| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Inwestycje > Komentarze rynkowe > Rynek międzynarodowy dla Polski

Rynek międzynarodowy dla Polski

W roku 2012 PKB w Europie spadło o 02-0,6%. Handel wewnętrzny spadł o 1,5-2,2% w tym okresie. Handel międzynarodowy w Europie spada, również na najsilniejszych rynkach exportowych i importowych. Wyniki exportu dla Polski są korzystne.

W Polsce zmiany technologii (ekologia, innowacje, usprawnienia, oszczędności w użytkowaniu) pozwoliły na produkcje produktów o nowej jakości. Wprowadzanie innowacji i nowoczesności w materiałach (szkło, laminat, dekory, wykończenia, akcesoria) pozwala na wprowadzenie droższych produktów, na nowe rynki, o innej charakterystyce. Innowacyjność była i jest sposobem na spełnienie wymagań rynków Zachodnich i Południowych oraz rozwój i ekspansje. Ważnym atutem jest wzornictwo, design i projekty dla produktów. W roku 2013 wyższe wyniki wzrostu ocenia się w krajach rozwijających się (Europa Środkowa i Południowa) oraz słabiej rozwiniętych (Europa Wschodnia).

Znacznym obciążeniem dla firm są problemy finansowania oraz zadłużenia. Trudne warunki finansowe zniechęcają potencjalnych współpracowników i konsumentów. Firmy szukają pewnych warunków i współpracowników, nie zgadzają się na finansowanie, kredytowanie czy długie przesunięcie płatności. Obciążeniem jest również obniżenie płynności w firmach, zagrożenia tego typu są negatywnie odbierane. Niska płynność transakcji może mieć wpływ na codzienną pracę firmy, jej działalność i pracowników. Wejście i działanie na zagranicznych rynkach wymaga trwałości i pewności współpracy, realizacji zamówień i transakcji.

Ochrona danych osobowych przedsiębiorcy

Rynek międzynarodowy dla Polski jest korzystny, rozwija się handel produktami wysoko przetworzonymi i gotowymi. Ważny jest sektor FMCG, maszyn, chemiczny (tradycyjni polski przemysł). Na rynku międzynarodowym szanse na rozwój ma sektor produktów i akcesoriów dla domu, biura i lokali oraz sektor kosmetyków, ubrań, dodatków.

Niższe opłaty interchange od 2014 roku

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Samorządowy Serwis Prawny

Serwis Kancelarii Ślązak, Zapiór i Wspólnicy dla jednostek samorządu terytorialnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »