| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > ABC funduszy unijnych > Prezydencja Polski w Radzie UE a promocja firm

Prezydencja Polski w Radzie UE a promocja firm

Co sześć miesięcy kolejne państwo członkowskie Unii Europejskiej (UE) przewodzi pracom Rady Unii Europejskiej (RUE). 1 lipca 2011 roku po raz pierwszy Polska objęła przewodnictwo w RUE. Podczas trwania prezydencji Polska będzie gospodarzem wielu unijnych wydarzeń. W tej sytuacji warto przypomnieć, iż RUE jest jednym z trzech organów w Unii Europejskiej biorącym udział w procesie decyzyjnym UE.

Prezydencja Polski w Radzie UE to czas na ukształtowanie wizerunku Polski w Europie, czas dla realizacji strategicznych interesów polskiej polityki w UE, a przede wszystkim  na modernizację administracji oraz zmianę sposobu myślenia i działania jej przedstawicieli. Głównym celem polskiej prezydencji jest rozwój współpracy na rzecz wzrostu gospodarczego, bezpieczeństwa i otwartości UE. Założeniem Polski jest również wprowadzenie Europy na ścieżkę szybkiego wzrostu gospodarczego, aby zwiększyć dobrobyt jej obywateli.

Polecamy: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Podczas przewodnictwa RUE Polska będzie chciała skoncentrować się na trzech priorytetach:

  • Integracja europejska jako źródło wzrostu (polski rząd obrał ideę mająca na celu zapewnienie trwałego wzrostu gospodarczego poprzez odpowiednie zaplanowanie kolejnej perspektywy finansowej, celem polskiej prezydencji będzie także dokończenie budowy jednolitego rynku wewnętrznego).
  • Bezpieczna Europa (działania na rzecz wzmocnienia bezpieczeństwa makroekonomicznego, stworzenie podstaw zewnętrznej polityki energetycznej UE, utrwalanie bezpośredniego dialogu Unii Europejskiej z NATO).
  • Europa korzystająca na otwartości (wzmocnieniu pozycji UE na arenie międzynarodowej, działania na rzecz poszerzania Unii i dalszego rozwoju współpracy z państwami sąsiedzkim, pogłębianie relacji handlowych i ułatwianie ruchu osobowego dla określonych grup społecznych, kontynuacja obecnej rundy negocjacji handlowych w ramach Światowej Organizacji Handlu).

Prezydencja stanowi niepowtarzalną okazję, aby wypromować Polskę i jej poszczególne regiony. Daje szansę przedstawienia polskich priorytetów na forum europejskim i światowym, a także możliwość wpływania na decyzje podejmowane w UE.

To również sposobność do umocnienia dobrego wizerunku naszego państwa na świecie, jak również wśród własnych obywateli. Udana prezydencja stanowi przepustkę do doskonałej promocji Polski. Dzięki sukcesom można zmienić spojrzenie członków UE na nasz kraj i odnieść zwycięstwo w walce ze stereotypami, które nie zawsze kreowały pozytywny wizerunek naszego kraju.

Polecamy: Zmiany w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki, które powinien znać każdy przedsiębiorca

Prezydencja w Radzie UE jest okazją do bliższego zapoznania się ze sposobem funkcjonowania UE. Społeczeństwo polskie uzyska możliwość poszerzenia swojej wiedzy, a co z tym idzie zrozumienia procesów zachodzących nie tylko w RUE, ale również w sferze całej działalności UE. Dzięki lepszej znajomości organizacji UE obywatele są skłonni do podejmowania decyzji, dzięki którym ich wpływ na budowanie wizerunku Polski na arenie międzynarodowej wzrasta. Nie wątpliwie prezydencja dobrze wpływa na stosunki w państwie ją sprawującym. Uspokaja nastroje. Obywatele czują, że UE skupia na nich uwagę, a przez to odczuwają potrzebę dobrego zaprezentowania się.

Przewodnictwo RUE związane jest z licznymi spotkania organizowanymi na terenie Polski. Realizowane są inwestycje, rozwija się turystyka. Przynosi to wymierne korzyści w postaci rozwoju gospodarczego kraju. Dzięki udanej prezydencji wzrośnie zaufanie do Polski jako odpowiedzialnego partnera.

Okres prezydencji to z jednej strony czas na podkreślenie takich cech jak bogactwo kulturowe czy postęp gospodarczy, a z drugiej sprawdzian takich umiejętności jak: efektywność, organizacja, współpraca czy zdolność do wyznaczania i realizacji nowych kierunków.

Polecamy: Jaka jest przyszłość firm zajmujących się pozyskiwaniem dotacji unijnych?

Autor: Katarzyna Florkowska, Portal Doradca-UE

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Marta Maria Bandzmer

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »