| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Etykieta w biznesie > Narady i spotkania > Słyszeć czy usłyszeć?

Słyszeć czy usłyszeć?

Słyszeć i Usłyszeć - dwa słowa pozornie tak podobne do siebie. Tak pospolite, że aż się nad nimi nie zastanawiamy. Szczególnie rzadko myślimy o nich w pracy. Czasem zapominamy nawet o tym, że na głębszym poziomie bardzo się różnią.

Pomocne w Usłyszeniu są:

  • Chęć i wiara w to, że możemy od rozmówcy dowiedzieć się czegoś ważnego.
  • Szanowanie sposobu myślenia rozmówcy nawet, jeśli nie podzielamy jego zdania.
  • Cierpliwe słuchanie całości wypowiedzi.
  • Wnikliwe dążenie do zrozumienia najważniejszego sensu cudzej wypowiedzi, jej intencji.
  • Dokładne oddzielenie własnych interpretacji wypowiedzi od tego, co rozmówca w niej przekazał.
  • Otwarte umożliwienie rozmówcy przedstawienia swych przekonań.
  • Wrażliwe wychwytywanie zewnętrznych przejawów reakcji emocjonalnych rozmówcy.
  • Okazywanie zainteresowania i aprobaty.
  • Aktywne współtworzenie porozumienia.

Kiedy ktoś naprawdę Cię słucha, nie osądza i nie bierze za Ciebie odpowiedzialności. Dzięki temu oboje możecie zobaczyć świat w całkiem nowym świetle. Jestem pewna, że także Ty potrafisz Usłyszeć. Spróbuj wrócić w pamięci do takiej chwili. Teraz przed Tobą stoi ważny wybór: możesz słyszeć lub Usłyszeć. decyzja należy do Ciebie.

reklama

Polecamy artykuły

Ekspert:

Olga Rzycka

Coach, trener, psycholog

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Umiejętność Usłyszenia jest jedną z najważniejszych, jaką powinien rozwijać człowiek pracujący z innymi.
Umiejętność Usłyszenia jest jedną z najważniejszych, jaką powinien rozwijać człowiek pracujący z innymi.

CIT 2018. Komentarz299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Green Drive

To kampania społeczna realizowana przez Fundację Trans.org (www.trans.org). Głównym celem akcji jest pokazanie firmom transportowym w Europie najlepszych sposobów na zmniejszenie wydatków na paliwo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK