| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Osobisty PR

Kto chce w dzisiejszych czasach osiągnąć sukces (i go utrzymać), nie może zrezygnować z efektywnego, osobistego PR-u. Ukazanie się w pozytywnym świetle sprawia jednak trudności wielu ludziom. Jedni nie lubią o sobie mówić, lecz w głębi ducha mają nadzieję, że ktoś zauważy ich zasługi. Inni mówią o sobie aż nazbyt chętnie, jednakże nie udaje im się przekonać do siebie swojego rozmówcy. Dobry PR jest czymś innym.

Osobisty PR jest sztuką zręcznego przedstawienia własnej osoby, systematycznego prowadzenia marketingu we własnej sprawie. Nie chodzi tutaj o krótkotrwały efekt – raczej o mające zbliżyć nas do zaplanowanego sukcesu posunięcia, których oddziaływanie będzie długotrwałe dzięki wiarygodności i autentyczności.

Pokaż, co potrafisz

W Twoim osobistym marketingu obowiązują te same zasady co w przypadku reklamowanego produktu: marketing ma sens jedynie wtedy, gdy w ogóle jest coś do sprzedania. Dlatego musisz zadać sobie pytanie, co właściwie masz do zaoferowania. Jakie są Twoje mocne strony? W jaki sposób można wykorzystać Twoje fachowe kwalifikacje? Gruntowna analiza własnego potencjału jest podstawą każdego efektywnego PR-u, ponieważ będziesz mógł przekonać innych o swoich zdolnościach tylko wtedy, gdy sam będziesz ich pewien.

Polecamy: Plan życia zawodowego

Orientacja na cele

Dobrze jest uzyskać pozytywny wizerunek. Nic on jednak nie da, jeśli nie będzie pasował do wyznaczonych celów. Dlatego tak ważne są konkretnie zdefiniowane cele, które będą podstawą Twojego PR-u. Wynikną one z jednej strony z analizy Twojego potencjału. Z drugiej strony musisz sobie uświadomić, co jest dla Ciebie naprawdę ważne. Ponieważ: kto nie zna celu, nie odnajdzie drogi!

Uwidocznij swoje zalety!

Na pewno to znasz: jeśli z zapałem pracujesz nad tym, co sprawia Ci prawdziwą przyjemność, to wszystko idzie jak z płatka i udaje Ci się wykonać dużo dobrej roboty, prawda? I pewnie też od razu zupełnie inaczej rozmawiasz o tej czynności lub dziedzinie, która Cię pasjonuje – taka postawa przyniesie Twoim bliźnim o wiele więcej korzyści, niż gdybyś prowadził z nimi rozmowy na zupełnie nie interesujące Cię tematy.

Zobacz serwis: Zarządzanie

Rozpocznij własną kampanię reklamową!

Gdy już uświadomisz sobie swoje mocne strony i cele, do których dążysz (nabierając przy okazji większej pewności siebie), powinieneś wziąć pod uwagę jeszcze jedno: Musisz zacząć! Najlepiej w ciągu 30 minut zacznij prezentować się w lepszym świetle!

Stéphane Etrillard. Artykuł jest fragmentem książki 30 minut dla efektywnego osobistego marketingu Wydawnictwo KOS

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Sklep zonazielona.pl

proponuje ekskluzywne, designerskie meble i elementy wystroju wnętrz

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »