REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak dotrzeć do klienta reklamą mobilną?

Jak dotrzeć do klienta reklamą mobilną? /fot. Fotolia
Jak dotrzeć do klienta reklamą mobilną? /fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czy wiesz, że wyszukiwania mobilne stanowią ponad połowę wyszukań w wyszukiwarce Google? Urządzenia mobilne – smartfony, tablety, są naszymi nieodłącznymi towarzyszami prawie tak, jak laptopy czy tradycyjne komputery. Ciężko wyobrazić sobie dziś człowieka, który z nich nie korzysta.

Dla reklamodawców jest to prosty sygnał – tworzone przez nich reklamy powinny być dedykowane zarówno tradycyjnym komputerom, jak i urządzeniom mobilnym. Z racji coraz większej dostępności, ale i przystępności (maleją ceny zarówno sprzętu, jak i samego internetu mobilnego), reklama mobilna ma szansę przynieść naprawdę duże zyski. Przyjrzyjmy się zatem dokładniej reklamie mobilnej – czym dokładnie jest, jakie są jej rodzaje oraz w jaki sposób ją tworzyć?

REKLAMA

Co to jest reklama mobilna i… z czym to się je?

Zacznijmy od początku. Reklama mobilna to taki typ reklamy, która może być wyświetlana na stronach internetowych oraz w aplikacjach dedykowanych urządzeniom mobilnym. Reklamy mobilne tworzone są właśnie z myślą o urządzeniach takich jak smartfony czy tablety. Mogą wyświetlać się one w wyszukiwarkach, w witrynach, które zoptymalizowane są pod kątem mobilnym, w YouTube, a także innych aplikacjach.

Jakie są rodzaje reklamy mobilnej?

W zależności od rodzaju konkretnej kampanii, możliwe jest używanie zarówno reklam tekstowych, graficznych, wideo, reklam typu ,,Tylko połączenie”, jak i reklam aplikacji. Aby możliwe było tworzenie reklam graficznych, warto pamiętać o odpowiednim kierowaniu kampanii (musi być ona kierowana na sieć reklamową). W przypadku tego rodzaju reklam, należy mieć również na uwadze dostosowanie rozmiarów grafiki odpowiednio do wymogów Google’a.

Mobilna reklama – jak dostosować jej format?

REKLAMA

Aby reklama mogła zostać wyświetlana na urządzeniach mobilnych, muszą one być wyposażone w przeglądarki internetowe z pełną funkcjonalnością, czyli obsługiwać standardowe strony internetowe w języku HTML. Takie przeglądarki wyświetlają witryny podobne do tych, jakie przeglądamy na komputerach stacjonarnych. Na ogół urządzenia obsługujące przeglądarki z pełną funkcjonalnością, obsługują także aplikacje, które użytkownicy pobierać mogą ze sklepu z aplikacjami lub bezpośrednio z witryn internetowych. Należą do nich głównie urządzenia z systemem iOS oraz Androidem.

Aby nasza reklama mogła dobrze prezentować się w wersji mobilnej, należy utworzyć specjalną, zoptymalizowaną reklamę, wyposażoną w komunikat reklamowy, adres URL oraz zadbać o stworzenie strony docelowej dopasowanej właśnie do kategorii mobile. W przypadku, kiedy posiadamy więcej reklam, na urządzeniach mobilnych wyświetlać będą się tylko te, które dedykujemy właśnie komórkom czy tabletom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Reklamy mobilne – jak nimi zarządzać?

Użytkownicy mobilnego Internetu nie wykorzystują go tylko do wyszukiwania stron internetowych. Chętnie pobierają również aplikacje oraz wykonują bezpośrednie połączenia (mowa o reklamach typu ,,Tylko połączenie”).

REKLAMA

Co zrobić, aby pozyskać mobilnego klienta? Po pierwsze, musimy zacząć od dostosowania witryny do urządzeń mobilnych. Kluczem do sukcesu będzie umiejętne jej zaprojektowanie, ale i przykładowo czas ładowania. Kolejnym krokiem będzie wybór konkretnego rodzaju reklamy. Najczęściej wybierane reklamy mobilne to reklamy tekstowe.

Kolejny krok to dodanie ustawienia kierowania dostosowanego do komórek – chcemy mieć pewność, że nasze kampanie oraz reklamy mobilne wyświetlają się użytkownikom właśnie urządzeń mobilnych. Następnie możemy również zarządzać stawkami dla wyświetleń na takich urządzeniach, co dodatkowo zwiększy prawdopodobieństwo wyświetlania reklam. Więcej o tym, jak zamienić użytkownika smartfona w klienta znajduje się w naszym artykule.

Kiedy już lepiej ,,rozgryziemy” temat zarządzania reklamą mobilną, sprawdźmy, jak zwiększać ich skuteczność, wykorzystując przeznaczone do tego narzędzia Google’a.

Czy reklama mobilna jest opłacalna?

Jak wynika z badań Deloitte dostęp do smartfonów ma obecnie 80 procent Polaków. Połowa korzysta z tabletów. Aż sześć na siedem osób zerka na swój smartfon przed upłynięciem jednej godziny po obudzeniu, a ponad 75 proc. w ostatniej godzinie przed zaśnięciem. Wyniki badań mówią same za siebie – kategoria mobile to niezwykle obiecujący kanał dotarcia do klienta. Jeśli więc zadbamy o skuteczną reklamę, może okazać się, że przyniesie nam ona widoczne zyski.

Źródło: www.eactive.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA