| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Etykieta w biznesie > Dobry wizerunek > Awans zawodowy – dlaczego mnie ominął?

Awans zawodowy – dlaczego mnie ominął?

Zastanawiasz się dlaczego po raz kolejny propozycję awansu otrzymał kolega a nie ty? Może masz bogate doświadczenie, a może świetne kwalifikacje, a mimo to zostałeś pominięty. Teraz rozmyślasz, dlaczego tak się stało?

Świat biznesu jest niezwykle interesujący, poznajesz ciekawych ludzi, bywasz w modnych restauracjach, wyjazdy służbowe zaszczepiają w tobie żyłkę podróżnika, rozwijasz swoje zainteresowania i umiejętności. I choć takie życie pociąga wielu, tylko niektórzy odnoszą w nim sukces, jest to bowiem bardzo wymagająca droga kariery, ważne są tu umiejętności, dzięki którym dobrze wykonujesz codzienną pracę, ale to nie wszystko.

Awans zawodowy – egzamin dojrzałości z kreowania własnego wizerunku

Jeśli jesteś świetnym programistą, ale należysz do osób skrytych i nieśmiałych – przełożony może z czasem przyzwyczaić się do twojej niezawodności i gotowości do działania, będzie wiedział gdzie cię znaleźć w razie problemów, ale może zapomnieć o tobie przy rozdzielaniu awansów. Oto lista przyczyn, dla których może ominąć cię awans zawodowy:
1. jesteś perfekcjonistą w tym co robisz, ale z trudem nawiązujesz i podtrzymujesz kontakty towarzyskie i biznesowe,
2. stawiasz czoła nowym wyzwaniom i odnosisz sukcesy, jednak nie potrafisz stosownie się ubrać, nie przywiązujesz wagi do koloru krawata, czy czystości butów,
3. potrafisz przygotować świetną prezentację, lecz sposób w jaki przekazujesz informacje jest nieciekawy i nużący,
4. zawsze jesteś punktualny, jednak mówisz za cicho, masz wadę wymowy lub nawyk, który zniechęca innych do ciebie (mlaskasz w czasie posiłku, oblizujesz usta w czasie prelekcji, itp.)
5. zawsze jesteś „pod telefonem”, a mimo to rozmówcy odczuwają dyskomfort, gdy odbierasz telefon na ulicy i zamiast twojego głosu słyszą syreny alarmowe i klaksony samochodów,
6. sumiennie wypełniasz obowiązki, ale mimo zaproszenia z partnerem na firmowe imprezy przychodzisz sam lub twój partner/partnerka zachowują się niestosownie,
7. często przeklinasz, zdarza się, że wypijasz za dużo alkoholu w czasie spotkań biznesowych,
8. nawiązałeś romans w pracy, łączysz sprawy osobiste z zawodowymi,
9. nie przestrzegasz norm rządzących korespondencją mailową, jesteś chaotyczny, niedbały,
10. nie umiesz współpracować w zespole.

Zobacz: Wizerunek firmy w internecie

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Strict Minds Communication

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »