| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > Dotacje > Kiedy należy składać wnioski o płatność?

Kiedy należy składać wnioski o płatność?

Wypłata przyznanej dotacji następuje na podstawie składanych przez beneficjenta projektu wniosków o płatność. Zasady wypłaty środków unijnych są szczegółowo określone w postanowieniach umowy o dofinansowanie projektu unijnego.

Kiedy wniosek o płatność?

Wypłata środków z unijnej dotacji następuje na podstawie przedłożonych przez beneficjentów wniosków o płatność. Wnioski o płatność należy składać zawsze w sytuacji gdy:

  • wnioskuje się o refundację kosztów, które zostały poniesione w związku z przygotowaniem i realizacji projektu,
  • wnioskuje się o przekazanie zaliczki na poczet przyszłych wydatków na realizację projektu,
  • istnieje konieczność rozliczenia wcześniej przyznanej zaliczki, 
  • przekazuje się informacje o postępie rzeczowym projektu (część sprawozdawcza wniosku).

Dofinansowanie ze środków unijnych może być wypłacone beneficjentowi za pomocą dwóch metod:

  • płatności zaliczkowej, czyli wypłaty środków na poczet przyszłych wydatków planowanych do poniesienia w związku z realizacją projektu oraz,
  • refundacji, czyli wypłaty środków na pokrycie wydatków poniesionych wcześniej przez beneficjenta w związku z realizacją projektu.

Przeczytaj również: Jak rozliczyć projekt badawczo-rozwojowy?

Z jaką częstotliwością?

Wnioskowanie o płatność powinno odbywać się w trybie regularnym. Oznacza to, że beneficjent projektu unijnego jest zobowiązany do przedkładania wniosku o płatność nie częściej niż raz w miesiącu i nie rzadziej niż co 3 miesiące, zgodnie z harmonogramem wydatków. Zasada ta obowiązuje nawet w przypadku, gdy w danym okresie, za który wniosek został złożony, nie zostały poniesione żadne wydatki związane z przygotowaniem i realizacją projektu. W takiej sytuacji beneficjent jest zobowiązany wypełnić część sprawozdawczą wniosku, w której przedstawia przebieg realizacji projektu, wskaźniki realizacji projektu, problemy napotkane w trakcie realizacji danego zadania itp.

Beneficjenci projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Mazowieckiego są zobowiązani do składania wniosków o płatność (wniosków o płatność zaliczkową) terminami wynikającymi z harmonogramu wydatków, który stanowi załącznik do umowy o dofinansowanie. Do ostatniego dnia każdego miesiąca, beneficjent projektu składa informację potwierdzającą zadeklarowane w harmonogramie wydatki, terminy i kwoty. Niezłożenie wniosku w wymaganym terminie może skutkować przesunięciem przez Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych terminu wypłaty środków beneficjentowi.

Polecamy serwis Dotacje

Do wniosku należy załączyć kopie faktur lub innych dokumentów księgowych o równoważnej wartości księgowej, które stanowią dowód zakupu oraz dokumenty potwierdzające dokonanie płatności. Każda faktura powinna być odpowiednio opisana oraz zatwierdzona przez upoważnioną do tego osobę – zgodnie z zasadami księgowymi.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Adwokat Marta Kawecka Właściciel portalu LegalnaBudowa.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK