| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Technologia > 5 trendów marketingowych, które czekają nas w 2016 roku

5 trendów marketingowych, które czekają nas w 2016 roku

Media cyfrowe przeszły prawdziwą metamorfozę w ciągu ostatnich kilku lat, jednak firmy często nie są w stanie poradzić sobie z nawałem innowacji i nowych sposobów na dotarcie do klientów. Co to oznacza dla ambitnych marketerów, którzy już zastanawiają się, jak odnieść sukces w 2016 roku? Zamiast koncentrować się na tradycyjnych kanałach komunikacyjnych, należy spojrzeć naprzód i zastanowić się, jak wykorzystać nowe trendy, aby pokonać rywali rynkowych i zaspokoić potrzeby klientów. Poznaj trendy i sprawdź, na co zwrócić szczególną uwagę w 2016 roku.

#1: Dominacja urządzeń mobilnych

W 2015 roku wiele się wydarzyło w sferze mobile. Google ogłosiło, że ruch pochodzący z urządzeń mobilnych przekroczył ruch na desktopach w dziesięciu różnych krajach. Wprowadzono również aktualizację algorytmu o nazwie „Mobilegeddon” (https://en.wikipedia.org/wiki/Mobilegeddon), która spowodowała, że strony zoptymalizowane pod urządzenia mobilne zyskały znaczną przewagę nad konkurentami, którzy nie dostosowali się do zmian. Według Google strona zoptymalizowana pod desktop nie jest już potrzebna – wystarczy strona, która sprawnie wyświetla się na smartfonach i tabletach. Z pewnością nie wpłynie to na wielkość ruchu na desktopach, lecz wyraźnie widać, w którą stronę skłania się Google. Warto wziąć to pod uwagę i przygotować własną stronę, wykorzystać opcje reklamy mobilnej oraz zastanowić się nad możliwościami aplikacji w biznesie.

#2: Blokowanie reklam wpłynie na strategię promocji marki

Podstawowa strategia marketingowa zawsze składała się z promocji i reklamy produktów lub usług do ostrożnie dobranej grupy odbiorców, niezależnie od ich miejsca w procesie zakupowym, który jak wiadomo składa się z wielu etapów (zbieranie informacji, porównywanie opcji, metody płatności itd.) Szybki mobilny Internet i mnóstwo informacji w sieci sprawia jednak, że większość tradycyjnych reklam jest ignorowanych lub wręcz blokowanych. Jeśli pragnę kupić nowy telefon, zamiast klikać na reklamę, wolę wpisać nazwę urządzenia do wyszukiwarki i szybko przeczytać kilka recenzji.

Aktualnie, klienci nie oczekują perswazji, lecz rzetelnych, wartościowych informacji, które pomogą im podjąć właściwą decyzję. Zarówno urządzenia korzystające z systemu Android, jak i iOS umożliwiają instalację aplikacji automatycznie blokujących reklamy. Rozszerzenie typu Ad Blocker Plus jest już dostępne dla przeglądarek takich jak Firefox czy Chrome od wielu lat, i codziennie korzystają z niego miliony osób. Warto więc przemyśleć strategię promocji i zabezpieczyć się na przyszłość. Zamiast na reklamę, część budżetu marketingowego warto wykorzystać na tworzenie contentu, który zostanie doceniony przez potencjalnych klientów i rozprzestrzeniony w sieci.

Dołącz do nas na Facebooku!

#3: Rozwój technologii opartych na wirtualnej rzeczywistości

W pierwszym kwartale 2016 roku na rynku pojawi się rewolucyjne urządzenie o nazwie Oculus Rift. Jest to zestaw typu headset, który pozwoli użytkownikom na wkroczenie do świata wirtualnej rzeczywistości. Dzięki specjalnym okularom, po raz pierwszy w historii, klienci na rynku masowym będą w stanie doświadczyć wirtualnej rzeczywistości (VR) w zaciszu własnego mieszkania. Trudno zakładać, że Rift od razu zaoferuje funkcje marketingowe. Jeśli jednak zauważymy wzrost popularności produktu oraz nowe modele (jak w przypadku pierwszych smartfonów), Oculus z pewnością wpłynie na to, jak marketerzy będą komunikować się z klientami.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Izabela Żurkowska-Mróz

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »