REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

CRM w kryzysie

REKLAMA

 

Prowadzenie biznesu nigdy nie jest proste, szczególnie dzisiaj warunki ekonomiczne stanowią szczególne wyzwanie, któremu nie wszyscy są w stanie sprostać. Instynktowną reakcją jest przejście do strategii obronnej; redukcja wszystkich strategicznych projektów i oczekiwanie aż sprawy potoczą się lepiej. Wycofanie się za mur obronny może być szkodliwe w dłuższym okresie czasu. Burzliwe czasy kryzysu mogą stanowić szansę dla firm rozsądnie inwestujących w technologię informatyczną. Ten materiał pokazuje jak oprogramowanie typu CRM (ang. Customer Relationship Management)  współpracuje z małymi i średnimi przedsiębiorstwami, pomagając im zwiększać przychody w tym ciężkim czasie, poprzez użycie profesjonalnego oprogramowania, które wspomaga zarządzanie relacjami z Klientem.

REKLAMA

 

„Żyjemy w wyjątkowym okresie czasu. To czas kryzysu i nadzwyczajnej niepewności a nawet strachu. Ale to jest także czas szansy na zmianę i pogłębienia rozwoju.”  

Klaus Schwab, Chairman, World Economic Forum 2009


Światowy kryzys dotknął wszystkie gałęzie biznesu. I kiedy codziennie debatujemy nad analizami kiedy kryzys się skończy, jedno jest pewne: przedsiębiorstwa stawiają czoła ciężkim warunkom ekonomicznym w obecnym czasie. Najbliższe miesiące zadecydują czy przetrwają czy nie. Różnica dzieląca zwycięzców od pokonanych będzie niewielka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyzwanie

Globalny kryzys przyniósł w ostatnich  miesiącach wiele błędnych decyzji, szczególnie widocznych w obszarze małych i średnich firm. W przeciwieństwie do dużych firm, gdzie spadek popytu lub dostępności kredytu nie powoduje natychmiastowej utraty, płynności finansowej, małe firmy mogą dość szybko popaść w kłopoty. W tym sektorze można zaobserwować duży pęd do cięcia wydatków, firmy chwytają się wszelkich sposobów by eliminować lub ograniczyć działania niepoprawiające poziomu sprzedaży lub rentowności w krótkim okresie czasu. Chociaż jest to zrozumiałe, sama w sobie redukcja kosztów nie gwarantuje przeżycia w kryzysie. Firmy muszą skupić się także na zabezpieczeniu przychodów i rentowności, szczególnie w obszarze bazy danych klientów. Wiele z nich stosując bolesne cięcia kosztów opóźnia tylko nieuchronny upadek.

Co można zrobić?

REKLAMA

Redukcja kosztów i utrzymanie wzrostu to ogromne wyzwanie w dobrych czasach w kryzysie wydaje sie niemożliwe. Aby osiągnąć taki cel małe i średnie przedsiębiorstwa potrzebują rozwiązania zwiększającego wydajność i skuteczność we wszystkich obszarach działalności firmy.

Coraz częściej, firmy zwracają się w kierunku oprogramowania typu CRM, właśnie poprzez optymalizację aktywności związanych z klientami i zarządzaniem relacjami z nimi. W ten właśnie sposób generują większe dochody nie podnosząc kosztów funkcjonowania i budują swoja przewagę konkurencyjną.

Dlaczego CRM?

REKLAMA

Przede wszystkim CRM pomaga chronić przychody pochodzące od aktualnych klientów, poprzez dostarczanie im oczekiwanych przez nich produktów i usług oraz zabezpieczenie ich lojalności mimo rosnących cen. Dodatkowo poprzez lepsze zrozumienie potrzeb klienta oprogramowanie  pozwala na odkrycie wielu z pozoru niewidocznych szans sprzedaży w obrębie pozyskanej już bazy klientów. Pozwala to na zastąpienie sporadycznych akcji handlowych profesjonalnym programem rozwoju dla danej bazy klientów. CRM pozwala na zaspokojenie potrzeb klienta w konkretnym czasie i dostarczenie mu odpowiedniego poziomu usług.


Sprzedaż do aktualnych klientów jest ważna, ale nie można zapominać o akwizycji nowych. Bez pozyskiwania nowych klientów każda firma ryzykuje spadek przychodów w średnioterminowej perspektywie. Sprzedaż do nowych klientów jest postrzegana jako pięcio a nawet dziesięciokrotnie droższa, niż do klientów już pozyskanych. Dlatego poprawa skuteczności sprzedaży i marketingu jest żywotną sprawą i wpływa na powiększenie liczby klientów podczas recesji.

„Oprogramowanie CRM, to również bezpieczeństwo biznesowe, dzięki możliwości monitorowania postępów działania użytkowników systemu i szansie na szybką reakcję, gdy sytuacja tego wymaga. Mówimy też o bezpieczeństwie inwestycji, jaką są zgromadzone informacje o klientach. Nie ma mowy o utracie kontaktów wraz z odchodzącym pracownikiem, co jest dość powszechną dolegliwością firm, które nie korzystają z systemu CRM"

Paweł Giziński, Dyrektor Działu Produktów Globalnych, Sage sp. z o.o.

Dlaczego teraz?

Aktualni i potencjalni klienci stoją przed koniecznością szukania najtańszych produktów czy usług. Rezultatem tego jest konieczność zwielokrotnienia wysiłków by nasza działalność była rentowna. To wyzwanie wraz tendencją obniżających się cen powoduje, że obecnie utrzymanie satysfakcjonujących wyników sprzedaży staje sie szczególnym wyzwaniem. Największym błędem jaki może zostać zrobiony w tym czasie to kontynuacja dotychczasowych sposobów działania mino zmieniających się okoliczności. Koszt nie robienia niczego jest znaczący. Potencjalne koszty braku aktywności oraz istotne kwestie kryzysu wpływające na działalność naszej firmy powinny zadecydować o zakupie oprogramowanie CRM. Koszt wprowadzenia takiego rozwiązania jest niewielki, zaś korzyści szczególnie w perspektywie średnio i długookresowej są ogromne.

Podsumowanie: Dlaczego warto pracować z systemem CRM?


1.    Korzyści dla właścicieli i managerów:

a.    Generuje wzrost przychodu

b.    Poprawia rentowność

c.    Pozwala na podejmowanie trafnych decyzji

d.    Poprawia efektywność zarządzania w czasie rzeczywistym

e.    Podnosi wydajność

f.    Podnosi atrakcyjność firmy, produktu i usługi w oczach Klienta


2.    Podniesienie przychodu z bazy aktualnych klientów

a)    Pozwala na realizację sprzedaży/dosprzedaży i zwiększenie rentowności poszczególnych relacji z klientem

b)    Redukuje koszty poszczególnych transakcji, dostarcza informacji o potrzebach poszczególnych klientów

c)    Obniża nakład pracy na czynności „serwisowe" co zwiększa satysfakcje i lojalność klienta.


3.    Pozyskanie nowych klientów niższym kosztem

a)    Obniża koszty sprzedaży poprzez zapewnienie koncentracji sił na najbardziej prawdopodobnych do zamknięcia transakcjach.

b)    Istotnie obniża jednostkowy koszt realizacji poszczególnych transakcji.

c)    Usprawnia administrację sprzedaży

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wskaźnik koniunktury GUS. Gastronomia i zakwaterowanie z największym wzrostem

    Zakwaterowanie i gastronomia znalazły się wśród branż, w których notowany był do tej pory dodatni wskaźnik koniunktury (informacja i komunikacja oraz finanse i ubezpieczenia).

    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    REKLAMA

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    REKLAMA

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA