| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Etykieta w biznesie > Narady i spotkania > Jak przygotować się do prezentacji?

Jak przygotować się do prezentacji?

Nie wystarczy trafnie wybrany temat, aby podczas konferencji zebrani słuchali nas bez ziewania,. Na dobrą prezentację składa się coś więcej, ważny jest ton głosu, Twoja gestykulacja, dobra znajomość tematu, mocne punkty prezentacji, właściwy kontakt wzrokowy ze słuchającymi. Wszystkie te elementy można wcześniej przećwiczyć, a w dzień wystąpienia zabłysnąć swobodą prezentacji.

Utrzymuj kontakt wzrokowy ze słuchaczami. Nie skupiaj jednak wzroku tylko na jednej osobie. Nawet jeśli prezentujesz pomoce wizualne staraj się zwracać do słuchaczy. Mówienie do tablic i rzutnika nie wygląda dobrze.

Zobacz: Wideokonferencja

Moduluj swój głos. Monotonny ton bowiem może uśpić Twoich słuchaczy, zwłaszcza jeśli przemówienie jest dłuższe niż 20 minut. Nie krzycz do mikrofonu, ani nie mów zbyt cicho – wypośrodkuj głośność, tak aby wszyscy dobrze Cię słyszeli.

Mów pewnie i bez pośpiechu. Stosuj formuły świadczące o Twojej pewności siebie typu: „jestem przekonany, że dzięki temu rozwiązaniu…”, „z pewnością to rozwiązanie pozwoli…”, „ Zobaczycie Państwo, że to rozwiązanie przyniesie Wam wymierne korzyści”.

Nie przedłużaj swojego wystąpienia, daj czas słuchaczom na zadanie pytań. Całość przypieczętuj mocnym zakończeniem. Najlepiej podsumowując najważniejsze zagadnienia całego przemówienia, albo wygłaszając oryginalną konkluzję. Sprawdzone są także ciekawe anegdoty.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jeśli istnieje taka możliwość, idź wcześniej do sali, w której będziesz występować – zrób w niej próbę generalną.
Jeśli istnieje taka możliwość, idź wcześniej do sali, w której będziesz występować – zrób w niej próbę generalną.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Green Drive

To kampania społeczna realizowana przez Fundację Trans.org (www.trans.org). Głównym celem akcji jest pokazanie firmom transportowym w Europie najlepszych sposobów na zmniejszenie wydatków na paliwo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »