| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > Dotacje > Promowanie działań innowacyjnych - część I

Promowanie działań innowacyjnych - część I

Głównym problemem polskich przedsiębiorstw jest niski poziom innowacyjności, co z kolei przekłada się na wolniejszy wzrost gospodarczy całości kraju. Odpowiedzią na niską innowacyjność polskiej gospodarki miały stanowić środki unijne i promowanie działań innowacyjnych.

W planowanym naborze będzie można składać projekty badawcze, obejmujące przedsięwzięcia techniczne, technologiczne lub organizacyjne prowadzone przez przedsiębiorców samodzielnie lub we współpracy z jednostkami naukowymi (szkołami wyższymi, jednostkami B + R, itp.), aż do momentu stworzenia prototypu. Progi dofinansowania zależą od tego, czy prowadzone przez firmę prace mają charakter badań rozwojowych - wynoszą odpowiednio: 70 proc. dla mikro lub małych firm i 60 proc. dla średnich przedsiębiorstw. Jeśli prace mają charakter badań przemysłowych, progi dofinansowania są dużo niższe i wynoszą odpowiednio 45 proc. dla mikro lub małego przedsiębiorcy i 35 proc. dla średniego. Warto dodać, że w wielu przypadkach nie można ustalić wyraźnej granicy pomiędzy pracami rozwojowymi a badaniami przemysłowymi.

PO IG 3.3 Tworzenie systemu ułatwiającego inwestowanie w MSP 

Działanie przewiduje możliwość uzyskania 50 proc. kosztów kwalifikowanych na różnego rodzaju usługi doradcze dla firm, niezależnie od ich wielkości. Preferowane są projekty przewidujące dofinansowanie na usługi doradcze o charakterze innowacyjnym. W szczególności projekty powinny zakładać zakup usług doradczych w zakresie przygotowania dokumentacji i analiz niezbędnych do pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania o charakterze udziałowym lub zakup usług doradczych i analiz w celu wprowadzenia zmian organizacyjnych, produktowych lub technologicznych o charakterze innowacyjnym w działalności przedsiębiorcy. Nabór rozpoczął się 8 lutego br. i trwa do chwili obecnej. Wnioski przyjmowane są w trybie ciągłym, do momentu wyczerpania alokacji na 2010 lub do końca br.

Kinga Korniejenko - specjalistka ds. funduszy

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Stowarzyszenie Konsumentów Polskich

Stowarzyszenie zajmuje się ochroną praw konsumentów.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »