| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > Regiony > Jakie są wydatki niekwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców z Małopolski?

Jakie są wydatki niekwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców z Małopolski?

Nie wszystkie wydatki poniesione przez mikroprzedsiębiorców w związku z realizacją projektów inwestycyjnych będą mogły zostać uznane za kwalifikowane. W ramach poszczególnych kategorii wydatków istnieją ważne wyłączenia, o czym informuje potencjalnych wnioskodawców dokumentacja programowa.

Kwalifikowalność wydatków ponoszonych podczas przygotowania i realizacji projektów unijnych bywa często kwestią problematyczną. Na szczęście pomocą w tym zakresie służy nam dokumentacja programowa oraz szereg wytycznych instytucji zarządzących. W ramach działania 2.1.A, które skierowane jest do mikroprzedsieborców zainteresowanych realizacją projektów na terenie województwa małopolskiego istnieją wyłączenia wydatków które nie będą mogły zostać zrefundowane ze środków unijnych. Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się poniżej.

Kategorie wydatków niekwalifikowanych w działania 2.1.A

Za wydatki niekwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców zostaną uznane wydatki związane w szczególności z:

  • przygotowaniem projektu,

Nie będą refundowane ze środków unijnych koszty przygotowania dokumentacji projektowej, w szczególności wydatki poniesione na opracowanie studium wykonalności, raportu OOŚ, dokumentacji technicznej i wykonawczej, map i szkiców itd.

Przeczytaj także: Jakie są wydatki kwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców z Małopolski?

  • zakupem lub leasingiem środków transportu w przypadku wnioskodawcy, którego głównym przedmiotem działalności gospodarczej jest świadczenie usług transportowych,
  • zarządzaniem projektem,

Za niekwalifikowane zostaną uznane również wydatki związane z zakupem środków trwałych służących do zarządzania projektem, np. do monitorowania projektu, rozliczania płatności, sprawozdawczości itd.).

  • koszty osobowe,
  • koszty związane z recertyfikacją systemów zarządzania, która nie prowadzi do rozszerzenia systemów zarządzania w danym przedsiębiorstwie, a stanowi jedynie cykliczny audyt certyfikujący, 
  • koszty certyfikacji dla projektów, w ramach, których nie przewiduje się wdrożenia systemów zarządzania, 
  • wartość firmy zakupywanego przedsiębiorstwa (tj. różnica między ceną zakupu przedsiębiorstwa a wartością godziwą).

Polecamy serwis Koszty

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

R. Olszewski, J. Tokarski i Wspólnicy

Kancelaria Prawnicza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »