| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Etykieta w biznesie > Dobry wizerunek > Firmowe kartki świąteczne

Firmowe kartki świąteczne

W epoce Internetu wiele firm rezygnuje ze zwyczaju wysyłania tradycyjnych kartek świątecznych z ręcznie wypisanymi życzeniami. Coraz częściej wybierają kartki elektroniczne, albo kartki z wydrukowanymi już życzeniami. Czy to jednak dobre posunięcie?

Kartki nie tylko były częścią rytuału świątecznego, ale przede wszystkim były znakiem, że ktoś o nas pamięta. Wysłanie życzeń na kartce świątecznej wymaga znacznie więcej wysiłku niż wysłanie życzeń drogą elektroniczną. Dlatego sam ten gest już zawiera w sobie duży ładunek emocjonalny.

Dlaczego warto wysyłać kartki świąteczne

  • Kartka świąteczna jest miłym gestem (otrzymanie takiej kartki dla wielu osób jest równoznaczne z tym, że nadawca myśli i pamięta o tej osobie);
  • Wysłanie kartki jest zgodne z duchem świąt (święta mają łączyć ludzi, życzenia na kartce właśnie temu służą);
  • Kartki świąteczne są częścią rytuału przedświątecznego (wiele osób nadal nie wyobraża sobie przygotowań świątecznych bez wybierania i kupowania kolorowych kartek; każda kartka świąteczna niesie ze sobą specjalne przesłanie, trzeba zawsze dobrze się zastanowić, która kartka powinna zostać wysłana do współpracowników, klientów, a która do konkurencji).

Zobacz: Zadbaj o siebie

19,90 złFaktury 2014

Kartki świąteczne odgrywają istotną rolę w podtrzymywaniu, ale i również w zacieśnianiu kontaktów biznesowych. Jest to o tyle ważne, że buduje solidne podstawy do dalszej współpracy, opartej już jednak na partnerstwie i przyjaźni, a nie tylko i wyłącznie na interesach.

By dopełnić jednak sukcesu biznesowego warto pamiętać o kilku podstawowych kwestiach:

  1. Kartki, które najbardziej cieszą to te, które zawierają własnoręcznie napisane życzenia (wiele kartek świątecznych obecnie sprzedaje się z już gotowymi życzeniami; z pewnością jest to dużym ułatwieniem dla osób zapracowanych, jednak taka kartka nie będzie już w pełni odgrywała swojej roli; znacznie lepiej jest poświęcić tę jedną godzinę czy dwie i samemu wypełnić puste kartki, niż narazić dobre imię firmy).
  2. Żadna firma nie powinna zaniedbywać obowiązku wysyłania kartek (kartka świąteczna jest miłym gestem, ale również może pełnić rolę podtrzymywania kontaktów z klientami bądź też innymi zaprzyjaźnionymi firmami; klient, który czuje, że się o nim pamięta, znacznie chętniej przedłuży współpracę z daną firmą).
  3. Firmowe kartki świąteczne nie powinny zawierać konkretnych motywów religijnych (najlepiej jest zawsze sięgnąć po uniwersalne wzory, np. choinkę bądź ośnieżony krajobraz; w biznesie nie powinno się zapominać, że każdy klient jest indywidualnym podmiotem; kartka nie powinna dzielić, ale łączyć; uniwersalne wzory na kartce świątecznej nie urażą ani ateisty, ani muzułmanina, a na pewno zostaną odczytane jako miły gest).
  4. Kartki powinny mieć osobisty charakter (nawet jeśli kartka zawiera już wydrukowane życzenia, powinno się dopisać kilka słów własnoręcznie; to samo tyczy się koperty: wydrukowany adres nie jest równie efektowny, co adres wypisany własnoręcznie).

Zobacz: Nie szata zdobi człowieka – a jednak …

Aktualizacja: 21.10.2011

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia



Kartki świąteczne odgrywają istotną rolę w podtrzymywaniu, ale i również w zacieśnianiu kontaktów biznesowych.
Kartki świąteczne odgrywają istotną rolę w podtrzymywaniu, ale i również w zacieśnianiu kontaktów biznesowych.



Personel i Zarządzanie189,00 zł

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

WRZ20
TydzieńPWŚCPSN
361234567
37891011121314
3815161718192021
3922232425262728
4029300102030405

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Piotr Kossakiewicz

Prawnik

Zostań ekspertem Infor.pl »