| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Etykieta w biznesie > Dobry wizerunek > Kultura organizacyjna i jej wpływ na biznes

Kultura organizacyjna i jej wpływ na biznes

Wiele się mówi o różnych technicznych aspektach biznesu. Sztuka negocjacji, techniki sprzedaży, strategie marketingowe mają swoje stałe miejsce na liście szkoleń. Są to umiejętności niezbędne do funkcjonowania w świecie biznesu. Jednak wsłuchując się w świat biznesu, a właściwie słuchając rozmów przedsiębiorców, skądinąd profesjonalistów w swojej dziedzinie, odnieść można wrażenie, że posiedli oni wszelkie kompetencje poza tą, która pozwala w sposób niezakłócony komunikować się ze światem.

Kultura organizacyjna i jej wpływ na biznes

Problemy w komunikowaniu się ze światem nie stanowią o elementarnych brakach czy nieumiejętności w wysławianiu się. Z reguły zaaplikowany nam wszystkim w szkole zestaw reguł i słownictwa wystarcza, aby przekazywać informacje w sposób mniej lub bardziej zaawansowany. Należy zwrócić uwagę na dość subtelną kwestię, przez niektórych nie zauważaną, dotyczącą staranności wypowiedzi.

Staranna mowa polska podstawą dobrej komunikacji

Udowodniono już w starożytności, że uważniej słuchamy i lepiej zapamiętujemy tematy błahe i mniej ciekawe, które zostały przedstawione w sposób zrozumiały i interesujący, niż treści ważkie, ale komunikowane bez emocji i z błędami językowymi. Wielu przedsiębiorców (nie wszyscy na szczęście), zaczynając od właścicieli małych firm, na rekinach biznesu kończąc, mało uwagi poświęca temu w jaki sposób prezentowane informacje chcą przekazać. Uważając prawdopodobnie temat za mniej istotny z punktu widzenia ich własnej działalności zapominają, że coraz częściej biznes bardzo mocno oddziałuje na swoje sąsiedztwo, staje się przykładem do naśladowania.

Korporacyjna etykieta w praktyce

Skoro zatem liczne przedsiębiorstwa roszczą sobie słuszne prawo do roztaczania pieczy nad społecznościami lokalnymi, dbania o środowisko i wchodzenia w bliskie korelacje z otoczeniem, to powinny prezentować się równie pięknie, co idee które rozsiewają. Cieszy fakt, że rośnie świadomość firm na temat tego, jaką rolę odgrywają w kształtowaniu świata wokół siebie, w którym powstały i w którym funkcjonują. Należy jednak pamiętać, że otoczenie firmy to przede wszystkim ludzie. I niezależnie od tego, czy firma działa lokalnie czy na większą skalę, to jej siła oddziaływania na ludzi wzrasta wraz z ilością obecnych i potencjalnych klientów, do których firma dociera ze swoim przekazem. Niech więc na rynku polskim, polskie firmy komunikują się z rodzimymi klientami przy pomocy poprawnej polszczyzny. Wzięcie odpowiedzialności nie tylko za to co się przekazuje, ale też jak to się robi z pewnością poskutkuje większą uwagą i szacunkiem odbiorców.

Jak zachowywać się podczas przyjęcia biurowego?

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Język polski w świecie biznesu

Mowa polska jest naszym skarbem narodowym. Uczynienie z niej narzędzia dobrego wizerunku nic nie kosztuje, a dodatkowo może przyczynić się do poszerzenia działań społecznych organizacji o działania edukacyjne. Wystarczy tylko, aby właściciel małej firmy lub prezes dużej korporacji oczami wyobraźni zobaczył jak będzie się czuł, gdy po kilku wywiadach i wystąpieniach zacznie być podawany jako przykład do naśladowania dla innych. I niezależnie od tego czy będzie to na lokalną, czy światową skalę z pewnością nie będzie żałował poświęconego czasu i uwagi na dopracowanie poprawnego sposobu mówienia i pisania.

Elegancja biznesowa sztuką życia

Autor: Łukasz Skotarek

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Sosnowska Kancelaria Radcy Prawnego

radca prawny, ekspert prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »