REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak promować kujawskie produkty za granicą dzięki unijnym funduszom – część I

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Promocja produktów kujawskich dzięki środkom z UE
Promocja produktów kujawskich dzięki środkom z UE

REKLAMA

REKLAMA

Od 15 listopada 2010 roku przedsiębiorcy z województwa kujawsko-pomorskiego mogą składać wnioski o dofinansowanie dla projektów promujących regionalne i lokalne marki w kraju i za granicą. W zależności od typu projektu można otrzymać dofinansowanie z UE nawet do 100 tys. złotych.

Konkurs, o którym mowa powyżej prowadzony jest w ramach działania 5.5 „Promocja i rozwój markowych produktów” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013.

REKLAMA

Za jego sprawną organizację odpowiada Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Konkurs ma na celu wyłonienie projektów, które w największym stopniu utrwalają marki regionu na rynku europejskim oraz przyczyniają się do intensyfikacji współpracy międzynarodowej pomiędzy przedsiębiorstwami.

Nabór wniosków prowadzony jest od 15 listopada 2010 roku w sposób ciągły do osiągnięcia 130% alokacji środków finansowych przeznaczonych na dany konkurs, nie później jednak niż do 31.03.2011r.

Kto może ubiegać się o dofinansowanie?

O dofinansowanie unijne mogą ubiegać się mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa, mające siedzibę i prowadzą działalność gospodarczą na terenie województwa kujawsko-pomorskiego oraz funkcjonujące minimum 12 miesięcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ramach tego konkursu jeden wnioskodawca może złożyć nawet kilka wniosków o dofinansowanie.

Dowiedz się: Jak przebiegają kontrole projektów innowacyjnych?

Jakie projekty mogą otrzymać dofinansowanie?

Do wsparcia w ramach konkursu otwartego przewidziane są następujące typy projektów:

  • Wsparcie promocji produktów regionalnych i lokalnych;

Produkt lokalny to wyrób lub usługa, z którą utożsamiają się mieszkańcy regionu, produkowana w sposób niemasowy i przyjazny dla środowiska, z surowców lokalnie dostępnych. Produkt lokalny jest nierozerwalnie związany z miejscem jego powstawania. W celu jego promocji wykorzystuje się zatem miejsce jego pochodzenia jako podstawę korzystnego wizerunku.
Produkt regionalny to produkt wytwarzany tylko w niektórych regionach Unii Europejskiej, a jego nazwa i technologia wytwarzania są prawnie chronione.

  • Przygotowanie i prezentacja oferty handlowej i promocyjnej przedsiębiorstw i grup przedsiębiorstw, w tym udział w charakterze wystawcy na targach i wystawach poza granicami kraju lub krajowych o charakterze międzynarodowym;

Polecamy: ABC funduszy unijnych

  • Koszt udziału w zagranicznych lub krajowych o charakterze międzynarodowym imprezach targowo - wystawienniczych w charakterze uczestnika oraz koszt udziału przedsiębiorców i grup kooperacyjnych w wyjazdowych misjach gospodarczych poza granice kraju;
  • Tworzenie i rozwój sieci współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami i innymi podmiotami (w tym wsparcie dla klastrów i grup kooperacyjnych przedsiębiorstw).

W jednym wniosku o dofinansowanie można łączyć kilka typów projektów, wtedy maksymalna wartość dofinansowania podlega sumowaniu.

Pozostałe informacje dotyczące zasad naboru projektów w ramach tego konkursu zostały przedstawione w drugiej części artykułu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

REKLAMA

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA