| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Inwestycje > Rynek finansowy > Programy CSR – które banki są fair

Programy CSR – które banki są fair

Niektóre banki część wypracowanego zysku przekazują na różnego rodzaju akcje charytatywne. Warto sprawdzić, czy pieniądze jakie płyną z naszego portfela do banku służą wyłącznie do zwiększania jego zysku.

Oprócz działalności charytatywnej banki dużo uwagi poświęcają edukacji społeczeństwa, i to na przeróżnych płaszczyznach. Kilka instytucji postawiło na rozwój przedsiębiorczości. Eurobank wspiera Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości. Pod opieką tej organizacji znajduje się obecnie ponad 770 firm, a w sumie z Inkubatorów wyszło już ponad 2500 młodych przedsiębiorstw. O edukację finansową małych przedsiębiorstw dba Bank Zachodni WBK prowadząc warsztaty dla właścicieli firm. Bank organizuje też Dni Polski Przedsiębiorczej w ramach których, prowadzone są konferencje, warsztaty i spotkania do studentów. Zachęca się w ten sposób młodych Polaków do zakładania własnych firm. Również Raiffeisen Bank dba o edukację biznesową W ubiegłym roku przeprowadził cykl konferencji na temat możliwości skorzystania z funduszy unijnych, podczas których uczestnicy przechodzili krótki kurs pisania wniosków o dotacje. Bank BGŻ został zaś fundatorem nagród w Olimpiadzie Przedsiębiorczości przeznaczonej dla młodzieży licealnej.

Banki dbają również o to by mieć klientów, którzy rozumieją po co przychodzą do banku. O edukację finansową dba Fundacja Kronenberga, za którą stoi Citibank Handlowy. W ubiegłym roku przeprowadziła ona kilka akcji. Na przykład dzięki programowi „Od Grosika do Złotówki” uczniowie II klas szkół podstawowych mają szansę poznać pierwsze pojęcia związane z ekonomią. Z kolei „Moje Finanse” zapewniają dostęp do wiedzy o finansach uczniom szkół ponadgimnazjalnych. Prawdopodobnie najstarszym programem CSR w Polsce są prowadzone od 1927 roku Szkolne Kasy Oszczędności uczące oszczędności kolejne pokolenia dzieci i młodzieży. Prowadzi je bank PKO BP, a także banki spółdzielcze.

Kampanią edukacyjną dla kobiet zajmuje się GE Money Bank. Specjaliści z mBanku prowadzą lekcje, na których tłumaczą tajniki bankowości internetowej. Ważną inicjatywą pomagającą zapoznać Polaków z tajnikami sieci, był rozdawany przez ING Bank E-lementarz Internetu. Bank przygotował milion takich podręczników. PKO BP zadbał z kolei o najbardziej twórczych i aktywnych młodych pracowników nauki wspierając projekt Fundacji Tygodnika „Polityka” pod nazwą „Zostańcie z nami”.

Jeśli chodzi o ochronę środowiska, to oczywiście przoduje Bank Ochrony Środowiska. Chcąc zrekompensować swoją emisję dwutlenku węgla sfinansował zasadzenie ok. 15 tys. drzew. Raiffeisen Bank promuje wśród pracowników model świadomego gospodarowania energią elektryczną, wodą i ograniczania zużycia papieru. Wiele banków w trosce o środowisko zachęca klientów do przejścia na elektroniczne wyciągi z rachunków. Bank Pekao, z racji swojego logo, opiekuje się żyjącym w Puszczy Białowieskiej stadem żubrów. Lukas Bank zaangażował się w akcję „Zagoń rower do roboty. Tydzień odpoczynku dla samochodów”, gdzie zachęcał pracowników do przestawienia się na komunikację rowerową.

reklama

Ekspert:

Mateusz Ostrowski

Analityk rynku produktów bankowych

Źródło:

Własne

Zdjęcia


Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Jopek

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »