| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Samouczek > Podstawy korzystania z klienta pocztowego

Podstawy korzystania z klienta pocztowego

Wysyłanie i odbiór elektronicznej korespondencji pocztowej jest jedną z najważniejszych form komunikacji pomiędzy użytkownikami sieci komputerowej. Dlatego warto znać zasady korzystania z klienta pocztowego, czyli oprogramowania do obsługi poczty elektronicznej.

  • Opis - dowolna nazwa umożliwiająca łatwiejszą identyfikację w programie pocztowym;
  • Nazwa serwera – tutaj wpisz nazwę serwera poczty wychodzącej, którą wcześniej pobrałeś ze strony usługodawcy.


Jeżeli usługodawca wymaga bezpiecznego uwierzytelniania hasła należy zaznaczyć Używaj identyfikatora oraz hasła, a w pole poniżej wpisać wykorzystywany login do łączenia się z pocztą. Następnie wybieramy kwestie związaną z szyfrowaniem połączenia SSL lub TLS (jeśli dostępne) i klikamy [OK]. Na koniec zamykamy kreatora kont i możemy się cieszyć skonfigurowanym programem pocztowym.

Warto pamiętać, że w dowolnym programie pocztowym konfiguracja odbywa się w podobny sposób. Musimy podać login, hasło, serwery poczty przychodzącej i wychodzącej oraz wybrać opcję bezpiecznego uwierzytelniania.

Podstawy obsługi

Obsługa klienta pocztowego jest intuicyjna. Praktycznie sprowadza się do odbierania i wysyłania poczty, oraz do redagowania wiadomości.

Niezależnie od użytkowanego programu pocztowego pobranie nowych wiadomości często następuje wraz z uruchomieniem klienta poczty. Jeśli pobieranie nie odbywa się automatycznie,  wystarczy poszukać w głównym oknie programu przycisku Pobierz lub Odbierz/Wyślij, a program połączy się z serwerem i pobierze nowe wiadomości.

Aby utworzyć nową wiadomość poszukaj przycisku Napisz lub Nowa poczta. W wywołanym oknie zobaczymy kilka pól. Na początek znajdź przycisk Dołącz, Załącz lub Wstaw załącznik służący do dodawania załączników do wiadomości.

Teraz zajmij się polem odbiorców wiadomości. Odbiorcę naszego maila wpisujemy w pole Do. W przypadku większej ilości adresatów należy ich adresy mailowe oddzielić znakiem średnika. Pole poniżej o nazwie DW (Do Wiadomości) służy do wprowadzania adresatów, którzy otrzymają wiadomość przy okazji. Warto również wiedzieć o polu UDW (Ukryte Do Wiadomości), dzięki któremu żaden z adresatów wiadomości nie dowie się, do kogo jeszcze była adresowana przesyłka.

Gdy wypełnisz wszystkie pola i załączysz plik do wiadomości pozostaje tylko odszukać przycisk Wyślij i użycie go. Program pocztowy połączy się z serwerem i wyśle wiadomość. Za kilka sekund odbiorca odczyta to, co chciałeś mu przekazać.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Łukasik

Prawnik, doktorant

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »