| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Technologia > Miliony na reklamy ze św. Mikołajem

Miliony na reklamy ze św. Mikołajem

W okresie przedświątecznym w telewizji wyemitowano 15 246 spotów reklamowych, w których został wykorzystany motyw św. Mikołaja. Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów ponad 68,5 mln zł - podaje TNS OBOP.

Najwięcej, bo niemal 1400 spotów reklamowych wykorzystujących postać św. Mikołaja, wyemitował w omawianym okresie Polsat. Brodacz w czerwonym wdzianku pojawiał się najczęściej w spotach branży telekomunikacyjnej (ponad 8 tys. spotów). Wśród reklamodawców na "mikołajowe reklamy" najwięcej wydała Polska Telefonia Cyfrowa - 12,8 mln zł.

Ciekawie przedstawiają się wyniki dotyczące minionej dekady (okres od 01.01.2000 do 20.12.2009 - miesiące listopad, grudzień i styczeń). Według badań TNS OBOP wyemitowano w tym czasie ponad 74 tys. spotów reklamowych z udziałem św. Mikołaja. Stacje telewizyjne zarobiły dzięki temu 331,7 mln zł. Najwięcej zyskały: TVN (86,7 mln zł), Polsat (82,3 mln zł), TVP1 (62,8 mln zł) oraz TVP2 (38 mln zł).

Po reklamy wykorzystujące wizerunek św. Mikołaja najchętniej sięgały branże telekomunikacyjna i handlowa, które wydały na nią odpowiednio 119,8 mln i 66,8 mln zł. Największą gażę św. Mikołaj "otrzymał" od takich firm, jak Polska Platforma Cyfrowa (33,2 mln zł), Polkomtel (32 mln zł) oraz PTK Centertel (31,9 mln zł).

Źródło: Technologie.gazeta.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

KPMG

Firma Doradcza KPMG

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »