| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Etykieta w biznesie > Dobry wizerunek > Firmowe kartki świąteczne

Firmowe kartki świąteczne

W epoce Internetu wiele firm rezygnuje ze zwyczaju wysyłania tradycyjnych kartek świątecznych z ręcznie wypisanymi życzeniami. Coraz częściej wybierają kartki elektroniczne, albo kartki z wydrukowanymi już życzeniami. Czy to jednak dobre posunięcie?

Kartki nie tylko były częścią rytuału świątecznego, ale przede wszystkim były znakiem, że ktoś o nas pamięta. Wysłanie życzeń na kartce świątecznej wymaga znacznie więcej wysiłku niż wysłanie życzeń drogą elektroniczną. Dlatego sam ten gest już zawiera w sobie duży ładunek emocjonalny.

Dlaczego warto wysyłać kartki świąteczne

  • Kartka świąteczna jest miłym gestem (otrzymanie takiej kartki dla wielu osób jest równoznaczne z tym, że nadawca myśli i pamięta o tej osobie);
  • Wysłanie kartki jest zgodne z duchem świąt (święta mają łączyć ludzi, życzenia na kartce właśnie temu służą);
  • Kartki świąteczne są częścią rytuału przedświątecznego (wiele osób nadal nie wyobraża sobie przygotowań świątecznych bez wybierania i kupowania kolorowych kartek; każda kartka świąteczna niesie ze sobą specjalne przesłanie, trzeba zawsze dobrze się zastanowić, która kartka powinna zostać wysłana do współpracowników, klientów, a która do konkurencji).

Zobacz: Zadbaj o siebie

39.00 złKalendarz Księgowego 2015

Kartki świąteczne odgrywają istotną rolę w podtrzymywaniu, ale i również w zacieśnianiu kontaktów biznesowych. Jest to o tyle ważne, że buduje solidne podstawy do dalszej współpracy, opartej już jednak na partnerstwie i przyjaźni, a nie tylko i wyłącznie na interesach.

By dopełnić jednak sukcesu biznesowego warto pamiętać o kilku podstawowych kwestiach:

  1. Kartki, które najbardziej cieszą to te, które zawierają własnoręcznie napisane życzenia (wiele kartek świątecznych obecnie sprzedaje się z już gotowymi życzeniami; z pewnością jest to dużym ułatwieniem dla osób zapracowanych, jednak taka kartka nie będzie już w pełni odgrywała swojej roli; znacznie lepiej jest poświęcić tę jedną godzinę czy dwie i samemu wypełnić puste kartki, niż narazić dobre imię firmy).
  2. Żadna firma nie powinna zaniedbywać obowiązku wysyłania kartek (kartka świąteczna jest miłym gestem, ale również może pełnić rolę podtrzymywania kontaktów z klientami bądź też innymi zaprzyjaźnionymi firmami; klient, który czuje, że się o nim pamięta, znacznie chętniej przedłuży współpracę z daną firmą).
  3. Firmowe kartki świąteczne nie powinny zawierać konkretnych motywów religijnych (najlepiej jest zawsze sięgnąć po uniwersalne wzory, np. choinkę bądź ośnieżony krajobraz; w biznesie nie powinno się zapominać, że każdy klient jest indywidualnym podmiotem; kartka nie powinna dzielić, ale łączyć; uniwersalne wzory na kartce świątecznej nie urażą ani ateisty, ani muzułmanina, a na pewno zostaną odczytane jako miły gest).
  4. Kartki powinny mieć osobisty charakter (nawet jeśli kartka zawiera już wydrukowane życzenia, powinno się dopisać kilka słów własnoręcznie; to samo tyczy się koperty: wydrukowany adres nie jest równie efektowny, co adres wypisany własnoręcznie).

Zobacz: Nie szata zdobi człowieka – a jednak …

Aktualizacja: 21.10.2011

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia



Kartki świąteczne odgrywają istotną rolę w podtrzymywaniu, ale i również w zacieśnianiu kontaktów biznesowych.
Kartki świąteczne odgrywają istotną rolę w podtrzymywaniu, ale i również w zacieśnianiu kontaktów biznesowych.



Controlling i Rachunkowość Zarządcza189.00 zł

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

PAŹ25
TydzieńPWŚCPSN
40293012345
416789101112
4213141516171819
4320212223242526
4427282930310102

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Przemysław Kędzia

Przemysław Kędzia, prezes Business Media Software Solutions

Zostań ekspertem Infor.pl »