| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > Regiony > Jak powinna wyglądać umowa partnerska w projektach realizowanych na Mazowszu

Jak powinna wyglądać umowa partnerska w projektach realizowanych na Mazowszu

Projekty unijne mogą być realizowane w partnerstwie z innymi podmiotami. Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na taką współpracę są zobowiązani do zawarcia umowy partnerskiej. Umowa taka określa wzajemne zobowiązania stron oraz odpowiedzialność podczas realizacji projektu.

Umowa partnerska w ramach RPO WM

W przypadku projektów realizowanych na terenie województwa mazowieckiego za pośrednictwem Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego w określonych przypadkach istnieje możliwość zawarcia umowy partnerskiej lub porozumienia. Zapisy takiej umowy lub porozumienia powinny jasno definiować rolę partnerów w projekcie, wzajemne zobowiązania stron oraz odpowiedzialność wobec Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, która pełni w tym przypadku rolę dysponenta środków unijnych. Ponadto postanowienia umowy lub porozumienia powinny umożliwiać przekazywanie środków finansowych na konta poszczególnych partnerów zaangażowanych w realizację projektu.

Kopia umowy partnerskiej lub porozumienia powinna zostać załączona przez wnioskodawcę na etapie aplikowania o środki unijne tj. podczas składania dokumentacji aplikacyjnej do MJWPU w ramach ogłoszonego naboru wniosków o dofinansowanie. Kopia ta powinna zostać poświadczona z oryginałem umowy lub porozumienia.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Struktura umowy partnerskiej

Umowa zawierana przez partnerów na potrzeby przygotowania i realizacji projektu unijnego powinna uwzględniać następujące elementy:

  • strony umowy,
  • przedmiot umowy,

W umowie powinien znaleźć się krótki opis przedmiotu umowy, wskazanie tytułu projektu zgodnie ze złożonym wnioskiem o dofinansowanie, nazwa i numer projektu oraz działania, w ramach, którego projekt jest realizowany oraz okres przygotowania, realizacji i wdrożenia projektu.

  • zakres współpracy (planowanych prac), które będą realizowane w ramach partnerskiego projektu,

Postanowienia umowy powinny jasno określać rolę poszczególnych partnerów tzn. wskazywać lidera projektu (partnera wiodącego) oraz zakres praw i obowiązków oraz pozycje lidera i pozostałych partnerów.

  • finansowanie partnerskiego projektu,

W umowie powinny zostać podane koszty projektu z uwzględnieniem kosztów kwalifikowanych oraz wnioskowanej kwoty dofinansowania z Unii Europejskiej. Ponadto powinny zostać określone zasady rozliczania płatności a także wskazane numery kont na które będą przelewane środki w ramach finansowania projektu.

  • własność majątku, która powstanie w wyniku realizacji projektu partnerskiego,

W umowie powinno zawierać się również wskazanie czyją własnością będą produkty (maszyny, urządzenia, tabor itd.) uzyskane w trakcie realizacji projektu i kto zgodnie z zapisami unijnych rozporządzeń zagwarantuje trwałość projektu w trakcie i po realizacji projektu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Prawo i Logistyka

PrawoiLogistyka.pl to serwis tematyczny zajmujący się prawnymi aspektami działalności transportowej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »