| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Etykieta w biznesie > W biurze > Porządki w biurze: krok po kroku

Porządki w biurze: krok po kroku

Przed nastaniem porządku jest zawsze wielki chaos: Wszystko trzeba wyrzucić! Na wykonanie pierwszego kroku nie potrzebujesz dużo czasu. Jednak najlepiej będzie, jeśli załatwisz od razu za jednym zamachem krok pierwszy i drugi.

Stwierdzisz bowiem, że przy sortowaniu zaczniesz nabierać tempa pracy. Twoja szybkość w podejmowaniu decyzji, jak również stanowczość przy wyrzucaniu zbędnych rzeczy, rosną błyskawicznie. Takie kategorie, jak „to jeszcze potrzebuję”, względnie „tego już nie potrzebuję” nabierają realnych form i kształtów.

Celem poczynienia tego kroku jest przejrzenie zawartości biura, czyli Twojego miejsca pracy. Do tego będą potrzebne trzy kartony:

  • pierwszy – na śmieci i odpadki,
  • drugi – na papiery,
  • trzeci – na obiekty „tranzytowe”, jak na przykład wypożyczone książki, które należy zwrócić, przedmioty, których masz w nadmiarze, a które postanawiasz przekazać innym, urządzenia, które rzeczywiście warto jeszcze naprawić, przedmioty, które w gruncie rzeczy należą do innego oddziału itd.

Poza tym sensowne jest przygotowanie sobie kilku pudełek na różne drobiazgi, takie jak na przykład:

  • wszelkiego rodzaju ołówki i kredki,
  • kolorowe magnesy i szpilki,
  • CD-ROMy,
  • artykuły uzupełniające, jak spinacze, wkłady do długopisów, naboje z tuszem itp.,
  • kleje, taśmy, gumki,
  • małe urządzenia i dodatki do nich, jak kable, płyty z oprogramowaniem, podręczniki zawierające informacje o oprogramowaniu oraz instrukcje obsługi, rozdzielacze elektryczne itd.

Podejdź do takiego gruntownego sprzątania poważnie. Wysprzątaj wszystko. Wszystko. Regały, szuflady, szafy i szafki, wszystkie powierzchnie horyzontalne, jak stoły, parapety i krzesła. Wszystko, co w danej chwili Twoim zdaniem może jeszcze pozostać w szafach i na regałach, to Twoja teczka oraz skoroszyty zawieszkowe (o ile jesteś w stanie dokładnie powiedzieć, co się w nich i na nich znajduje), a także literatura fachowa (o ile jest jej sporo, to znajdziesz poniżej specjalny rozdział z opisem, jak i gdzie te książki najlepiej umieścić). Wszystko inne kładziesz na podłodze względnie wkładasz do kartonów.

Polecamy: Jedzenie w biurze

Przedmioty. Podstawowe sortowanie

Wszystkie przybory, przedmioty osobistego użytku i akcesoria kładź na podłodze w grupach, a jeszcze lepiej od razu w przygotowanych do tego celu kartonach. To, co jest zepsute, albo czego już i tak nie używasz (jak na przykład niepraktyczne albo brzydkie podarunki reklamowe), natychmiast wrzucasz do kartonu na tego rodzaju śmieci.

Papiery. Po prostu sztaplować

Wszystkie papiery i dokumenty po prostu zebrać i ułożyć z nich stos.

  • Pomyśl także o papierach leżących w tackach na biurku, niesklasyfikowanych jeszcze dokumentach, przybitych do korkowych tablic różnych świstkach mających ci coś przypomnieć i o tych, którymi okleiłeś ekran swojego komputera.
  • Jeśli posiadasz korkową tablicę, to usuń z niej przede wszystkim nieaktualne informacje i memoranda oraz wszystko, co na niej być nie powinno, jak adresy, rachunki do zapłacenia, terminy, notatki przypominające, do kogo masz oddzwonić itp. Wszystkie te karteczki i świstki połóż na stosie papierów.
  • Jeśli w Twoim biurze znajdują się teczki, segregatory i mapy ścienne odziedziczone po Twoich poprzednikach, a które już od lat leżą po kątach, to albo zdecyduj się je teraz wyrzucić, albo znajdź kogoś, kto się nimi od razu zajmie, ale nie pozostawiaj ich już w swoim biurze.

Polecamy: Praca w boksach

To wszystko, co na pierwszy rzut oka wygląda ci na nadające się do kosza na śmieci, jak Katalog Biurowy 2002 albo Zaproszenie na Święta Bożego Narodzenia 2003 – wyrzuć natychmiast. Nie czytaj wszystkiego strona po stronie, bowiem możesz ulec pokusie zareagowania na list z ubiegłego miesiąca, przez co przerwiesz proces sprzątania. Bądź konsekwentny. Zbieraj i sprzątaj. To trzeci krok – przeznaczony na sortowanie.

Susanne Roth. Artykuł jest fragmentem książki Po prostu posprzątaj! Wydawnictwo KOS

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Podejdź do takiego gruntownego sprzątania poważnie.
Podejdź do takiego gruntownego sprzątania poważnie.

Personel i Zarządzanie 4/201742.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Maria Sieńko

Nowe Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »