| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > Regiony > Załączniki do wniosku na doradztwo i udział w targach w lubuskim

Załączniki do wniosku na doradztwo i udział w targach w lubuskim

Po zapoznaniu się z zasadami aplikowania o środki z działania 2.3 oraz wymaganiami dotyczącymi przygotowania dokumentacji, teraz przyszła pora na poznanie załączników do wniosku o dofinansowanie. Kompletność dokumentacji aplikacyjnej badana jest na etapie oceny formalnej wniosku o dofinansowanie.

Wniosek o dofinansowanie wypełniamy zgodnie z Instrukcją dostępną na stronie internetowej Instytucji Organizującej Konkurs – o tym pisałem w poprzednich artykułach. Nie mniej ważnym elementem dokumentacji aplikacyjnej są załączniki do wniosku o dofinansowanie. Ich wykaz zawiera zwykle dokumentacja konkursowa, w przypadku konkursu dla działania 2.3 jest to Regulamin konkursu. Należy nadmienić, że załączniki do wniosku powinny zostać sporządzone w języku polskim. 

Po pierwsze - informacja uzupełniająca o projekcie

Informacja uzupełniająca o projekcie powinna zostać wypełniona na obowiązującym formularzu (do pobrania ze strony internetowej http://www.lrpo.lubuskie.pl). W załączniku tym przedsiębiorca powinien wskazać podstawowe informacje przedsiębiorstwie oraz prowadzonej przez niego działalności tj. historia przedsiębiorstwa, lokalizacja itd. Ponadto powinien przedstawić analizę rynku i otoczenia, analizę SWOT, opis przedsięwzięcia, rezultaty projektu oraz harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji projektu. 

Przeczytaj także: Błędy związane z przygotowaniem biznesplanu

Po drugie - oryginał lub kopia dokumentu rejestrowego beneficjenta

W przypadku spółek cywilnych – kopia umowy spółki oraz dokumentów rejestrowych każdego ze wspólników.

Po trzecie - dokumenty potwierdzające sytuację finansową beneficjenta

W tym przypadku należy myśleć o sprawozdaniu finansowym (bilans, rachunek zysków i strat wraz z informacją dodatkową, opinią biegłego rewidenta (w przypadku, gdy podlegało ono badaniu zgodnie z przepisami art. 64 ust. 1 Ustawy o rachunkowości).

Sprawozdanie podpisuje osoba, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz kierownik jednostki, a jeżeli jednostką kieruje organ wieloosobowy - wszyscy członkowie tego organu.

Dokumenty należy złożyć za dwa ostatnie zamknięte lata obrachunkowe oraz za ostatni zamknięty kwartał. Beneficjenci, którzy nie sporządzają bilansu składają kopię PIT lub inne równoważne dokumenty w zależności od formy opodatkowania (książka przychodów i rozchodów, ryczałt, karta podatkowa).

Po czwarte – oświadczenia

Do wniosku o dofinansowanie musimy załączyć wypełnione oświadczenia według wzoru ze strony internetowej Instytucji Zarządzającej w następującym zakresie:

  • wysokości pomocy publicznej innej niż de minimis, otrzymanej w odniesieniu do wydatków kwalifikowanych objętych przedmiotowym wnioskiem albo uzyskanej na to samo przedsięwzięcie inwestycyjne albo oświadczenie, iż taka pomoc nie była uzyskana;
  • wysokości pomocy de minimis otrzymanej w okresie ostatnich 3 lat kalendarzowych poprzedzających dzień złożenia niniejszego wniosku albo oświadczenie, iż taka pomoc nie była uzyskana;
  • kwalifikowalności podatku VAT;
  • posiadania statusu MŚP;
  • o niewykluczeniu.

Wzory załączników takich jak: Informacja uzupełniająca o projekcie oraz wzory oświadczeń są dostępne na stronie internetowej IZ LRPO www.lrpo.lubuskie.pl.

reklama

Polecamy artykuły

Ekspert:

Tomasz Wydra

Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Załączniki do wniosku na doradztwo i udział w targach w lubuskim
Załączniki do wniosku na doradztwo i udział w targach w lubuskim

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Sadowski

Analityk Expandera, ekspert w dziedzinie produktów bankowych i funduszy inwestycyjnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »