| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > Regiony > Jak promować regionalne marki dzięki unijnym funduszom?

Jak promować regionalne marki dzięki unijnym funduszom?

Rozwój regionalny oprócz inwestycji o charakterze technicznym, wymaga skutecznej promocji. Przedstawianie lokalnych zalet jest dzisiaj łatwiejsze dzięki możliwości pozyskania na ten cel funduszy europejskich.

O konieczności promocji regionalnych produktów zdają się doskonale wiedzieć władze województwa warmińsko-mazurskiego. Dlatego podczas programowania funduszy unijnych na lata 2007-2013 wykorzystały tą szansę i umożliwiły lokalnym przedsiębiorcom sięgnięcie po unijną dotację na ten właśnie cel. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego, bo o nim mowa wsparcie wytwarzania i promocji produktów regionalnych jest możliwe dzięki działaniu 1.3, w ramach którego właśnie został rozpoczęty nabór wniosków o dofinansowanie.

Konkurs ma formę zamkniętą. Termin naboru wniosków o dofinansowanie trwa od 30 sierpnia do 8 października br. (30 dni roboczych).

Kto może ubiegać się o dotację?

O dofinansowanie mogą ubiegać się mikro-, mali- i średni przedsiębiorcy z terenu województwa warmińsko-mazurskiego, rozumiani zgodnie z definicją przepisów unijnych oraz organizacje pozarządowe i jednostki samorządu terytorialnego.

Przeczytaj także: Najem powierzchni komercyjnych od dewelopera – porada

Na co można otrzymać dotację?

Celem konkursu jest wybór najlepszych projektów dotyczących wytworzenia produktów regionalnych i rozpoznawalnych marek oraz ich promocji z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi marketingowych. Innymi słowy, dzięki realizacji tego działania przedsiębiorcy z województwa warmińsko-mazurskiego otrzymają możliwość utworzenia i zaprezentowania swojej oferty produktowej. W ramach konkursu przewiduje się wsparcie projektów dotyczących:

  • kreowania produktów regionalnych związanych z województwem warmińsko-mazurskim,
  • przygotowania programów promocji markowych produktów związanych z województwem warmińsko-mazurskim,
  • związanych z marketingiem regionalnym (promocja regionalnej gospodarki poprzez organizację wydarzeń regionalnych i ponadlokalnych),
  • uczestnictwa w targach, konferencjach, seminariach, wystawach itp.,
  • organizacja i promocja wydarzeń lokalnych i regionalnych.

W jakiej wysokości mogę otrzymać dotację?

W ramach konkursu wysokość kwoty przewidzianej do rozdysponowania na projektu dotyczące wytwarzania i promocji regionalnych produktów wynosi prawie 10 mln PLN. Środki finansowe dla beneficjentów którzy otrzymają pozytywne decyzje i podpiszą umowy o dofinansowanie będą pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa. Maksymalny poziom dofinansowania wynosi 85% wydatków kwalifikowanych na poziomie projektu. 

W przypadku projektów objętych pomocą publiczną maksymalna intensywność pomocy wynosi 50% wydatków kwalifikowalnych.

Podczas przygotowywania dokumentacji projektowej musimy pamiętać o spełnieniu wymogów dotyczących minimalnej/maksymalnej wartości dofinansowania dla projektu, która wynosi odpowiednio 10 tys. PLN oraz 1,5 mln PLN (200 tys. EUR w przypadku pomoc de minimis).

Polecamy serwis: Zakładam firmę

Przed aplikowaniem o przyznanie dotacji należy starannie zapoznać się z dokumentacją konkursową obowiązującą dla danego konkursu. Znajdziemy tam zarówno regulamin konkursu, który w sposób szczegółowy określa zasady naboru i oceny projektów jak również aktualne i obowiązujące wzory formularzy aplikacyjnych. Dokumentacja konkursowa dla tego działania jest dostępna pod adresem strony internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego: http://www.rpo.warmia.mazury.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

StukPuk.pl

Jesteśmy grupą młodych ludzi zdrowo stukniętych na punkcie materiałów budowlanych, którzy pewnego dnia wpadli na pomysł, aby pasję i doświadczenie przekuć w sukces.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »