| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Inwestycje > Rynek nieruchomości > Kupno mieszkania u dewelopera: na co zwrócić uwagę przy promocjach?

Kupno mieszkania u dewelopera: na co zwrócić uwagę przy promocjach?

Sezon letni to sezon przecen i rabatów, również u deweloperów, którzy są skłonni udzielić nawet 20% rabatu na sprzedawane w czasie wakacji nieruchomości. Oferują także dodatkowo samochody, drogie wycieczki zagraniczne lub darmowe miejsce postojowe, wykończenie mieszkania, a nawet jego częściowe wyposażenie. To sposób deweloperów na pozbycie się ostatnich mieszkań albo przyciągnięcie kupujących na wczesnym etapie budowy.

Część deweloperów uznała, że wakacje są dobrym momentem aby kusić nabywców pakietami tańszych mieszkań, darmowymi miejscami postojowymi, wyposażeniem, wykończeniem czy różnego rodzaju dniami otwartymi. Ma to za zadanie zwiększyć sprzedaż w tradycyjnie chudszym okresie urlopowym. Home Broker sprawdził, co można zyskać korzystając z wakacyjnej promocji u dewelopera i na co należy zwrócić uwagę.

Po pierwsze promocje często dotyczą tylko niewielkiej partii mieszkań. Mogą być wtedy sposobem pozbycia się najmniej atrakcyjnych lokali czy po prostu zakończenia sprzedaży całego projektu.

19,90 złFaktury 2014 - PDF

Taka sytuacja ma miejsce w przypadku inwestycji Gardenia w Józefosławiu. Ostatnie pięć gotowych domów firma Ronson Development sprzedaje po 760 tys. zł zamiast dotychczasowej ceny 960 tys. zł, czyli z ponad 20-proc. rabatem. Podobny zabieg stosuje Marvipol. Zazwyczaj ostatnia pula mieszkań sprzedawana jest przez tę spółkę z dyskontem około 500 zł w przeliczeniu na m kw.

Wakacyjne promocje na ograniczony pakiet mieszkań można też spotkać na przykład w inwestycji City Zen firmy Espais. Deweloper zaoferował 12 mieszkań przecenionych o 15%. Budynek jest już ukończony, ale ze względu na lokalizację przy ruchliwej ulicy nie wszystkie mieszkania zostały sprzedane. Promocja ma potrwać do końca miesiąca. Natomiast Ronson Development od 10 lipca w inwestycji Galileo w Poznaniu sprzedaje gotowe mieszkania dwupokojowe z rabatem 30 tys. zł i trzypokojowe z rabatem 40 tys. zł. Oznacza to obniżkę o około 5 – 10% względem standardowej oferty. Okresowe rabaty podczas dni otwartych stosuje też w swoich inwestycjach Dom. Taka impreza jest planowana na przykład 31 lipca na terenie warszawskiego osiedla Derby. Deweloper nie zdradza jednak jakich rabatów można będzie się spodziewać w tym dniu.

Zdarza się także, że deweloperzy w standardowej polityce unikający udzielania rabatów skłonni są kusić nabywców taką formą promocji właśnie w czasie wakacji. Taką taktykę zastosował na przykład Bouygues Immobilier w swojej inwestycji Villa Arte na warszawskiej Woli. Oferowane są tu mieszkania z rabatem 5%, co w przypadku tej firmy rzadko się zdarza. W sprzedaży zostało około 35 mieszkań z 93 oferowanych w pierwszym etapie inwestycji, którego zakończenie ma nastąpić w ostatnim kwartale 2011 roku. Zaawansowanie robót jest obecnie niewielkie i wynosi około 15%. Warto w tym miejscu podkreślić, że zakup mieszkania na wczesnym etapie budowy niesie za sobą ryzyko niepowodzenia projektu, które jest dyskontowane w cenie lokalu.

Zobacz także: Tanie mieszkanie

HITY INFORU

TERMINARZ

LIP25
TydzieńPWŚCPSN
2730123456
2878910111213
2914151617181920
3021222324252627
3128293031010203

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

INDEPENDENT TAX ADVISERS Doradztwo Podatkowe Sp. z o.o.

Doradcy podatkowi

Zostań ekspertem Infor.pl »