| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Firma w Unii > Będą jednolite procedury odwoławcze w konkursach o dotacje unijne

Będą jednolite procedury odwoławcze w konkursach o dotacje unijne

Jeśli start firmy w konkursie po unijne pieniądze zakończy się niepowodzeniem, będzie ona mogła odwołać się od jego wyników.


4 KROKI JAK ODWOŁAĆ SIĘ OD NEGATYWNEJ DECYZJI O PRZYZNANIE DOTACJI

1 W ciągu 14 dni od otrzymania informacji o nieprzyznaniu dotacji należy złożyć protest do instytucji, w której składany był wniosek

2 Protest jest rozstrzygany w ciągu miesiąca przez instytucję wdrażającą fundusze unijne lub wojewodę

3 W ciągu siedmiu dni od odrzucenia protestu firma musi złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy w instytucji zarządzającej lub Ministerstwie Rozwoju Regionalnego

4 Instytucja ma miesiąc na rozpatrzenie wniosku. Jego odrzucenie wyczerpuje drogę odwoławczą


Mariusz Gawrychowski

mariusz.gawrychowski@infor.pl


OPINIA

MICHAŁ TURCZYK

konsultant w Accreo Taxand


Opracowane przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego zasady odwoływania się od wyników konkursów o unijne dotacje idą w dobrym kierunku. Naprawiają one błędy z poprzedniej perspektywy finansowej, kiedy to takie zasady - inne nawet na poziomie poddziałań w programach operacyjnych - nie były skonkretyzowane. Z tego punktu widzenia wytyczne opracowane przez resort w oparciu o zapisy ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju dają beneficjentom gwarancję przejrzystości procesu odwołania oraz jednolitości stosowanej procedury we wszystkich programach operacyjnych. Niestety, ten proces kończy się na osobie ministra i ustawa pozbawia startujących w konkursach prawa do skierowania swojej sprawy do sądu administracyjnego. Moim zdaniem pojawia się wątpliwość co do konstytucyjności tego rozwiązania, które gwarantuje obywatelom dostęp do sądów. W tym przypadku nie może to być sąd powszechny, co sugeruje ministerstwo, bo od dwóch lat NSA w swoim orzecznictwie wyraźnie stwierdza, że decyzje wydawane przez administrację publiczną w kwestii udzielania wsparcia są decyzjami administracyjnymi. Podobnego zdania był także Sąd Najwyższy, który w 2002 roku stwierdził, że sprawa o udzielenie dotacji budżetowej - a taką jest dotacja unijna - nie jest sprawą w rozumieniu art. 1 kodeksu postępowania cywilnego, a organ udzielający wsparcia występuje w charakterze nadrzędnym wobec beneficjenta i załatwia

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Wyrwa

Doradca podatkowy nr 12653

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »