| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Samouczek > Błędy w słowniku Microsoft Office

Błędy w słowniku Microsoft Office

Podczas pisania dokumentu, czy to w Wordzie, czy innej aplikacji pakietu Office mamy możliwość dodawania wyrazu, którego słownik nie znał i oznaczał jako błędny.

Opcja ta, choć bardzo użyteczna może przyprawić nas o ból głowy jeśli dodamy do słownika wyraz napisany z błędem. Po takiej operacji każdorazowe wpisanie takiego wyrazu z błędem nie będzie widziane, ani poprawiane. Na szczęście istnieje sposób aby usunąć "niefartowne" słowo. 

Aby tego dokonać otwórz plik CUSTOM.DIC (np. w notatniku). Położenie pliku zależne jest od wersji Office i Windows'a, więc będziesz musiał poszukać. Zwykle znajduje się on w:

  • Program Files\Microsoft Office\Office dla Office 97
  • Windows\Profiles\%username%\Dane aplikacji\Microsoft\Proff lub Windows\Dane aplikacji\Microsoft\Proff dla Office 2000/XP/2003 i Windows 9x 
  • Documents and Settings\Nazwa_użytkownika\Dane aplikacji\Microsoft\Proof dla Office 2000/XP/2003 i Windows 2000/XP/2003/2007

Jest to zwykły plik tekstowy, więc bez problemu odnajdziesz błędnie wpisany wyraz. Teraz wystarczy usunąć go wraz z cała linijką. Zamknij plik słownika zapisując zmiany.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Resiak

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »