REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porządki w biurze: krok po kroku

Podejdź do takiego gruntownego sprzątania poważnie.
Podejdź do takiego gruntownego sprzątania poważnie.
Nieznany
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przed nastaniem porządku jest zawsze wielki chaos: Wszystko trzeba wyrzucić! Na wykonanie pierwszego kroku nie potrzebujesz dużo czasu. Jednak najlepiej będzie, jeśli załatwisz od razu za jednym zamachem krok pierwszy i drugi.

Stwierdzisz bowiem, że przy sortowaniu zaczniesz nabierać tempa pracy. Twoja szybkość w podejmowaniu decyzji, jak również stanowczość przy wyrzucaniu zbędnych rzeczy, rosną błyskawicznie. Takie kategorie, jak „to jeszcze potrzebuję”, względnie „tego już nie potrzebuję” nabierają realnych form i kształtów.

REKLAMA

Celem poczynienia tego kroku jest przejrzenie zawartości biura, czyli Twojego miejsca pracy. Do tego będą potrzebne trzy kartony:

  • pierwszy – na śmieci i odpadki,
  • drugi – na papiery,
  • trzeci – na obiekty „tranzytowe”, jak na przykład wypożyczone książki, które należy zwrócić, przedmioty, których masz w nadmiarze, a które postanawiasz przekazać innym, urządzenia, które rzeczywiście warto jeszcze naprawić, przedmioty, które w gruncie rzeczy należą do innego oddziału itd.

Poza tym sensowne jest przygotowanie sobie kilku pudełek na różne drobiazgi, takie jak na przykład:

  • wszelkiego rodzaju ołówki i kredki,
  • kolorowe magnesy i szpilki,
  • CD-ROMy,
  • artykuły uzupełniające, jak spinacze, wkłady do długopisów, naboje z tuszem itp.,
  • kleje, taśmy, gumki,
  • małe urządzenia i dodatki do nich, jak kable, płyty z oprogramowaniem, podręczniki zawierające informacje o oprogramowaniu oraz instrukcje obsługi, rozdzielacze elektryczne itd.

Podejdź do takiego gruntownego sprzątania poważnie. Wysprzątaj wszystko. Wszystko. Regały, szuflady, szafy i szafki, wszystkie powierzchnie horyzontalne, jak stoły, parapety i krzesła. Wszystko, co w danej chwili Twoim zdaniem może jeszcze pozostać w szafach i na regałach, to Twoja teczka oraz skoroszyty zawieszkowe (o ile jesteś w stanie dokładnie powiedzieć, co się w nich i na nich znajduje), a także literatura fachowa (o ile jest jej sporo, to znajdziesz poniżej specjalny rozdział z opisem, jak i gdzie te książki najlepiej umieścić). Wszystko inne kładziesz na podłodze względnie wkładasz do kartonów.

Polecamy: Jedzenie w biurze

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedmioty. Podstawowe sortowanie

Wszystkie przybory, przedmioty osobistego użytku i akcesoria kładź na podłodze w grupach, a jeszcze lepiej od razu w przygotowanych do tego celu kartonach. To, co jest zepsute, albo czego już i tak nie używasz (jak na przykład niepraktyczne albo brzydkie podarunki reklamowe), natychmiast wrzucasz do kartonu na tego rodzaju śmieci.

Papiery. Po prostu sztaplować

Wszystkie papiery i dokumenty po prostu zebrać i ułożyć z nich stos.

  • Pomyśl także o papierach leżących w tackach na biurku, niesklasyfikowanych jeszcze dokumentach, przybitych do korkowych tablic różnych świstkach mających ci coś przypomnieć i o tych, którymi okleiłeś ekran swojego komputera.
  • Jeśli posiadasz korkową tablicę, to usuń z niej przede wszystkim nieaktualne informacje i memoranda oraz wszystko, co na niej być nie powinno, jak adresy, rachunki do zapłacenia, terminy, notatki przypominające, do kogo masz oddzwonić itp. Wszystkie te karteczki i świstki połóż na stosie papierów.
  • Jeśli w Twoim biurze znajdują się teczki, segregatory i mapy ścienne odziedziczone po Twoich poprzednikach, a które już od lat leżą po kątach, to albo zdecyduj się je teraz wyrzucić, albo znajdź kogoś, kto się nimi od razu zajmie, ale nie pozostawiaj ich już w swoim biurze.

Polecamy: Praca w boksach

To wszystko, co na pierwszy rzut oka wygląda ci na nadające się do kosza na śmieci, jak Katalog Biurowy 2002 albo Zaproszenie na Święta Bożego Narodzenia 2003 – wyrzuć natychmiast. Nie czytaj wszystkiego strona po stronie, bowiem możesz ulec pokusie zareagowania na list z ubiegłego miesiąca, przez co przerwiesz proces sprzątania. Bądź konsekwentny. Zbieraj i sprzątaj. To trzeci krok – przeznaczony na sortowanie.

Susanne Roth. Artykuł jest fragmentem książki Po prostu posprzątaj! Wydawnictwo KOS

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA