| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Etykieta w biznesie > W biurze > Jak się zachować wobec nowego pracownika?

Jak się zachować wobec nowego pracownika?

Z Tomkiem znaliście się od dawna, był niezastąpionym ogniwem całego waszego zespołu. Zawsze życzliwy i uśmiechnięty, a przede wszystkim przygotowany do pracy zyskał sobie sympatię i uznanie wszystkich współpracowników. Niestety odszedł z pracy, a jego miejsce ma zająć ten „nowy”.

Nowy pracownik boryka się z różnymi problemami, jednak wy – specjaliści, zgrany zespół nie myślicie o tym w dniu, kiedy po raz pierwszy przekracza próg wspólnego pokoju. Macie własne zmartwienia. Zastanawiacie się, jakim będzie pracownikiem, czy godnie zastąpi kolegę, czy będzie można się z nim porozumieć, czy też stanie się źródłem konfliktów. Rozważacie między sobą, co skłoniło dyrekcję do zatrudnienia właśnie tej, a nie innej osoby. Jak duże by nie były wasze obawy i tak jako zespół, jesteście silniejsi od tego jednego „nowego”. Możecie umilić mu te pierwsze dni w pracy, albo zatruć życie tak bardzo, że jeśli nie zostanie zwolniony, to sam niebawem odejdzie.

Zobacz: Kiedy szefem jest kobieta

Jak nie utrudniać pracy „nowemu”?

Jesteście zespołem ludzi kulturalnych i pełnych życzliwości, w związku z tym nawet przez moment nie powinniście źle życzyć nowej osobie. Dlatego też choć macie wątpliwości co do umiejętności „nowego”, wątpicie w jego przygotowanie merytoryczne do pracy, nie dacie tego po sobie poznać.

Nie będziecie podkreślać jak nikłe jest jego dwuletnie doświadczenie w porównaniu z waszym wieloletnim stażem pracy.

Nie będziecie też wikłać go w wewnętrzne układy i wciągać w konflikty. Żaden z was nie zapragnie stać się przyjacielem „nowego” w ciągu pierwszych miesięcy jego pracy.

Jak ułatwić pracę nowemu pracownikowi?

Będziecie okazywać mu szacunek, życzliwość i pomoc jeśli będzie o to prosił lub gdy sami zauważycie, że jej potrzebuje. Zrobicie tak, ponieważ tego wymaga właściwe, zgodne z etykietą biznesu współżycie w biurze.

Zobacz: Protokół dyplomatyczny

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Wróbel

analityk rynków finansowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »