| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > Regiony > Jak podlascy przedsiębiorcy mogą promować się w kraju i za granicą dzięki unijnym funduszom

Jak podlascy przedsiębiorcy mogą promować się w kraju i za granicą dzięki unijnym funduszom

Tylko do 30 lipca br. będą przyjmowane wnioski o dofinansowanie przedsiębiorców, którzy chcieliby promować swoje produkty za granicami Polski. Na ten cel przeznaczono kwotę ponad 1,5 mln PLN.

Dzięki funduszom unijnym istnieje możliwość wypromowania swoich produktów i usług w kraju i za granicą. Wystarczy tylko w terminie do 30 lipca br. złożyć wymaganą dokumentację aplikacyjną. Jest ona przyjmowana przez organizatora konkursu, czyli Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Szansę otrzymania dotacji oferuje konkurs odbywający się w ramach poddziałania 1.2.2 Promocja gospodarcza regionu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Celem konkursu jest podniesienie aktywności przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym poprzez udział w misjach gospodarczych oraz udział w targach i wystawach międzynarodowych.

Szczegółowe zasady naboru wniosków o dofinansowanie zostały określone w regulaminie konkursu dla poddziałania 1.2.2, który dostępny jest pod adresem strony internetowej: http://rpowp.wrotapodlasia.pl

Dla kogo unijne wsparcie?

O wsparcie unijne w ramach tego konkursu mogą ubiegać się przedsiębiorcy (w rozumieniu przepisów unijnych) z terenu województwa podlaskiego. Oznacza to, że podmiotem ubiegającym się o dofinansowanie może być wyłącznie przedsiębiorstwo posiadające swoją siedzibę na obszarze województwa podlaskiego. Organizator konkursu zastrzegł, że wsparcie unijne będzie można otrzymać maksymalnie na dwie imprezy (targi, wystawy, misje) w ciągu roku.

Zobacz również: Trwa konkurs dla przedsiębiorców w województwie podlaskim – część I

Przedmiotem dofinansowania mogą być jedynie imprezy targowo-wystawiennicze oraz misje gospodarcze, które odbędą się nie wcześniej niż data złożenia wniosku i nie później niż 9 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie.

W przypadku uczestnictwa w targach przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie, refundacja kosztów np. budowy stoiska wystawienniczego nie będzie możliwa do uzyskania w ramach tego konkursu. 

Na jakie działania?

W ramach konkursu przewiduje się wsparcie działań związanych z udziałem w charakterze wystawcy w imprezach targowo-wystawienniczych w kraju i za granicą, organizacją i udziałem w misjach gospodarczych w kraju i za granicą, realizacją kampanii reklamowych promujących region w kraju i za granicą. 

Polecamy serwis Umowy w firmie

W jakiej wysokości?

Maksymalny udział wartości dofinansowania w wydatkach kwalifikowalnych wynosi 90% kosztów kwalifikowalnych projektu.
Maksymalna kwota dofinansowania została określona na poziomie:
1) 60 tys. zł / jeden podmiot w przypadku projektów dotyczących udziału w charakterze wystawcy w imprezach targowo-wystawienniczych;
2) 12 tys. zł / jeden podmiot w przypadku projektów dotyczących udziału w misjach gospodarczych.

W przypadku realizacji projektu polegającego na udziale w targach wystawienniczych w Monachium przedsiębiorca szacuje, że koszty poniesione z tego tytułu łącznie 100 tys. złotych, z czego 90 tys. złotych będą stanowiły koszty kwalifikowane zgodnie z obowiązującymi wytycznymi dla Programu. Przy tym założeniu kwota dofinansowania z UE będzie mogła wynieść maksymalnie 81 tys. złotych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Karol Walczak

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »