| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Samouczek > Przygotowanie do ponownej instalacji systemu Windows

Przygotowanie do ponownej instalacji systemu Windows

Komputer wyraźnie zwalnia, zaczyna się pojawiać coraz więcej komunikatów o błędach, a na koniec przestają działać najważniejsze narzędzia. To znak, że przyszedł czas na ponowną instalację systemu operacyjnego Windows. Zanim jednak się do niej zabierzesz sprawdź jak należy się do niej przygotować.

W zależności od nawyków użytkownika oraz liczby danych zgromadzonych na komputerze, proces przygotowania do ponownej instalacji systemu operacyjnego Windows może składać się z różnych etapów. Trzeba przyznać, że dość znikoma grupa użytkowników jest w stanie wcześniej tak przygotować swoje dane, że są gotowi do ponownej instalacji w dowolnym momencie. Dlatego poniżej prezentujemy kilka ważnych punktów koniecznych do opracowania przed ponową instalacją systemu operacyjnego Windows.

1. Backup najważniejszych danych

Jeśli regularnie korzystasz z wyspecjalizowanych aplikacji do wykonywania zapasowych kopii danych, może pominąć ten punkt. Pozostałym zalecamy bardzo szczegółową lekturę.

Wskazaną praktyką jest gromadzenie wszystkich najważniejszych danych na osobnej partycji twardego dysku, niezależnej od partycji systemowej, a najlepiej na osobnym twardym dysku. Dzięki temu Twoje dane są bezpieczne na wypadek jakiejkolwiek awarii systemu. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś musisz przejrzeć kilka miejsc, w których mogą znajdować się Twoje dane i przenieść je na inną partycję lub dysk. Oto kilka przydatnych wskazówek:

  • często użytkownicy zapisują katalogi oraz pliki bezpośrednio na pulpicie, aby mieć do nich szybki dostęp;
  • nierzadko użytkownik zapisuje dane w domyślnej lokalizacji folderu Moje dokumenty na partycji systemowej. Tamto miejsce również warto sprawdzić;
  • spróbuj skorzystać z polecenia Wyszukaj w menu Start i odnajdź pliki z określonymi rozszerzeniami dokumentów (przykładowo *.DOC, *.XLS, czy *.MP3 znajdą w określonej lokalizacji wszystkie pliki z podanym rozszerzeniem);
  • na osobnej partycji lub twardym dysku utwórz katalog o nazwie Backup i przenieś do niego wszystkie najważniejsze dokumenty oraz pliki.

2. Backup poczty

Jeśli korzystasz z programu pocztowego i nie zmieniałeś domyślnej lokalizacji swojej skrzynki pocztowej, będziesz musiał zabezpieczyć wszystkie wiadomościustawienia kont pocztowych oraz książkę adresową. Poniżej pokażemy Ci jak to zrobić na przykładzie programu Outlook Express

  • po uruchomieniu programu wybierz z górnego menu Narzędzia, a następnie Konta
  • przejdź do zakładki Poczta, a następnie zaznacz konto i naciśnij przycisk Eksportuj. Plik należy zapisać na osobnej partycji lub twardym dysku, w katalogu Backup, najlepiej w osobnym podkatalogu o nazwie Poczta. Procedurę powtórz dla każdego konta pocztowego na liście. W ten sposób zabezpieczysz ustawienia kont pocztowych;
  • aby wykonać backup książki adresowej, w głównym widoku programu naciśnij przycisk Adresy, a następnie z górnego menu Plik wybierz polecenie Eksportuj. Polecamy pierwszą opcję z listy (Książka adresowa w formacie WAB). Ponownie wskaż podkatalog Poczta
  • zabezpieczenie wiadomości pocztowych musisz zacząć od sprawdzenia ścieżki dostępu, pod którą znajduje się katalog z wiadomościami. W tym celu z górnego menu Narzędzia wybierz tym razem Opcje, a następnie zakładkę Konserwacja
  • znajdziesz tam przycisk o nazwie Folder magazynu. Wskaże Ci on ścieżkę dostępu do katalogu z wiadomościami. Najlepiej skopiuj ją do Notatnika. Z tego poziomu możesz również w przyszłości wskazać ścieżkę do innego katalogu z wiadomościami. Po ponownej instalacji warto pozostawić je na osobnej partycji lub twardym dysku;
  • domyślnie katalog zawierający wiadomości pocztowe jest ukryty. Dlatego zanim go znajdziesz musisz w ustawieniach systemowych wyłączyć funkcję ukrywania katalogów. W tym celu z systemowego Eksploratora wybierz Narzędzia, a następnie Opcje folderów
  • na zakładce Widok znajdź sekcję Ukryte pliki i foldery, a następnie zaznacz opcję Pokaż ukryte pliki i foldery. Teraz możesz odnaleźć katalog z wiadomościami pod wskazaną wcześniej lokalizacją. Pamiętaj, aby skopiować całą jego zawartość.
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Marzena Jaworska

Radca prawny   

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »