| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Telekonferencja

Dzięki zdobyczom techniki tradycyjne spotkania można urozmaicić i ułatwić stosując chociażby telekonferencję.

Zalety telekonferencji

Telekonferencja pozwala zaoszczędzić czas – a w biznesie czas to pieniądz. Każdy z uczestników takiego spotkania przebywa we własnym biurze, nie ma zatem obawy, że się spóźni z powodu awarii środka transportu, lub że zapomni potrzebne dokumenty.

Wady telekonferencji

Mimo zalet istnieją też pewne wady takiego sposobu prowadzenia rozmów biznesowych. W czasie takiego spotkania nie możesz wnioskować o nastawieniu rozmówcy z jego mowy ciała, ponieważ go nie widzisz. Mogą się również pojawić trudności techniczne związane z głośnikiem, który przekazuje Twój głos za cicho, za głośno lub wydaje dodatkowe trzaski i szumy.

Polecamy: Komórka może stać się Twoim wrogiem

O czym pamiętać w czasie telekonferencji

Traktuj telekonferencję jak zwykłe spotkanie i stosuj obwiązujące w jego czasie zasady:
1. nie spóźniaj się,
2. dobrze się przygotuj,
3. nie staraj się dominować w rozmowie,
4. nie wychodź ukradkiem, nie wykonuj drobnych prac biurowych: kserowanie, porządkowanie biurka,
5. zadbaj, żeby wszyscy uczestnicy się znali,
6. bierz czynny udział w dyskusji,
7. nie okazuj znudzenia.
Zadbaj również, by w czasie telekonferencji drzwi do Twojego pokoju pozostały zamknięte. Uprzedź sekretarkę o spotkaniu i poproś, by nie łączyła rozmów i nie wpuszczała nikogo do Twojego pokoju. Przygotowane przez Ciebie materiały i dokumenty, którymi będziesz się posiłkował w czasie rozmowy, niech będą tak rozmieszczone, by szelest przekładanych papierów nie zakłócał rozmowy.

Czytaj także: Przygotowane przez Ciebie dokumenty są Twoją wizytówką

Staraj się unikać monologu – jest to pułapka telekonferencji, w którą wpada wiele osób. Telefon przekazuje jedynie głos rozmówcy, zatem, gdy Ty mówisz pozostali uczestnicy milczą, by nie zagłuszać się wzajemnie. Ty z kolei, jako osoba mówiąca, nie widzisz reakcji pozostałych rozmówców, nie masz pewności czy wszystko dobrze zrozumieli i usłyszeli. Oni z kolei nie wiedzą, w którym momencie powinni zabrać głos – również Cię nie widzą i mogą mieć trudność z określeniem, czy już kończysz czy jesteś dopiero w połowie swojego wywodu.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Bogacz Bartoszewicz Kancelaria Radców Prawnych

Obsługa prawna klientów indywidualnych i przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »