REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Narady i spotkania

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak przyciągnąć uwagę słuchaczy?

Które zdjęcie wybierzesz, jeśli masz zamiar opowiedzieć znaną historyjkę o budowaniu katedry Notre Dame: oczywiste czy tajemnicze? Zastosuj metodę podwójnego znaku, a wybierzesz te właściwe zdjęcie.

Jak zadbać o koncentrację słuchaczy?

Usuń to co odciąga uwagę od głównego przekazu slajdu. Zostaw to, co najważniejsze, a umysły Twoich słuchaczy odwdzięczą ci się swoją koncentracją w trakcie całej prezentacji.

Jak kontrolować długość prezentacji?

Przygotowując prezentację na komputerze, możesz mieć wrażenie, że jest za krótka lub w sam raz w stosunku do czasu który będziesz mieć do dyspozycji. Ale gdy będziesz mówić ją na głos, potrwa znacznie dłużej. Ta sztuczka pomoże ci łatwo ustalić liczbę slajdów w twojej prezentacji, tak aby się nie denerwować i nie przekraczać wyznaczonego czasu.

Słyszeć czy usłyszeć?

Słyszeć i Usłyszeć - dwa słowa pozornie tak podobne do siebie. Tak pospolite, że aż się nad nimi nie zastanawiamy. Szczególnie rzadko myślimy o nich w pracy. Czasem zapominamy nawet o tym, że na głębszym poziomie bardzo się różnią.

REKLAMA

Jaka jest alternatywa dla spotkań biznesowych?

Mimo niewątpliwych zalet zwoływania zebrań, w niektórych przypadkach ich przeprowadzanie jest po prostu nieopłacalne. Często zaburzają one rozkład dnia pracy w firmie, a jego uczestnicy mają wrażenie, że marnują swój czas. Nie rzadko zdarza się też, że spotkanie zamienia się w pole bitwy, gdzie podjęcie jakichkolwiek decyzji nie jest możliwe.

Co nam dają spotkania biznesowe?

W firmach często stajemy przed koniecznością rozwiązania pewnych problemów, czy też podjęcia decyzji. Dzięki dostępowi do różnych środków przekazu, które pozwalają nam na szybki przekaz informacji, często rezygnuje się z „klasycznych” zebrań.

Przedstawianie przez osoby trzecie - porady

Zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym spotykamy się czasem z sytuacją, że należy kogoś przedstawić drugiej osobie. Czasem możemy zostać o to poproszeni przez znajomego z pracy lub wręcz będzie to naszym obowiązkiem np. w trakcie pełnienia funkcji gospodarza przyjęcia lub podczas asystowania ważnej osobie.

Powitania biznesowe w innych kulturach

Etykieta biznesowa, tak samo jak protokół dyplomatyczny, zakłada określony kanon zachowana. Dzięki tym zasadom jesteśmy w stanie uniknąć przynajmniej większości gaf. Jednak podróżując po świecie lub przyjmując gości zagranicznych, powinniśmy mieć świadomość odmienności kulturowych, i to nie tylko na gruncie językowym, kulinarnym, ale też tych związanych np. z powitaniem.

REKLAMA

Cmok nonsens na spotkaniach biznesowych

Buchnięcie w mankiet lub tzw. cmok nonsens, czyli całowanie w dłoń — w kontaktach biznesowych jest praktycznie odradzane, w towarzyskich odchodzi wprawdzie do lamusa, niemniej jest stosowane.

Spotkania biznesowe, czyli jak podajemy dłoń

O ile zwyczaj nakazuje osobie niższej rangą powitać przełożonego, to już wyciągniecie dłoni leży w gestii tego drugiego, czyli ważniejszego. Gafą, zatem będzie, jeżeli mówiąc naszemu przełożonemu „dzień dobry”, od razu wyciągniemy doń rękę. W wielu firmach może być praktykowany inny zwyczaj, np., kto pierwszy, ten lepszy, bez zwracania uwagi na rangę.

Spotkania biznesowe, czyli jak to jest z powitaniami

Nie trzeba być handlowcem, by starać się budować pozytywny wizerunek za każdym razem, gdy spotykamy się z klientami, współpracownikami czy osobami całkiem niezaangażowanymi w naszą zawodową rzeczywistość. Dama i Dżentelmen po prostu wiedzą, że pod każdą szerokością geograficzną właściwe powitanie drugiej osoby jest niezbędnym elementem kulturalnego funkcjonowania w danej społeczności. A zatem kto i komu powinien pierwszy powiedzieć ,,dzień dobry"?

Kiedy kontaktować się przez e-mail?

Poczta elektroniczna tym różni się od EMS, że nie ma charakteru mediacyjnego (wiadomość jest przekazywana bezpośrednio na komputer innego uczestnika) i jest asynchroniczna (ludzie odpowiadają, kiedy jest im wygodnie).

Kiedy korzystać z EMS?

W systemie spotkań w sieci (EMS – Electronic Meeting Support – Elektroniczny System Wsparcia Spotkania) uczestnicy piszą do siebie na oddzielnych komputerach. EMS ma charakter mediacyjny (wykorzystuje wypróbowane rozwiązania techniczne) i zazwyczaj synchroniczny (wszyscy biorą jednocześnie udział w dyskusji).

Kiedy organizować wideokonferencję?

Wideokonferencje, po zainstalowaniu małych kamer, mogą być transmitowane na dużym ekranie w specjalnym pomieszczeniu konferencyjnym lub na ekranach telewizorów znajdujących się w kilku pomieszczeniach bądź na laptopach uczestników spotkania.

Spotkania bezpośrednie a e-spotkania

Kiedyś wszystkie spotkania miały charakter bezpośredni. Dzisiejsza technologia oferuje wiele innych możliwości.

Kontakt wzrokowy - technika ZPM

Na udane przemówienie składa się nie tylko przekazywana treść. Nawet gdyby była ona interesująca, nie dotrze do słuchaczy, jeśli jest wygłaszana bez podtrzymywania z nimi kontaktu wzrokowego. Patrz zatem na tych, do których kierujesz swoje słowa!

Ćwiczenia głosu

Najnowsze badania wykazały, że przemówienie trafia do słuchaczy w około 10% dzięki słowom, około 40% dzięki głosowi,i około 50% dzięki mowie ciała.

Spotkania – maratony

Spotkanie – maraton to prawdziwe wyzwanie zarówno dla prowadzącego jak i dla uczestników.

Wideokonferencja

Wideokoferencja to kolejny rodzaj spotkania służbowego, który wykorzystuje nowoczesne techniki komunikacyjne. Mogą one stać się Twoim sprzymierzeńcem lub doprowadzić do Twojej porażki.

Telekonferencja

Dzięki zdobyczom techniki tradycyjne spotkania można urozmaicić i ułatwić stosując chociażby telekonferencję.

Zajmowanie miejsc w służbowym samochodzie

Korzystanie ze służbowego auta to obecnie codzienność w wielu firmach. Mobilność jest jedną z zasad sukcesu – jeśli Twój przedstawiciel nie dotrze na czas, znajdzie się konkurencja, która to zrobi. Sama jazda samochodem nie nastręcza kłopotów. Problemy mogą pojawić się w czasie zajmowania miejsc w samochodzie.

Bądź gospodarzem doskonałym

Firma, dla której pracujesz albo, którą sam prowadzisz nawiązała już lub planuje nawiązanie kontaktów z klientami z innych państw. Wiąże się to z koniecznością spotykania się z osobami o odmiennej mentalności, nawykach i zwyczajach. Nie zawsze będziesz gościem – niekiedy sam będziesz zapraszał klientów do swojego kraju.

Przekazywanie złych wiadomości

Na szczęście minęły już czasy, gdy zabijano posłańca przynoszącego złe wiadomości. Nadal jednak informowanie o przykrych sprawach pozostaje niewdzięcznym zadaniem. Nikt z nas nie lubi tego robić. Wymaga to od nas nie lada taktu, wyczucia i... odwagi.

Kultura osobista na szkoleniach

W większości firm wśród form motywowania pracowników można zauważyć organizowanie wyjazdów lub wycieczek integracyjnych. Mogą to być również szkolenia, które oprócz funkcji rekreacyjnej będą miały charakter merytoryczny, a ich głównym celem będzie podniesienie kwalifikacji przez pracownika.

Kultura osobista na spotkaniach biznesowych

W środowisku biznesowym kultura osobista odgrywa nieprzecenioną rolę. Właściwe zachowanie na zebraniach i naradach może otworzyć Ci drogę do awansu. I przeciwnie brak znajomości zasad właściwego zachowania się może Cię z niej zawrócić.

Sztuka przyjmowania krytyki

Życie w społeczeństwie wymaga od człowieka głębokiego zaangażowania, a czasami wręcz i poświęcenia. Szczególnie istotna wydaje się umiejętność przyjmowania właściwie krytyki, skierowanej pod naszym adresem. Często od zaprezentowanego przez nas zachowania w takiej sytuacji zależy powodzenie dalszej rozmowy czy też znajomości.

Zajmowanie miejsc w pomieszczeniach

Etykieta zajmowania miejsc przy stole jest ściśle ustalona. Kiedy i w jaki sposób zająć miejsce przy stole na spotkaniu biznesowym w firmie?

Jak przygotować się do prezentacji?

Nie wystarczy trafnie wybrany temat, aby podczas konferencji zebrani słuchali nas bez ziewania,. Na dobrą prezentację składa się coś więcej, ważny jest ton głosu, Twoja gestykulacja, dobra znajomość tematu, mocne punkty prezentacji, właściwy kontakt wzrokowy ze słuchającymi. Wszystkie te elementy można wcześniej przećwiczyć, a w dzień wystąpienia zabłysnąć swobodą prezentacji.

Kolacja biznesowa - ważne wskazówki

Często w życiu najważniejsze decyzje zapadają nie w gabinetach i biurach, lecz w zaciszu restauracji podczas biznesowych spotkań. Kiedy wypadnie nam uczestniczyć w jednym z nich, warto wcześniej zapoznać się z obowiązującą etykietą, aby nie popełnić przysłowiowej gafy i – być może – tym samym zamknąć przed sobą nowe drogi rozwoju.

Zasady pierwszeństwa w polityce i biznesie

Najważniejsza dla biznesmena i polityka przy stosowaniu etykiety okazuje się umiejętność okazywania szacunku partnerom. W praktyce wiąże się to ściśle z przestrzeganiem zasad precedencji – pierwszeństwa.

Mowa ciała a spotkania biznesowe

Język gestów, inaczej komunikacja niewerbalna jest nieodłączną częścią porozumiewania się ludzi. Warto ją poznać, po to choćby, żeby umieć rozszyfrowywać to, co chce nam powiedzieć lub też ukryć przed nami rozmówca.

Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach?

Każdemu z nas zdarzyła się biznesowa gafa – przekręcenie nazwiska lub nazwy firmy, wyciągnięcie ręki do naszego przełożonego nie czekając na jego inicjatywę, czy podane nieprawdziwej informacji. Najważniejsze jednak, abyśmy potrafili wyjść z takich sytuacji obronną ręką.

REKLAMA