| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > Dotacje > Finanse na start - case study - część II

Finanse na start - case study - część II

W części I przedstawiliśmy geneza założenia firmy ubiegającej się o dofinansowanie realizacji projektu ze środków unijnych, w tej części opisujemy dalszy rozwój firmy.

Innowacyjność projektu

Zgodnie z definicją zawartą w Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka (POIG), sformułowaną w oparciu o Oslo Manual projekt „FINEUS – e-controlling finansowy dla MSP” wykazuje innowacyjność produktową, marketingową i organizacyjną.

Innowacyjność produktowa

Usługa FINEUS jest zupełnie nowa w skali kraju. Usługa controllingu świadczona przez Internet w formie niewymagających od odbiorców specjalistycznej wiedzy, przygotowywanych przez fachowców raportów o stanie przedsiębiorstwa, nie była dotychczas świadczona. Istnieją podmioty oferujące oprogramowanie raportujące, ale nie są one dostosowywane do szczególnych potrzeb przedsiębiorców z różnych branż oraz specjalności. Ponadto często wymagają zatrudnienia analityków interpretujących uzyskiwane wyniki i zestawienia. Innym rozwiązaniem dla przedsiębiorcy jest zatrudnienie controllera finansowego, który będzie przygotowywał odpowiednie analizy umożliwiające podejmowanie decyzji zarządczych.

Firmy sprzedające oprogramowanie z zakresu controllingu oferują na ogół jedynie programy wspomagające procesy zarządcze, podczas gdy klienci są zainteresowani otrzymywaniem produktów tych systemów, czyli przystępnie napisanych, pogłębionych raportów wraz z zaleceniami decyzyjnymi.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Innowacyjność marketingowa

Innowacyjność marketingowa polega na zastosowaniu innej polityki cenowej, niż dotychczas oferowana na rynku, co umożliwi pozyskanie nowych grup klientów dla których produkty tej klasy nie były dostępne. Dotychczas jedynie duże korporacje mogły pozwolić sobie na zatrudnienie kontrolerów finansowych oraz na nabycie specjalistycznych narzędzi analitycznych. Dzięki przewadze technologicznej polegającej na ujednoliceniu różnych typów danych dostępnych u klienta, a także udostępnianiu ich analitykowi przez Internet, możliwe jest znaczące podniesienie efektywności wykonywanych usług doradczych. W szczególności możliwa jest praca analityków o wysokich kwalifikacjach i rozległym doświadczeniu dla klientów, których obecnie na to nie stać. Wynika to z faktu optymalnego wykorzystania pracy analityka finansowego dla nie mniej niż 4 podmiotów.

Dodatkowo ze względu na bezpośrednie (poprzez Internet) korzystanie z baz danych klienta możliwe jest ograniczenie kosztów delegacji służbowych oraz rozszerzanie funkcjonalności programu. Kolejną przewagę konkurencyjną w zakresie kosztów przedsiębiorstwo zamierza uzyskać poprzez integrację systemu z posiadającymi największy udział w rynku systemami finansowo-księgowymi (FK) oraz systemami klasy ERP. Dzięki zmienionej formie świadczenia usługi, oferowanie jej drogą elektroniczną – proponowana przez firmę cena będzie około czterokrotnie niższa od ceny rynkowej.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawnicza Skibiński

Specjalista w zakresie prawa samorządowego, gospodarczego oraz spraw odszkodowawczych. Kancelaria prowadzi blog prawniczy „Filiżanka Prawa”.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »