| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > Dotacje > Promowanie działań innowacyjnych – część II

Promowanie działań innowacyjnych – część II

W części 1 artykułu poznaliśmy możliwości jakie daje Unia Europejska polskiej gospodarce w rozwoju innowacyjności. Poniżej zaprezentowane zostaną kolejne działania PO IG dedykowane sektorowi MSP.

Środki w postaci premii technologicznej wpłacane są na podstawie faktur potwierdzających sprzedaż usług lub produktów, które firma zaczęła świadczyć lub wytwarzać dzięki rozwiniętej technologii, dostarczonych przez firmę wraz z wnioskami o płatność do BGK. Oznacza to, że przedsiębiorca „fizycznie" nie ma styczności z pieniędzmi, gdyż są one przelewane z BGK bezpośrednio do banku komercyjnego. Wobec wyczerpywania się pieniędzy w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych, które stanowiły dotąd główne źródło dotacji na inwestycje MŚP, kredyt technologiczny staje się niezwykle interesującą alternatywą. Zwłaszcza, że nabór jest prowadzony w sposób ciągły i przedsiębiorstwa nie muszą wstrzymywać inwestycji w oczekiwaniu na kolejny konkurs.

PO IG 4.4 Nowe inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym

Działanie dedykowane jest dla projektów inwestycyjnych, które zakładają zastosowanie w firmach najnowszych rozwiązań technologicznych. Założeniem jest to, aby rozwiązania były stosowane nie dłużej niż trzy lata na świecie bądź posiadały niewielki stopień rozprzestrzenienia na świecie w danej branży (nieprzekraczający 15 proc). Efektem każdego projektu, który ubiega się o dofinansowanie w ramach tego działania, powinno być wprowadzenie na rynek docelowy (o zasięgu minimum krajowym) nowego lub znacząco ulepszonego produktu. Przy ocenie jest brany pod uwagę także efekt ekologiczny przedsięwzięcia.

Porównaj: Popularność konkursów dofinansowujących przedsięwzięcia turystyczne

Ograniczeniem dla MSP jest wielkość projektu. Minimalna kwota wsparcia na inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym wynosi 2,4 mln zł. Ta bariera może blokować wielu firmom dostęp do środków. W ramach planowanego przedsięwzięcia firma może uzyskać dofinansowanie od 30 do 70 proc. wartości kosztów kwalifikowanych, w zależności od lokalizacji i wielkości firmy. Termin naboru w 2010 r. na razie nie został ogłoszony i jest zależny od zwiększenia alokacji na to działanie. Bliższe informacje pojawią się prawdopodobnie w drugiej połowie roku na stronie PARP-u. 

Kinga Korniejenko - specjalistka ds. funduszy

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Bielicka

Prawnik, specjalista w zakresie prawa konsumenckiego, cywilnego i handlowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »