zamówienia minął już czas, przewidziany w regulaminie na jego realizację, a towaru nadal nie otrzymaliśmy, mamy dużą szansę na odzyskanie pieniędzy. Jeżeli natomiast towar dostaliśmy, ale nie zgadza się on z zamówieniem, należy to opisać w reklamacji.

Polecamy serwis: Kredyty

W ten sposób możemy odzyskać pieniądze nie tylko za płatności w sklepach internetowych. Podobne procedury zostaną zastosowane, jeśli zapłacimy kartą za wakacje, a biuro podróży upadnie lub za koncert, który się nie odbędzie. Zawsze jednak należy w pierwszej kolejności podjąć próbę odzyskania pieniędzy bezpośrednio. Dopiero jeśli się to nie uda, poprosimy o pomoc bank. Zawsze należy też zdarzenie dobrze udokumentować.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Wachowski

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »