| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > Regiony > Jakie są wydatki niekwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców z Małopolski?

Jakie są wydatki niekwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców z Małopolski?

Nie wszystkie wydatki poniesione przez mikroprzedsiębiorców w związku z realizacją projektów inwestycyjnych będą mogły zostać uznane za kwalifikowane. W ramach poszczególnych kategorii wydatków istnieją ważne wyłączenia, o czym informuje potencjalnych wnioskodawców dokumentacja programowa.

Kwalifikowalność wydatków ponoszonych podczas przygotowania i realizacji projektów unijnych bywa często kwestią problematyczną. Na szczęście pomocą w tym zakresie służy nam dokumentacja programowa oraz szereg wytycznych instytucji zarządzących. W ramach działania 2.1.A, które skierowane jest do mikroprzedsieborców zainteresowanych realizacją projektów na terenie województwa małopolskiego istnieją wyłączenia wydatków które nie będą mogły zostać zrefundowane ze środków unijnych. Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się poniżej.

Kategorie wydatków niekwalifikowanych w działania 2.1.A

Za wydatki niekwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców zostaną uznane wydatki związane w szczególności z:

  • przygotowaniem projektu,

Nie będą refundowane ze środków unijnych koszty przygotowania dokumentacji projektowej, w szczególności wydatki poniesione na opracowanie studium wykonalności, raportu OOŚ, dokumentacji technicznej i wykonawczej, map i szkiców itd.

Przeczytaj także: Jakie są wydatki kwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców z Małopolski?

  • zakupem lub leasingiem środków transportu w przypadku wnioskodawcy, którego głównym przedmiotem działalności gospodarczej jest świadczenie usług transportowych,
  • zarządzaniem projektem,

Za niekwalifikowane zostaną uznane również wydatki związane z zakupem środków trwałych służących do zarządzania projektem, np. do monitorowania projektu, rozliczania płatności, sprawozdawczości itd.).

  • koszty osobowe,
  • koszty związane z recertyfikacją systemów zarządzania, która nie prowadzi do rozszerzenia systemów zarządzania w danym przedsiębiorstwie, a stanowi jedynie cykliczny audyt certyfikujący, 
  • koszty certyfikacji dla projektów, w ramach, których nie przewiduje się wdrożenia systemów zarządzania, 
  • wartość firmy zakupywanego przedsiębiorstwa (tj. różnica między ceną zakupu przedsiębiorstwa a wartością godziwą).

Polecamy serwis Koszty

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

mgr. inż. Bogumił Leśniewski

Specjalista ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »