| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Etykieta w biznesie > Dobry wizerunek > Nie szata zdobi człowieka – a jednak …

Nie szata zdobi człowieka – a jednak …

Kilka dni temu byłam u mówiona na spotkanie z doradcą finansowym. Spotkanie miało się odbyć z samego rana. Byłam kilka minut przed czasem i musiałam zaczekać na otwarcie biura. Czekając zobaczyłam młodego mężczyznę ubranego w bluzę i dżinsy – patrząc na niego pozazdrościłam mu studenckiego luzu. Jakie było moje zdziwienie, gdy wchodząc do biura zobaczyłam właśnie tego mężczyznę siedzącego za biurkiem. Teraz był ubrany w dobrze skrojony garnitur, jasną koszulę i krawat. Nawet jeśli to chwyt marketingowy to zadziałał – wchodząc na spotkanie zobaczyłam profesjonalistę, któremu nie zawahałam się powierzyć swoich finansów.

Rola stroju w pracy zawodowej

Istnieją pewnie zawody, w których strój nie odgrywa większej roli. W biznesie zapomnij, że ujdzie ci płazem złamanie zasad właściwego stroju. Z powodu niestosownego ubioru niektórzy nie otrzymują awansu, a inni potrzebują dużo więcej czasu by przekonać do siebie innych, albo w ogóle nie zyskują należnego im uznania w oczach innych.

Zasady, których należy przestrzegać

Twój strój ma mówić o tobie „profesjonalista”, a nie „wyluzowany gość” czy „słodka kokietka”.

Polecamy: Męski ubiór w biznesie

Miej w szafie kilka gotowych zestawów ubrań na różne okazje: codzienny zestaw do pracy, na przyjęcie, na służbową kolację czy obiad.

Dobierając garderobę wzoruj się na najlepszych – zwróć uwagę jak ubierają się twoi przełożeni, jak ubierają się przedstawiciele firm, z którymi współpracujesz. Pamiętaj o adekwatności stroju do zajmowanego stanowiska, regionu i części świata, w której pracujesz.

Dopytaj, jak w nowym miejscu pracy rozumiane jest pojęcie „swobodny strój”.

Nie oszczędzaj pieniędzy na ubrania do pracy – wybieraj najlepsze na jakie cię stać, o klasycznym kroju. Nie daj się porwać modzie w zakresie stroju służbowego – klasyka jest zawsze na miejscu, a z modą w miejscu pracy różnie bywa.

Ubrania do pracy nie mogą być za małe, ani za duże – powinny idealnie pasować.

Zadbaj o wygląd butów – jeśli są brudne lub zniszczone zniweczą cały trud włożony w wykreowanie idealnego wizerunku.

Zadbaj o dodatki, nie mogą być kiepskiej jakości. Torebki, zegarki, aktówki, rękawiczki i parasole są równie ważne jak dobrze skrojony garnitur czy kostium.

Zobacz serwis: Przyjęcia i uroczystości

Bądź gotowy na nieprzyjemne niespodzianki

Życie codzienne potrafi zaskakiwać, dlatego lepiej uprzedzać pewne niespodzianki. Golarka elektryczna czy nić dentystyczna schowana w szufladzie biurka może okazać się czasem pomocna. Podobnie jak dodatkowa para pończoch czy pilniczek do paznokci.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Twój strój ma mówić o tobie „profesjonalista”, a nie „wyluzowany gość” czy „słodka kokietka”.
Twój strój ma mówić o tobie „profesjonalista”, a nie „wyluzowany gość” czy „słodka kokietka”.

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Mirek Gumula

Szkoła Jazdy Subaru

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »