| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Inwestycje > Rynek finansowy > Święty Mikołaj firmuje produkty bankowe

Święty Mikołaj firmuje produkty bankowe

Z roku na rok w bankach przybywa świątecznych akcji marketingowych. Banki coraz chętniej wykorzystują święta Bożego Narodzenia jako element promocji swoich produktów.

W poprzednich latach bożonarodzeniowe promocje najczęściej dotyczyły kredytów gotówkowych czy kart kredytowych, ale teraz mają dużo szersze zastosowanie. Bankowcy wykorzystują więc wizerunek św. Mikołaja gdzie tylko się da. Przede wszystkim – jak co roku – pojawia się świąteczne opakowanie kredytów gotówkowych. Taką ofertę mają obecnie m.in. Bank Polskiej Spółdzielczości, Bank Zachodni WBK, db kredyt, Dominet Bank, Getin Bank, Kredyt Bank, Lukas Bank, Bank Pekao i PKO BP.

Najczęściej banki proponują w tym przypadku swoje standardowe kredyty gotówkowe, tylko w grudniu zmieniają formę marketingowej komunikacji. Czasami jednak pojawiają się dodatkowe zachęty: w Banku Pekao brak jest prowizji za udzielenie kredytu, choć trzeba przyznać, że to standardowa promocja, jaką bank wprowadza co jakiś czas – a nie tylko w okresie świątecznym. Inni postawili na nagrody – Getin Bank osoby zaciągające kredyt gotówkowy obdarowuje gadżetami takimi jak ścienny zegar i portfel z logo banku. Pożyczając pieniądze w BPS można z kolei liczyć na świąteczny upominek w postaci filiżanki i pralinki. W Lukas Banku codziennie do wygrania jest jeden laptop marki Toshiba.

Świąteczne promocje łączą się też z kartami kredytowymi. Płacąc „plastikowymi pieniędzmi” z Citibanku można wygrać samochód Mini Cooper, a także nagrody pieniężne. W Kredyt Banku podobnie – aktywni użytkownicy kart, jeśli uśmiechnie się do nich szczęście, dostaną pieniądze, zestawy kina domowego lub kosze świąteczne. Do tego posiadacze kart Kredyt Banku mogą liczyć na zniżki w wybranych firmach oferujących świąteczne prezenty. I to jest kolejny rodzaj grudniowych promocji. W BZ WBK płacąc Przelewem24 zyskujemy rabaty na elektronikę w sklepie Neostar, korale w YES! czy prezenty w Merlin.pl.

Pełne promocji są też internetowe sklepy, które ma na swoich stronach coraz więcej banków. W mBanku pojawia się możliwość zakupu prezentu w obniżonych cenach w „Pasażu Świątecznym”. W sklepach Nordei i Raiffeisena prezenty świąteczne dostarczane są gratis. Z kolei ING ma gwiazdkowe zniżki na wybrane produkty dla klientów korzystających z programu lojalnościowego „bankujesz-kupujesz” (np.: galanteria skórzana, zegarki, aparaty cyfrowe, zabawki, sprzęt sportowy).

Ciekawy pomysł znajdziemy w Banku Millennium, gdzie na stronie internetowej w różnych miejscach pojawia się ikona z prezentem. Kto znajdzie taki obrazek ma szansę na wygranie odtwarzacza MP3, czy przenośnej pamięci. To ciekawa zachęta do przeglądania strony i zapoznawania się z ofertą banku. Gwiazdkowe promocje dotyczą też bankowych ubezpieczeń. MultiBank promuje ubezpieczenie NW dla posiadaczy kart kredytowych. Niektóre gwiazdkowe propozycje są z punktu widzenia klientów ciekawe, bo dają im szanse na dodatkowe korzyści. Dotyczy to chociażby prezentów, którymi bank obdarowuje klientów, czy zniżek na kupowane w sklepach prezenty. Jeśli jednak zmienia się jedynie marketingowe opakowanie, a klient nie dostaje nic więcej poza standardową ofertą, to może się on czuć oszukany. Święta nieco przytępiają czujność konsumentów, bo w końcu większości bardzo dobrze się kojarzą. W takiej sytuacji łatwiej jest „wcisnąć” niekoniecznie dobry i potrzebny produkt finansowy.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Michał Sadrak, Open Finance

Źródło:

Własne

Zdjęcia


Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Edyty Grubek EG Usługi Księgowe

Biuro księgowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »