| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Etykieta w biznesie > Przyjęcia i uroczystości > Rozmowy towarzyskie przy stole

Rozmowy towarzyskie przy stole

Nierozerwalnym towarzyszem firmowych przyjęć na siedząco są rozmowy towarzyskie. Poznanie reguł, które żądzą tego typu konwersacjami jest niezwykle istotne nie tylko dla zbudowania miłej i niekrępującej atmosfery w trakcie spotkania, ale również dla naszego wizerunku.

Jak należy prowadzić rozmowy przy stole, jakie tematy poruszać? To tylko nieliczne pytania, które nasuwają się nam zaraz przed wyjściem na przyjęcie firmowe. A im bliżej jesteśmy punktu docelowego, tym więcej kłębi się ich w głowie: jak rozmawiać z prezesem, na ile prywatne tematy można poruszyć, mówić o sprawach firmowych, naukowych, politycznych? Postaram się rozwiać te wszystkie wątpliwości w kilku klarownie sformułowanych punktach.

a) Zapamiętaj, że przy stole nie załatwia się interesów, ale prowadzi rozmowy o charakterze ogólnym.

b) Wybierane tematy powinny zagwarantować spokojną i neutralną rozmowę. Nie poruszamy tematów kontrowersyjnych, które mogłyby wywołać ostrą dyskusję. Unikamy rozmów na temat polityki, wywodów naukowych, których większość ze zgromadzonych nie mogłaby w równym stopniu podjąć, a także tematów dotyczących sfer intymnych i problemów osobistych.

c) Wybieraj tematy takie, które mogą zainteresować innych. Jeśli czujesz, że goście się nudzą – zmień temat.

d) Daj dojść innym do głosu, nawet jeśli pojawi się temat, który jest Twoją specjalnością.

Zobacz: Przyjęcie koktajlowe

e) Nie przerywaj innym – daj dokończyć rozmówcy swoją myśl.

f) Skup się na wypowiedzi swojego rozmówcy, daj mu do zrozumienia, że jego wypowiedź jest interesująca. Poproś o rozszerzanie niektórych poruszanych wątków – rozmówcy będzie na pewno miło.

g) Kiedy zadasz pytanie rozmówcy – zaczekaj aż odpowie – nie staraj się go w tym wyręczać. Twoje pytanie ma być pytaniem w tradycyjnym rozumieniu, a nie pytaniem retorycznym.

h) Hamuj się z negatywnymi opiniami, zanim nie dostaniesz odpowiedzi na postawione pytanie.

i) Nie wyróżniaj rozmówców – tak samo zwracaj się do przełożonego i swojego podwładnego. Wyjdź z założenia, że wszyscy zgromadzeni przy stole są równymi rozmówcami.

Zobacz serwis: Protokół dyplomatyczny

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ministerstwo Finansów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »