| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Inwestycje > Rynek nieruchomości > Jak deweloperzy nęcą klientów

Jak deweloperzy nęcą klientów

Wraz z poprawą koniunktury na rynku mieszkaniowym, maleje liczba promocji przy zakupie nieruchomości. Mieszkania sprzedają się coraz lepiej, cały czas w ofertach deweloperów można znaleźć dodany samochód za złotówkę lub komórkę lokatorską gratis.

Od połowy zeszłego roku Home Broker obserwuje wzrost liczby transakcji na rynku pierwotnym. W drugim półroczu 2009 roku deweloperzy sprzedali o blisko połowę więcej mieszkań, niż w pierwszym . - W związku ze wzrostem sprzedaży, deweloperzy coraz rzadziej stosują dodatkowe promocje, takie jak: duże rabaty, darmowe miejsca postojowe, komórki lokatorskie, darmowe wykończenie lokalu czy samochody w prezencie – ocenia Rafał Liponoga, członek zarządu Home Broker, odpowiedzialny za współpracę z deweloperami. - Jeszcze rok temu w przypadku co trzeciej inwestycji deweloperzy oferowali klientom bonus. Teraz dodatkowe zachęty zdarzają się tylko w przypadku 5-10% inwestycji, chociaż w skali całego kraju przykładów można znaleźć sporo – dodaje.

Home Broker sprawdził, jakie środki wspierające sprzedaż są stosowane obecnie przez deweloperów. Najprostszym i powszechnie stosowanym sposobem na sprzedaż lokali w dalszym ciągu są rabaty. W większości przypadków deweloperzy udzielają drobnych, kilkuprocentowych rabatów, które kalkulowane są w założeniach finansowych projektu. – Wyjątkowo dużych, standardowo 10-proc. upustów udziela w jeden ze swoich warszawskich inwestycji hiszpański deweloper Sando. – mówi Włodzimierz Wielogórski, specjalista ds. rynku pierwotnego Home Broker. Dodaje, że dzięki takim zachętom sprzedaż mieszkań idzie bardzo sprawnie.

Nie wszyscy deweloperzy są skłonni w ten sposób wspierać sprzedaż. – Francuski deweloper Bouygues Immobilier budujący w stolicy rzadko zgadza się i to jedynie na kosmetyczne zmiany cen – dodaje Włodzimierz Wielogórski. Nie oznacza to jednak, że nie zabiega o klientów. Firma dostosowała w kryzysie ofertę do nowych wymagań klientów i proponuje niskie ceny połączone z wysoką jakością, co skutkuje dobrymi wynikami sprzedaży. 

Zobacz też serwis: Nieruchomości

W dalszym ciągu można się także spotkać z oferowaniem na atrakcyjnych warunkach dodatkowych pomieszczeń przynależnych. - Deweloper PBR Wyrzysk, budujący mieszkania w Bydgoszczy, Pile i Poznaniu oferuje gratis komórki lokatorskie albo pozwala na zakup miejsca postojowego na raty – mówi Dawid Płociński, doradca Home Broker z Bydgoszczy.

Podobnie sytuacja wygląda w Szczecinie, gdzie w dalszym ciągu często można dostać pomieszczenie przynależne za złotówkę. – Nawet jeżeli deweloper nie oferuje komórki czy garażu w cenie mieszkania, to proponuje analogiczny upust w cenie lokali - mówi Magdalena Rudzińska, doradca Home Broker ze Szczecina.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

MonsterPolska.pl

lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »