| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Karty kredytowe > Rodzaje kart > Karty prepaid – na razie mała oferta banków

Karty prepaid – na razie mała oferta banków

Karty przedpłacone pod wieloma względami przypominają telefony komórkowe w systemie prepaid. Kartą można wydać tylko taką kwotę, jaka wcześniej została wpłacona na jej rachunek techniczny. Plastik można kupić bez żadnych formalności i używać bez konieczności podpisywania umowy z bankiem.

Te cechy kart prepaid pozwalają wydawcom sprzedawać je poza siecią tradycyjnych placówek. W plastikowy pieniądz można więc zaopatrzyć się na przykład na specjalnych stoiskach organizowanych podczas koncertów lub imprez sportowych.

Oczywiście dotyczy to wyłącznie kart na okaziciela. Zakup karty imiennej wymaga już kontaktu z oddziałem lub infolinią banku.

Między kartami i telefonami przedpłaconymi jest jednak zasadnicza różnica. O ile komórki prepaid są równie popularnie, jak telefony na abonament, to tego typu karty płatnicze wciąż są mało znanym, niszowym produktem.

W ofercie dla klientów detalicznych ma je zaledwie kilka banków. W kolejnym z cyklu olimpijskich rankingów Powszechny Dom Kredytowy wybrał trzy instytucje finansowe, których oferta jest najciekawsza.

W ofercie Pekao SA znajdują się karty przedpłacone MasterCard działające w technologii zbliżeniowej. Karty są także otwarte na transakcje internetowe. Karty nie są spersonalizowane, a więc nie ma na nich imienia i nazwiska posiadacza. Pozwala to bankowi prowadzić dystrybucję tego produktu poza tradycyjną siecią placówek, np. w strefach kibica podczas Euro 2012 czy na festiwalu Woodstock. Ciekawostką jest możliwość sprawdzenia stanu konta i historii operacji po wysłaniu wiadomości SMS. Bank pozwala też pobrać aplikację mobilną, która usprawnia zarządzanie kartą. To wystarcza do zajęcia trzeciego miejsca w zestawieniu PDK.

Wydawana przez ING przedpłacona karta Maestro z możliwością doładowywania jest w znacznym stopniu konfigurowalna. Klient tego banku może sięgnąć po kartę na okaziciela, ze standardowym wizerunkiem. Może także poprosić o przygotowanie karty z nadrukowanym imieniem i nazwiskiem i ozdobić ją jednym z 20 proponowanych przez bank wizerunków (ta druga opcja jest o kilka złotych droższa). Kolejnym produktem banku jest wirtualna karta Visa, przeznaczona wyłącznie do płatności internetowych. Dwie karty w ofercie PDK nagradza drugim miejscem w rankingu.

Jaki jest koszt użytkowania karty przedpłaconej i gdzie ją kupić?

Jakie są zalety karty przedpłaconej?

Całą talię kart przedpłaconych ma w ofercie BZ WBK. Najprostszym produktem są karty podarunkowe o różnych nominałach (od 50 zł do 500 zł), które po wyczerpaniu środków można wyrzucić. Bank sprzedaje też karty prepaid przeznaczone wyłącznie do transakcji internetowych, wyposażone w funkcję płatności zbliżeniowych czy wreszcie powiązane z programem lojalnościowym Payback.

Nietypową propozycją są karty przedpłacone rozliczane w obcych walutach (euro, dolarach lub brytyjskich funtach), a także karta affinity. Część dochodów uzyskiwanych z jej wydawania bank przeznacza na wsparcie Fundacji Kresy-Syberia. Na wyróżnienie zasługuje też sposób dystrybucji tych produktów. Bank sprzedaje karty przedpłacone nie tylko w swoich placówkach, ale także za pośrednictwem portalu aukcyjnego Allegro.

Za taką wszechstronność PBK wyróżnia BZ WBK miejscem na najwyższym stopniu podium i złotym medalem.

Piotr Ceregra, Powszechny Dom Kredytowy

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Zierke

Ekspert z zakresu prawa, biznesu i ekonomii

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »