REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Unijne granty na promocję przedsiębiorstw za granicą

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Zaplanuj swój udział w konkursie i zdobądź unijną dotację już teraz.
Zaplanuj swój udział w konkursie i zdobądź unijną dotację już teraz.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli szukasz nowego rynku zbytu dla swoich produktów lub chcesz nawiązać nowe kontakty zagraniczne możesz zrobić to teraz bez ponoszenia przez Twoją firmę dodatkowych kosztów. Unijne fundusze mogą pokryć znaczną cześć kosztów związanych z udziałem polskich przedsiębiorców w międzynarodowych targach, wystawach lub konferencjach. Zaplanuj swój udział w konkursie i zdobądź unijną dotację już teraz.

W dzisiejszych czasach konkurowanie ceną i jakością to zbyt mało. Wiedzą o tym szczególnie polscy eksporterzy, którym niekiedy przychodzi konkurować swoimi produktami na rozwiniętych rynkach zagranicznych. Wszyscy przedsiębiorcy, którzy chcieliby wypromować swoje wyroby poza granicami Polski, mogą skorzystać z unijnych dotacji przyznawanych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Szansę na zdobycie unijnej dotacji sięgającej nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych oferuje poddziałanie 6.5.2 POIG. Dysponentem środków jak również organizatorem konkursów w ramach tego poddziałania jest Ministerstwo Gospodarki. 

REKLAMA

Poddziałanie 6.5.2 POIG

Konkursy organizowanie w ramach tego poddziałania mają najogólniej mówiąc poprawić wizerunek polskiego eksportu na rynkach międzynarodowych. Dla ścisłości należy dodać, że środki unijne dostępne w ramach tego poddziałania nie finansują zamierzeń inwestycyjnych poza granicami kraju np. budowy zakładu produkcyjnego. Są ukierunkowane wyłącznie na działania promocyjne, w szczególności związane z pokryciem kosztów udziału w międzynarodowych targach, wystawach i programach promocji. Dofinansowaniem unijnym może zostać zatem objęty udział przedsiębiorców w programach promocji o charakterze ogólnym lub branżowym. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie poprawnie wypełnionego wniosku o dofinansowanie w trybie i terminie określonym w regulaminie konkursu.

Polecamy: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Nabór wniosków w 2011 roku

REKLAMA

Nabór wniosków jest prowadzony w trybie ciągłym do wykorzystania dostępnej alokacji. Musimy jednak pamiętać, że w przypadku chęci udziału w programie promocji o charakterze ogólnym wnioski powinny zostać złożone najpóźniej na 60 dni przed terminem rozpoczęcia takiego programu. Szczegółowy wykaz programów o charakterze ogólnym wraz z terminem składania wniosków o dofinansowanie zawiera strona internetowa Ministerstwa Gospodarki, pod adresem: http://www.mg.gov.pl .

Przedsiębiorca nie ma możliwości samodzielnego wyboru imprezy, w ramach której chciałby promować swoje produkty. Impreza ta musi znajdować się na liście programów dedykowanych przez Ministra Gospodarki. Z zachowaniem powyższego warunku przedsiębiorca może uczestniczyć w programach promocyjnych o charakterze ogólnym dowolną ilość razy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wydatki kwalifikowane w ramach projektu

Do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą na udział w programach promocji zalicza się wydatki na pokrycie kosztów:
- wynajmu powierzchni wystawienniczej, zabudowy powierzchni wystawienniczej, sal konferencyjnych;
- zakupu usług w zakresie obsługi technicznej, w tym nagłośnienia i oświetlenia powierzchni wystawienniczej (stoiska) lub sal konferencyjnych;
- zakupu usług w zakresie organizacji seminariów, konferencji, pokazów, prezentacji produktów lub usług oraz degustacji;
- zakupu usług tłumaczenia symultanicznego lub konsekutywnego;
- zakupu usługi transportu osób, o ile jest to związane z organizacją seminariów, konferencji, pokazów oraz degustacji lub organizacją branżowej misji gospodarczej;
- zakupu usługi transportu i spedycji eksponatów w związku z udziałem w targach, wystawach lub branżowych misjach gospodarczych wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną;
- zakupu usługi przygotowania i druku materiałów promocyjnych i reklamowych oraz tłumaczenia tych materiałów;
- przejazdu i noclegu przedsiębiorcy lub nie więcej niż dwóch pracowników.

Polecamy poradę: Unijne mikrokredyty dla najmniejszych firm

Szczegółowy katalog wydatków, które mogą zostać poniesione i zrefundowane ze środków unijnych w ramach projektu zawiera „Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 15 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy finansowej na udział przedsiębiorców w programach promocji w ramach poddziałania 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007—2013”. Podobnie jak pozostałe dokumenty dotyczące tego konkursu, rozporządzenie to można znaleźć na stronie internetowej: http://www.mg.gov.pl

Wysokość unijnego dofinansowania

REKLAMA

Maksymalna intensywność pomocy udzielanej na udział w programie promocji o charakterze ogólnym w ramach poddziałania 6.5.2 POIG nie może przekroczyć 50 % wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą i kwoty 25 tys. zł na udział w jednym programie promocji o charakterze ogólnym.

Przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją specjalistycznych maszyn na potrzeby przemysłu górniczego jest zainteresowane udziałem w imprezie, która umożliwi mu promocję swoich produktów na arenie międzynarodowej. Swoją ofertę produktową firma ta chciałaby zaprezentować na międzynarodowych targach maszynowych, które zaplanowano na październik 2011 roku w Czechach. Jest to impreza dedykowana przez Ministra Gospodarki, w związku z czym przedsiębiorca ten ma możliwość otrzymania dotacji unijnej w ramach poddziałania 6.5.2 POIG. W tym celu przedsiębiorca pobiera ze strony internetowej Ministerstwa Gospodarki aktualny wniosek o dofinansowanie projektu i wypełnia go zgodnie z Instrukcją jego wypełniania oraz dokumentacją konkursową. Na potrzeby udziału w targach przedsiębiorca planuje wynająć stoisko wystawiennicze i przetransportować wybrane produkty w celu zaprezentowania ich potencjalnym kontrahentom. Ponadto planuje zlecić opracowanie broszury reklamowej, która przedstawiałaby profil firmy oraz oferowane produkty. Oszacowany koszt udziału w tej imprezie przedsiębiorca szacuje na 40 tys. złotych, z czego UE może pokryć 20 tys. złotych poniesionych kosztów. Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami przedsiębiorca dostarcza do Ministerstwa Gospodarki nie później jednak niż 4 sierpnia br. Po jego zaakceptowaniu jest podpisywana umowa o dofinansowanie projektu, na podstawie której następuje refundacja poniesionych nakładów.


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA