REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poprawne relacje ze współpracownikami

Katarzyna Tomczyk
Pamiętaj, że relacje na gruncie zawodowym trzeba wypośrodkować.
Pamiętaj, że relacje na gruncie zawodowym trzeba wypośrodkować.

REKLAMA

REKLAMA

Wzorowe wypełnianie obowiązków służbowych to nie jedyna umiejętność ceniona przez pracodawcę. Bardzo ważna, choć często niedoceniana staje się sztuka bezkonfliktowej współpracy z kolegami i koleżankami. Umiejętność tę można w sobie wyrobić – wystarczą tylko dobre chęci.

Bezkonfliktowe relacje ze społecznością firmy sprzyjają dobrej atmosferze, mogą poprawić Twoje poczucie bezpieczeństwa w firmie, a także pozytywnie wpłynąć na efekty Twojej pracy.

REKLAMA

Nie izoluj się od grupy

REKLAMA

Naucz się uczestniczyć w życiu całej grupy, nie izoluj się. Jeśli większość z pracowników wychodzi z biura na lunch – wyjdź razem z nimi. Nie musisz tego robić codziennie, ale zrób to od czasu do czasu. Odmawiając za każdym razem wspólnego wyjścia do stołówki sprawisz, że następnym razem nikt Cię nie zapyta o to, czy chciałabyś wyjść razem z nimi. Najprawdopodobniej zostaniesz też pominięty przy okazji prywatnych zaproszeń np. na parapetówkę, przyjęcie ślubne czy zwyczajne wyjście na kręgle.

Pamiętaj, aby zawsze dokładać się do składek na prezenty, nie odstawaj od reszty. Bierz czynny udział w wybieraniu prezentów od grupy. Nie rezygnuj z wyjazdów integracyjnych i imprez firmowych. Jak nie masz za dużo czasu – przyjdź choćby na godzinę, znajdź chwilę na luźne rozmowy z koleżankami i kolegami. Choć niektóre z takich spotkań mogą sprawiać wrażenie sztucznie zorganizowanej farsy – to jednak przekonasz się, że zbliżają pracowników do siebie i poprawiają atmosferę w biurze.

Zobacz: Jak powinno się prosić o podwyżkę?

Uwierz w siłę swoich maili. Niewinny, zdawkowy mail z zapytaniem „Jak samopoczucie?”, „Widzę, że się nie wyspałaś”, „Czy masz jakiś problem – wyglądasz na zmartwioną” potrafi zjednać każdego człowieka. Miej wzgląd na innych. Kiedy trzeba biegnij z pomocą. Jak widzisz, że ktoś ma problem, a Ty jesteś w stanie mu pomóc – zrób pierwszy krok.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pozbądź się złych nawyków

REKLAMA

Pamiętaj, że relacje na gruncie zawodowym trzeba wypośrodkować. Mam w tym momencie na myśli, że ani izolacja ani zbytnie spoufalanie się nie jest dobre. Nie przesadzaj ze swoją troską i zainteresowaniem innymi pracownikami. Nie zadawaj kłopotliwych pytań związanych z życiem osobistym współpracowników. Zachowaj pewien umiar, nawet jeśli kolega i koleżanka nie czują się skrepowane Twoim pytaniem, pamiętaj, że jesteś w miejscu pracy i niektórych tematów po prostu nie wypada poruszać. Niestety w praktyce często wychodzi inaczej i niejednokrotnie na stanowisku pracy słyszy się rozmowy o życiu seksualnym, sprawach fizjologicznych, plotki na temat znajomych i rodziny.

A tak na marginesie – nie gorszej cechy, która Cię społecznie dyskryminuje w środowisku współpracowników, od plotkarstwa. Miejsce pracy jest ostatnim, gdzie można szerzyć publiczne opinie na czyjś temat. Jeśli zyskasz opinię plotkarza – stracisz również zaufanie w oczach innych.
Kolejną cechą, z którą musisz się pożegnać jest zazdrość. Kiedy kolega dostaje premię uznaniową, zdobądź się na gest i pogratuluj mu. W żadnym wypadku nie komentuj za jego plecami, że nie zasłużył na nagrodę. Nawet jeśli tak myślisz – zachowaj to dla siebie.

Bierz pod uwagę odczucia innych

Cokolwiek byś nie robił w pracy – miej wgląd na innych. Waż słowa i swoje gesty, aby nikogo nie uraziły. Szanuj przestrzeń biurową swoich współpracowników. Nie bierz bez pozwolenia żadnych rzeczy z czyjegoś burka. Szanuj czas innych, nie zagaduj ich, kiedy widzisz, że mają dużo pracy.

Szanuj sprzęty i rzeczy wspólnego użytku. W pomieszczeniach ogólnie dostępnych takich jak kuchnia, jadalnia, sala konferencyjna dbaj o porządek.

Staraj się być uprzejmy dla wszystkich – od zaraz wprowadź do swojego codziennego słownika wyrazy „proszę”, „dziękuję”, „doceniam Twoje starania”, „jestem Ci bardzo wdzięczny”.

Zobacz serwis: Protokół dyplomatyczny

Nie narzekaj na pracę i nie obarczaj innych swoimi problemami, ponieważ na dłuższą metę staniesz się dla otoczenia osobą męczącą. Współpracownicy zaczną Cię unikać.

Zastosuj te wskazówki w swoich codziennych kontaktach ze współpracownikami, a zobaczysz, że będzie Ci się bardziej komfortowo pracowało.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA