Forum
~wujekbaniu
piątek, 5 wrzesień, 2008, 14:20
chcę założyc frmę ale gubie się w kwestiach prawnych, proszę o pomoc
Chcę świadczyć usługi polegające na po serwisowej naprawie komputerów oraz chcę rozmieścić na osiedlu sieć anten wifi, kupić dobre łączę i "sprzedawać" internet drogą radiową. Dodam jeszcze że jestem studentem (dziennym) na państwowej uczelni.
Mój problem polega na tym że o ile znam się na komputerach to nie mam pojęcia o prawie itp.
Znalazłem w sieci co muszę zrobić aby zalegalizować DG ale nadal nie wiem:
1. Jeśli chcę świadczyć usługi telekomunikacyjne do jakich chyba zalicza się dostawa internetu to umowa jaką podpisuje z klientem musi być zatwierdzona (tak słyszałem) ale gdzie? przez kogo? i co ważniejsze za ile?
2. Czy jako student i osoba dorabiająca sobie w innej firmę na umowę zlecenie (roczny dochód brutto w tamtej pracy to około 3tys zł) będę musiał zacząć płacić ZUS z własnej kieszeni? (gdzieś na forum widziałem że jest to kwota około 250 zł /mieś ale skoro i tak zakładam temat to chciałbym się upewnić)
3. Jak jest w końcu z tym podatkiem Vat? tzn jeśli dobrze rozumiem to jak zarabiam rocznie mniej niż 20 tys EU to nie wliczam go w cenę usług ale za to nie mogę sobie odliczyć podatku za zakupiony sprzęt bo go nie płacę? (w tej kwestii zamotałem się najbardziej)
4. Czy mogę zalegalizować jakąś działalność ale od razu ją zawiesić aby uniknąć zapłacenia ZUS i innych podatków? Chodzi mi o to że chciałbym już mieć uregulowane kwestie prawne, przeprowadzić analizę rynku aby wiedzieć gdzie najkorzystniej będzie mi skierować nadajniki sygnału do sieci radiowych i dopiero w tedy rozpocząć od podpisania umów z odbiorcami.
5. Gdzie w Bydgoszczy mógłbym zwrócić się o bezpłatną pomoc prawną odnośnie powyższych problemów lub kolejnych które na pewno pojawią się z czasem prowadzenia działalności? było by miło gdyby pomoc ta była bezpłatna bo jak narazie mam tylko pomysł i prawie puste konto.