REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Rozmowy VoIP przez komórkę – ile to kosztuje i czy się opłaca?

Kamil Rogala
Korzystanie z technologii VoIP przez telefon komórkowy poza darmową siecią WiFi jest opłacalne tylko wtedy, gdy mamy duży miesięczny pakiet danych
Korzystanie z technologii VoIP przez telefon komórkowy poza darmową siecią WiFi jest opłacalne tylko wtedy, gdy mamy duży miesięczny pakiet danych

REKLAMA

REKLAMA

Technologia VoIP kojarzy się przede wszystkim z bardzo tanimi lub nawet darmowymi rozmowami. Ale czy zasada ta sprawdza się również w przypadku korzystania z VoIP w telefonie komórkowym? Okazuje się, że nie zawsze jest to do końca darmowe, a niekiedy nawet bardzo nieopłacalne. Jak więc regulować koszty korzystania z VoIP i kiedy staje się to niekorzystne finansowo?

Na cenę rozmowy poprzez VoIP przez telefon komórkowy składają się dwie opłaty. Pierwszą z opłat jest koszt połączenia operatora VoIP, z usług którego korzystamy. Trzeba pamiętać, że prowadzenie rozmów poprzez technologią VoIP jedynie w ramach sieci z której korzystamy (np. Skype) jest darmowe i nie płacimy za to nawet złotówki. Jeśli jednak będziemy chcieli zadzwonić poza sieć na tradycyjny numer telefonu, będzie to prawdopodobnie mało opłacalne w porównaniu do tradycyjnej stawki operatora komórkowego.

REKLAMA

Jak już wspomnieliśmy, dzwonienie z telefonu poprzez technologię VoIP na inny numer komórkowy jest bezsensowne, gdyż cena takiego połączenia może być taka sama lub nawet wyższa od ceny rozmowy u tradycyjnego operatora komórkowego. Korzyści mogą pojawić się w przypadku rozmów kierowanych na numery telefonów stacjonarnych lub za granicę. Pamiętajmy jednak, że wcześniej musimy zarejestrować i zasilić konto u konkretnego operatora VoIP.

Warto przeczytać: Jak utworzyć klucz USB do dysku?

REKLAMA

Opisaliśmy już pierwszy koszt związany z technologią VoIP na telefonie komórkowym, teraz czas przejść do drugiego etapu kosztów, który należy wziąć pod uwagę jeśli zamierzamy korzystać z tej technologii na naszym smartfonie. Drugim kosztem, jaki może pojawić się podczas korzystania z VoIP jest opłata za dostęp do Internetu. Pamiętajmy również, że opłata ta naliczana jest zawsze, bez względu na to czy my wykonujemy połączenie, czy też ktoś do nas dzwoni. Łatwo o tym zapomnieć mając w głowie zasady korzystania ze zwykłego telefonu – płacimy tylko za wykonane połączenia, a nie odebrane (z wyjątkiem roamingu).

Oczywiście koszty te można zniwelować lub całkowicie zlikwidować korzystając z pewnych udogodnień. Najprostszym sposobem jest łączenie się z siecią za pomocą WiFi na przykład za pomocą firmowej lub domowej sieci. Za dostęp do takiej sieci nic nie płacimy, a wszystkie pakiety internetowe nie są rozliczane w abonamencie u tradycyjnego operatora. Jeśli jednak będziemy wykonywać połączenia VoIP poza siecią WiFi musimy liczyć się z kosztami za transmisję danych zgodnie z cennikiem operatora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Problem z baterią w laptopie – oznaki i przyczyny starzenia się baterii

Korzystanie z technologii VoIP przez telefon komórkowy poza darmową siecią WiFi jest opłacalne tylko wtedy, gdy mamy duży miesięczny pakiet danych. W innym przypadku całkowity koszt połączenia VoIP z tradycyjnym numerem może znacząco przekroczyć koszt tradycyjnego połączenia rozliczanego w abonamencie. Pamiętajmy, ze każda minuta połączenia VoPI przez telefon komórkowy to pakiet od 300 do nawet 600 kB danych (zarówno w połączeniu wychodzącym jak i przychodzącym), dlatego też zanim zdecydujemy się korzystać z tego typu rozmów, sprawdźmy ile kosztuje pakiet danych i czy korzystanie z tego typu rozwiązania będzie korzystne i opłacalne.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wskaźnik koniunktury GUS. Gastronomia i zakwaterowanie z największym wzrostem

    Zakwaterowanie i gastronomia znalazły się wśród branż, w których notowany był do tej pory dodatni wskaźnik koniunktury (informacja i komunikacja oraz finanse i ubezpieczenia).

    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    REKLAMA

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    REKLAMA

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA