| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Etykieta w biznesie > Dobry wizerunek > Nie szata zdobi człowieka – a jednak …

Nie szata zdobi człowieka – a jednak …

Kilka dni temu byłam u mówiona na spotkanie z doradcą finansowym. Spotkanie miało się odbyć z samego rana. Byłam kilka minut przed czasem i musiałam zaczekać na otwarcie biura. Czekając zobaczyłam młodego mężczyznę ubranego w bluzę i dżinsy – patrząc na niego pozazdrościłam mu studenckiego luzu. Jakie było moje zdziwienie, gdy wchodząc do biura zobaczyłam właśnie tego mężczyznę siedzącego za biurkiem. Teraz był ubrany w dobrze skrojony garnitur, jasną koszulę i krawat. Nawet jeśli to chwyt marketingowy to zadziałał – wchodząc na spotkanie zobaczyłam profesjonalistę, któremu nie zawahałam się powierzyć swoich finansów.

Rola stroju w pracy zawodowej

Istnieją pewnie zawody, w których strój nie odgrywa większej roli. W biznesie zapomnij, że ujdzie ci płazem złamanie zasad właściwego stroju. Z powodu niestosownego ubioru niektórzy nie otrzymują awansu, a inni potrzebują dużo więcej czasu by przekonać do siebie innych, albo w ogóle nie zyskują należnego im uznania w oczach innych.

Zasady, których należy przestrzegać

Twój strój ma mówić o tobie „profesjonalista”, a nie „wyluzowany gość” czy „słodka kokietka”.

Polecamy: Męski ubiór w biznesie

Miej w szafie kilka gotowych zestawów ubrań na różne okazje: codzienny zestaw do pracy, na przyjęcie, na służbową kolację czy obiad.

Dobierając garderobę wzoruj się na najlepszych – zwróć uwagę jak ubierają się twoi przełożeni, jak ubierają się przedstawiciele firm, z którymi współpracujesz. Pamiętaj o adekwatności stroju do zajmowanego stanowiska, regionu i części świata, w której pracujesz.

Dopytaj, jak w nowym miejscu pracy rozumiane jest pojęcie „swobodny strój”.

Nie oszczędzaj pieniędzy na ubrania do pracy – wybieraj najlepsze na jakie cię stać, o klasycznym kroju. Nie daj się porwać modzie w zakresie stroju służbowego – klasyka jest zawsze na miejscu, a z modą w miejscu pracy różnie bywa.

Ubrania do pracy nie mogą być za małe, ani za duże – powinny idealnie pasować.

Zadbaj o wygląd butów – jeśli są brudne lub zniszczone zniweczą cały trud włożony w wykreowanie idealnego wizerunku.

Zadbaj o dodatki, nie mogą być kiepskiej jakości. Torebki, zegarki, aktówki, rękawiczki i parasole są równie ważne jak dobrze skrojony garnitur czy kostium.

Zobacz serwis: Przyjęcia i uroczystości

Bądź gotowy na nieprzyjemne niespodzianki

Życie codzienne potrafi zaskakiwać, dlatego lepiej uprzedzać pewne niespodzianki. Golarka elektryczna czy nić dentystyczna schowana w szufladzie biurka może okazać się czasem pomocna. Podobnie jak dodatkowa para pończoch czy pilniczek do paznokci.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kacper Sołoniewicz

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »