| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > Dotacje > Kiedy należy składać wnioski o płatność?

Kiedy należy składać wnioski o płatność?

Wypłata przyznanej dotacji następuje na podstawie składanych przez beneficjenta projektu wniosków o płatność. Zasady wypłaty środków unijnych są szczegółowo określone w postanowieniach umowy o dofinansowanie projektu unijnego.

Kiedy wniosek o płatność?

Wypłata środków z unijnej dotacji następuje na podstawie przedłożonych przez beneficjentów wniosków o płatność. Wnioski o płatność należy składać zawsze w sytuacji gdy:

  • wnioskuje się o refundację kosztów, które zostały poniesione w związku z przygotowaniem i realizacji projektu,
  • wnioskuje się o przekazanie zaliczki na poczet przyszłych wydatków na realizację projektu,
  • istnieje konieczność rozliczenia wcześniej przyznanej zaliczki, 
  • przekazuje się informacje o postępie rzeczowym projektu (część sprawozdawcza wniosku).

Dofinansowanie ze środków unijnych może być wypłacone beneficjentowi za pomocą dwóch metod:

  • płatności zaliczkowej, czyli wypłaty środków na poczet przyszłych wydatków planowanych do poniesienia w związku z realizacją projektu oraz,
  • refundacji, czyli wypłaty środków na pokrycie wydatków poniesionych wcześniej przez beneficjenta w związku z realizacją projektu.

Przeczytaj również: Jak rozliczyć projekt badawczo-rozwojowy?

Z jaką częstotliwością?

Wnioskowanie o płatność powinno odbywać się w trybie regularnym. Oznacza to, że beneficjent projektu unijnego jest zobowiązany do przedkładania wniosku o płatność nie częściej niż raz w miesiącu i nie rzadziej niż co 3 miesiące, zgodnie z harmonogramem wydatków. Zasada ta obowiązuje nawet w przypadku, gdy w danym okresie, za który wniosek został złożony, nie zostały poniesione żadne wydatki związane z przygotowaniem i realizacją projektu. W takiej sytuacji beneficjent jest zobowiązany wypełnić część sprawozdawczą wniosku, w której przedstawia przebieg realizacji projektu, wskaźniki realizacji projektu, problemy napotkane w trakcie realizacji danego zadania itp.

Beneficjenci projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Mazowieckiego są zobowiązani do składania wniosków o płatność (wniosków o płatność zaliczkową) terminami wynikającymi z harmonogramu wydatków, który stanowi załącznik do umowy o dofinansowanie. Do ostatniego dnia każdego miesiąca, beneficjent projektu składa informację potwierdzającą zadeklarowane w harmonogramie wydatki, terminy i kwoty. Niezłożenie wniosku w wymaganym terminie może skutkować przesunięciem przez Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych terminu wypłaty środków beneficjentowi.

Polecamy serwis Dotacje

Do wniosku należy załączyć kopie faktur lub innych dokumentów księgowych o równoważnej wartości księgowej, które stanowią dowód zakupu oraz dokumenty potwierdzające dokonanie płatności. Każda faktura powinna być odpowiednio opisana oraz zatwierdzona przez upoważnioną do tego osobę – zgodnie z zasadami księgowymi.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

PAŹ20
TydzieńPWŚCPSN
40293012345
416789101112
4213141516171819
4320212223242526
4427282930310102

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Eksperci Lafarge

Światowy lider w produkcji materiałów budowlanych

Zostań ekspertem Infor.pl »