| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Romans w pracy

Spora część życia prawie każdego człowieka kręci się wokół jego pracy. Nic więc dziwnego, że wielu ludzi właśnie w miejscu pracy szuka również swojej drugiej połówki, ale czy faktycznie romanse w pracy opłacają się?

Stwierdzenie, że każdy romans w pracy kończy się fiaskiem lub nawet katastrofą, byłoby z gruntu fałszywe. Nikt nie może przewidzieć jak potoczą się losy znajomości. Jednak statystyki mówią same za siebie. Dla wielu pracowników taki romans kończy się po prostu zmianą miejsca pracy, a w najgorszym razie nawet sprawą w sądzie.

Jeśli jednak ktoś bierze pod uwagę możliwość romansu biurowego warto by miał zawsze na uwadze kilka ważnych kwestii:

1. Romans biurowy zawsze trzeba przemyśleć przynajmniej dwa razy. Nie warto ryzykować kariery dla przelotnej znajomości. Choć zdarzyć się przecież może, że właśnie w pracy znajdzie się swojego partnera życiowego, to nie można nigdy zapomnieć, że zakończenie takiego związku może mieć znacznie bardziej przykre konsekwencje.

2. Nie warto wchodzić w romans ze swoim szefem, to zawsze niekorzystnie wpływa na relacje pomiędzy ludźmi.

Zobacz: O dobry wizerunek firmy powinni dbać wszyscy

3. Romans biurowy nie powinien stać się publiczną kwestią w miejscu pracy. Wszelkie zagłębianie się w szczegóły na temat związku z kolegą lub koleżanką z pracy jest nieprofesjonalne i może rodzić plotki, które w przyszłości mogą stać się przyczyną kłopotów danej osoby. Romans jest prywatną sprawą dwojga ludzi, wszelkie kwestie związane z ich relacją nie powinny przenikać do miejsca pracy. To samo dotyczy wszelkiego rodzaju przyjęć biurowych czy konferencji.

4. Wszelkie kontakty fizyczne w miejscu pracy są z reguły zastrzeżone. Po pierwsze wpływa to niekorzystnie na wizerunek takiego pracownika, po drugie może budzić niesmak wśród pozostałych pracowników. Miejsce pracy nie jest miejscem dla pieszczot czy seksu.

5. Fakt, że związek z kolegą lub koleżanką z pracy rozpadł się nie może mieć wpływy na wyniki pracy i relacje w miejscu pracy. Każdy samodzielnie ponosi ryzyko i ewentualne konsekwencje romansu biurowego, nie powinno się obarczać swoimi problemami pozostałych pracowników. Dodatkowo wpływa to niekorzystnie na wizerunek takiego pracownika, jako tego, który nie potrafi sobie poradzić samodzielnie z własnymi problemami.

6. Lepiej jest jednak zawsze rozdzielać pracę i życie intymne, jeżeli koledzy z pracy są w stanie w taki sposób podejść do swojego związku, ma on realne szanse zakończyć się sukcesem.

Zobacz: Umiejętności przywódcze

7. Zawsze trzeba pamiętać, że niezwykle trudno jest nie przenosić rywalizacji w pracy na sferę intymną. Bardzo często zdarza się tak, że problemów z pracy nie da się przejść, co w konsekwencji prowadzi do rozpadu związku.

8. Warto pamiętać, że romans dla wielu osób jest po prostu szczeblem w karierze i niczym więcej.

Każdy związek budzi wiele emocji, nie ma czegoś takiego jak prosta relacja między dwojgiem ludzi. Jednak romanse biurowe z zasady są bardzie problematyczne od innych związków. Trudno jest przede wszystkim pogodzić ze sobą te dwie sfery: pracy i intymną, tak by nie wpływały one na siebie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

BSWW Legal & Tax

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »