| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Etykieta w biznesie > Narady i spotkania > Bądź gospodarzem doskonałym

Bądź gospodarzem doskonałym

Firma, dla której pracujesz albo, którą sam prowadzisz nawiązała już lub planuje nawiązanie kontaktów z klientami z innych państw. Wiąże się to z koniecznością spotykania się z osobami o odmiennej mentalności, nawykach i zwyczajach. Nie zawsze będziesz gościem – niekiedy sam będziesz zapraszał klientów do swojego kraju.

Kontakty z obcokrajowcami mogą być przyczyną dużego stresu. By go zmniejszyć podejmij kilka działań przed wizytą, a w jej czasie okaż zrozumienie dla swojego gościa i nie patrz krytycznym okiem na jego pomyłki.

Wiedza najważniejsza

Dowiedz się jak najwięcej o kulturze, zwyczajach i religii państwa, z którego pochodzi twój gość. Informacje te sprawią, że nie będziesz zaskoczony nietypowym powitaniem. Będziesz też wiedział jakich tematów rozmów unikać, jakie potrawy zaproponować. Unikniesz gaf w stylu serwowania alkoholu osobom, których religia tego zabrania. Zgromadź wiedzę nie tylko o kulturze kraju, z którego pochodzi gość, dowiedz się czegoś o nim samym. W tym celu możesz skontaktować się z osobista sekretarką lub asystentką twojego gościa. Możesz też zapytać swojego gościa osobiście o preferencje kulinarne, dietę.

Czytaj także: Spotkanie z klientem

Z rodziną czy bez?

Dobrze widziane może być również wystosowanie do twojego gościa zaproszenia nie tylko dla niego, ale dla jego rodziny. Jeśli zdecydujesz się na ten krok pamiętaj, by zorganizować czas pobytu zarówno twojemu klientowi jak i jego najbliższym.

Zaopiekuj się swoim gościem

Od momentu przybycia do twojego kraju, twój gość powinien mieć zapewniony transport z lotniska do hotelu. Zadbaj również, by przez cały pobytu twój gość nie musiał podróżować na własną rękę. Możesz umilić mu czas zapraszając na wycieczkę po mieście, pokazując ciekawe miejsca. Jako pamiątkę z wizyty w obcym kraju podaruj gościowi album ze zdjęciami zabytków lub książkę o kulturze naszego kraju.

Zobacz serwis: Kontakty z klientami

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Dobrze widziane może być również wystosowanie do twojego gościa zaproszenia nie tylko dla niego, ale dla jego rodziny.
Dobrze widziane może być również wystosowanie do twojego gościa zaproszenia nie tylko dla niego, ale dla jego rodziny.

CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Iwona Zygmunt

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK