| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Karty kredytowe > Rodzaje kart > Karty prepaid – na razie mała oferta banków

Karty prepaid – na razie mała oferta banków

Karty przedpłacone pod wieloma względami przypominają telefony komórkowe w systemie prepaid. Kartą można wydać tylko taką kwotę, jaka wcześniej została wpłacona na jej rachunek techniczny. Plastik można kupić bez żadnych formalności i używać bez konieczności podpisywania umowy z bankiem.

Te cechy kart prepaid pozwalają wydawcom sprzedawać je poza siecią tradycyjnych placówek. W plastikowy pieniądz można więc zaopatrzyć się na przykład na specjalnych stoiskach organizowanych podczas koncertów lub imprez sportowych.

Oczywiście dotyczy to wyłącznie kart na okaziciela. Zakup karty imiennej wymaga już kontaktu z oddziałem lub infolinią banku.

Między kartami i telefonami przedpłaconymi jest jednak zasadnicza różnica. O ile komórki prepaid są równie popularnie, jak telefony na abonament, to tego typu karty płatnicze wciąż są mało znanym, niszowym produktem.

W ofercie dla klientów detalicznych ma je zaledwie kilka banków. W kolejnym z cyklu olimpijskich rankingów Powszechny Dom Kredytowy wybrał trzy instytucje finansowe, których oferta jest najciekawsza.

W ofercie Pekao SA znajdują się karty przedpłacone MasterCard działające w technologii zbliżeniowej. Karty są także otwarte na transakcje internetowe. Karty nie są spersonalizowane, a więc nie ma na nich imienia i nazwiska posiadacza. Pozwala to bankowi prowadzić dystrybucję tego produktu poza tradycyjną siecią placówek, np. w strefach kibica podczas Euro 2012 czy na festiwalu Woodstock. Ciekawostką jest możliwość sprawdzenia stanu konta i historii operacji po wysłaniu wiadomości SMS. Bank pozwala też pobrać aplikację mobilną, która usprawnia zarządzanie kartą. To wystarcza do zajęcia trzeciego miejsca w zestawieniu PDK.

Wydawana przez ING przedpłacona karta Maestro z możliwością doładowywania jest w znacznym stopniu konfigurowalna. Klient tego banku może sięgnąć po kartę na okaziciela, ze standardowym wizerunkiem. Może także poprosić o przygotowanie karty z nadrukowanym imieniem i nazwiskiem i ozdobić ją jednym z 20 proponowanych przez bank wizerunków (ta druga opcja jest o kilka złotych droższa). Kolejnym produktem banku jest wirtualna karta Visa, przeznaczona wyłącznie do płatności internetowych. Dwie karty w ofercie PDK nagradza drugim miejscem w rankingu.

Jaki jest koszt użytkowania karty przedpłaconej i gdzie ją kupić?

Jakie są zalety karty przedpłaconej?

Całą talię kart przedpłaconych ma w ofercie BZ WBK. Najprostszym produktem są karty podarunkowe o różnych nominałach (od 50 zł do 500 zł), które po wyczerpaniu środków można wyrzucić. Bank sprzedaje też karty prepaid przeznaczone wyłącznie do transakcji internetowych, wyposażone w funkcję płatności zbliżeniowych czy wreszcie powiązane z programem lojalnościowym Payback.

Nietypową propozycją są karty przedpłacone rozliczane w obcych walutach (euro, dolarach lub brytyjskich funtach), a także karta affinity. Część dochodów uzyskiwanych z jej wydawania bank przeznacza na wsparcie Fundacji Kresy-Syberia. Na wyróżnienie zasługuje też sposób dystrybucji tych produktów. Bank sprzedaje karty przedpłacone nie tylko w swoich placówkach, ale także za pośrednictwem portalu aukcyjnego Allegro.

Za taką wszechstronność PBK wyróżnia BZ WBK miejscem na najwyższym stopniu podium i złotym medalem.

Piotr Ceregra, Powszechny Dom Kredytowy

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kawałko

Prawnik.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »