| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > Dotacje > Innowacyjność marketingowa - poddziałanie 4.5.1 POIG

Innowacyjność marketingowa - poddziałanie 4.5.1 POIG

Wśród kryteriów oceny, którym podlega dokumentacja aplikacyjna, dodatkowo premiowane będą projekty zakładające wdrożenie innowacyjnych rozwiązań marketingowych oraz organizacyjnych. Czym jest innowacyjność marketingowa i organizacyjna i jak zdobyć dodatkowe punkty i tym samym zwiększyć swoje szanse na otrzymanie wsparcia z UE?

Po spełnieniu przez wniosek kryteriów merytorycznych obowiązkowych (tzw. obligatoryjnych) jest on przekazywany do oceny fakultatywnej. Wówczas projekt jest oceniany pod względem spełniania 12 kryteriów fakultatywnych, za które przyznawane są dodatkowe punkty. Jednym z takich kryteriów jest wprowadzenie, w wyniku realizacji projektu, nowych rozwiązań marketingowych prowadzących do poprawy efektywności i produktywności. 

Aby wniosek mógł zostać zarekomendowany przez Komisję Konkursową oceniającą projekt pod kątem kryteriów merytorycznych, musi on uzyskać w ocenie merytorycznej fakultatywnej co najmniej 55 punktów. 

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Czym jest innowacja marketingowa?

Oznacza ona zastosowanie nowej metody marketingowej wcześniej nie wykorzystywanej, obejmującej znaczące zmiany w wyglądzie produktu, jego opakowaniu, pozycjonowaniu, promocji lub modelu biznesowym, wynikającej z nowej strategii marketingowej przedsiębiorstwa.

Zmiany w projekcie produktu dotyczyć mogą kształtu produktu, uwidocznienia okresu funkcjonowania produktu lub charakterystyki użytkowników. Innowację stanowią zmiany w opakowaniu produktów takich jak żywność, napoje i detergenty, gdzie opakowanie jest głównym determinantem sposobu prezentacji produktu.

Polecamy: Długa droga funduszy unijnych

Przez innowacyjność marketingową rozumiane są także zmiany w pozycjonowaniu produktów, co oznacza wprowadzenie nowych kanałów zbytu, odnoszących się do metod sprzedaży towarów i usług klientom. 

Innowacyjność marketingowa w pozycjonowaniu produktu może dotyczyć wprowadzania po raz pierwszy systemu franczyzy, systemu sprzedaży bezpośredniej i detalicznej itp.

Innowacyjność marketingowa to także nowe sposoby prezentacji produktów poprzez np. wykorzystanie w inny niż dotychczas sposób mediów i technik pozycjonowania produktów lub wykorzystanie znanych osób do promocji produktu. 

Wprowadzenie systemów informatycznych, które na podstawie kart lojalnościowych pozwalają stworzyć bazę informacji o kliencie to także innowacyjność marketingowa. Poprzez budowę takich systemów możliwe będzie lepsze dostosowanie systemu sprzedaży produktów do indywidualnych potrzeb klientów.

Innowacja marketingowa co do zasady dotyczy działań nakierunkowanych na otoczenie zewnętrzne przedsiębiorstwa, konkretnie na rynek. 

Zapoznaj się również: Pomoc doradcza dla innowacyjnych przedsiębiorstw - działanie 3.3.2 POIG

Koszty związane z wprowadzeniem innowacji marketingowej nie stanowią kosztów kwalifikowanych lecz muszą zostać ujęte w kosztorysie projektu w pozycji kosztów niekwalifikowanych. Za spełnienie tego kryterium możliwe będzie otrzymanie 15 dodatkowych punktów podczas oceny merytorycznej fakultatywnej.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Pałucki Trusiński Hermelin

Kompleksowa obsługa przedsiębiorstw.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »