| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Samouczek > Jak utrzymać porządek w kliencie pocztowym Outlook Express

Jak utrzymać porządek w kliencie pocztowym Outlook Express

Segregowanie przychodzącej poczty oraz ustalanie reguł dla wiadomości to podstawowe metody porządkowania archiwum konta pocztowego. Pokażemy jak to zrobić w programie pocztowym Outlook Express.

W miarę w wzrostu liczby wiadomości w skrzynce pocztowej coraz więcej czasu zajmuje proces przeszukiwania jej zawartości. Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, w której trzeba szybko odnaleźć określoną wiadomość w archiwum pocztowym o rozmiarze kilkuset megabajtów lub większym. Na szczęście projektanci programów pocztowych oraz systemów pocztowych dostępnych z poziomu stron WWW uwzględnili w nich różne funkcje porządkujące, które pomagają zapanować nad lawinowym rozrostem korespondencji.

Tym razem pokażemy, jak poradzić sobie z dużą liczbą wiadomości w skrzynce pocztowej obsługiwanej z poziomu klienta pocztowego Outlook Express, standardowo dostępnego w systemie operacyjnym Windows XP.

Osobne foldery

Pierwszy etap porządkowania skrzynki pocztowej to stworzenie osobnych katalogów dla różnych odbiorców, grup odbiorców lub kont pocztowych, jeśli posiadasz ich więcej. Będą one umieszczone w ramach Skrzynki odbiorczej, stanowiąc jej wydzielone sekcje. Proces tworzenia nowych katalogów jest bardzo prosty. Wystarczy w lewej kolumnie o nazwie Foldery zaznaczyć Skrzynkę odbiorczą i prawym klawiszem myszki wywołać menu kontekstowe. Wybieramy z niego polecenie Nowy folder. Tam nadaje się nazwę i ostatecznie potwierdza jego lokalizację (zalecamy, aby tego typu katalogi znajdowały się w ramach katalogu Skrzynka odbiorcza).

Nowe katalogi powinny się pojawić tuż pod katalogiem Skrzynka odbiorcza. Dodatkowa ikona ze znakiem plusa służy do otwierania widoku drzewa z utworzonymi katalogami.

Już na tym etapie możesz rozpocząć porządkowanie zawartości skrzynki. Po zaznaczeniu dowolnej wiadomości w Skrzynce odbiorczej wystarczy przeciągnąć ją za pomocą myszy do odpowiedniego katalogu. Jeśli chcesz zaznaczyć większą liczbę wiadomości do przeniesienia, wystarczy użyć klawisza SHIFT lub CTRL do zaznaczania pojedynczych wiadomości, które znajdują się w różnych miejscach skrzynki pocztowej.

Reguły wiadomości

Kolejny etap porządkowania dotyczy wiadomości, które zostaną odebrane w przyszłości. Aby uniknąć bałaganu, warto ustawić dla nich reguły według których automatycznie będą przekierowywane do stosownych katalogów, które zostały utworzone w kolejnym etapie.

Aby stworzyć reguły wiadomości należy przejść do górnego menu Narzędzia i wybrać z nich polecenie Reguły wiadomości, a następnie sekcję Poczta. Funkcja pozwala dodatkowo ustawić podobne reguły dla grup dyskusyjnych oraz wprowadzić nadawców, od których nie chcesz otrzymywać wiadomości. W pierwszej zakładce klikasz przycisk Nowa i przystępujesz do definiowania reguły.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Błotnicki

Of Counsel jednej z warszawskich kancelarii prawniczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »