| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > Dotacje > Promowanie działań innowacyjnych – część II

Promowanie działań innowacyjnych – część II

W części 1 artykułu poznaliśmy możliwości jakie daje Unia Europejska polskiej gospodarce w rozwoju innowacyjności. Poniżej zaprezentowane zostaną kolejne działania PO IG dedykowane sektorowi MSP.

Środki w postaci premii technologicznej wpłacane są na podstawie faktur potwierdzających sprzedaż usług lub produktów, które firma zaczęła świadczyć lub wytwarzać dzięki rozwiniętej technologii, dostarczonych przez firmę wraz z wnioskami o płatność do BGK. Oznacza to, że przedsiębiorca „fizycznie" nie ma styczności z pieniędzmi, gdyż są one przelewane z BGK bezpośrednio do banku komercyjnego. Wobec wyczerpywania się pieniędzy w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych, które stanowiły dotąd główne źródło dotacji na inwestycje MŚP, kredyt technologiczny staje się niezwykle interesującą alternatywą. Zwłaszcza, że nabór jest prowadzony w sposób ciągły i przedsiębiorstwa nie muszą wstrzymywać inwestycji w oczekiwaniu na kolejny konkurs.

PO IG 4.4 Nowe inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym

Działanie dedykowane jest dla projektów inwestycyjnych, które zakładają zastosowanie w firmach najnowszych rozwiązań technologicznych. Założeniem jest to, aby rozwiązania były stosowane nie dłużej niż trzy lata na świecie bądź posiadały niewielki stopień rozprzestrzenienia na świecie w danej branży (nieprzekraczający 15 proc). Efektem każdego projektu, który ubiega się o dofinansowanie w ramach tego działania, powinno być wprowadzenie na rynek docelowy (o zasięgu minimum krajowym) nowego lub znacząco ulepszonego produktu. Przy ocenie jest brany pod uwagę także efekt ekologiczny przedsięwzięcia.

Porównaj: Popularność konkursów dofinansowujących przedsięwzięcia turystyczne

Ograniczeniem dla MSP jest wielkość projektu. Minimalna kwota wsparcia na inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym wynosi 2,4 mln zł. Ta bariera może blokować wielu firmom dostęp do środków. W ramach planowanego przedsięwzięcia firma może uzyskać dofinansowanie od 30 do 70 proc. wartości kosztów kwalifikowanych, w zależności od lokalizacji i wielkości firmy. Termin naboru w 2010 r. na razie nie został ogłoszony i jest zależny od zwiększenia alokacji na to działanie. Bliższe informacje pojawią się prawdopodobnie w drugiej połowie roku na stronie PARP-u. 

Kinga Korniejenko - specjalistka ds. funduszy

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kadry dla Każdego

Strona poświęcona aktualnościom kadrowo-płacowym.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK