| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Technologia > Kindle, czytnik książek wchodzi do Polski

Kindle, czytnik książek wchodzi do Polski

Największy amerykański sklep internetowy -  Amazon wprowadza swój czytnik książek i prasy Kindle na rynki zagraniczne. Ekspansja połączona jest z obniżeniem cen. Do walki na rynku e-czytników szykuje się również polski Kolporter.

Kindle jest gadżetem, na który klienci Amazonu mogą ściągać (także bezprzewodowo, przez sieć komórkową) i czytać elektroniczne wersje książek i gazet. Zadebiutował w 2007 r. w cenie 399 dolarów. Jednak w tym roku urządzenie kosztowało już 359, a następnie 299 dolarów. W środę e-detalista obniżył cenę do 259 dolarów. Jeff Bezos, prezes Amazonu, powiedział, że firma może obniżać cenę Kindle'a, dlatego że rośnie jego produkcja i sprzedaż.

W Polsce własny czytnik pod marką eClicto ma wprowadzić w grudniu grupa Kolporter. Urządzenie sprzedawane wraz z pakietem 100 książek ma kosztować 899 zł. - Mamy już podpisane umowy z blisko 40 wydawcami. Część treści będzie dostępna na komputery i czytniki, część wyłącznie na czytniki - mówi Maciej Topolski, rzecznik Kolportera. Według niego właściciele urządzenia będą mieli szybszy dostęp do nowości wydawniczych niż czytelnicy papierowej wersji książek. Ceny książek dostępnych w eClicto są nieznane. - Będą zależne od polityki wydawców - mówi Topolski.

Amerykanie korzystający z Kindle'a płacą za elektroniczną wersję książki 9,9 dol., a za roczną prenumeratę dziennika "The New York Times" - 168 dol.

Amazon nie ujawnia, ile czytników sklep sprzedał do tej pory. Określa jednak Kindle'a mianem "bestsellera" i twierdzi, że sprzedaje 48 książek w formacie Kindle na każde 100 papierowych książek. - Uważam, że w przyszłości będziemy sprzedawali więcej książek na czytnik niż w postaci fizycznej - powiedział szef Amazonu w wywiadzie dla agencji Associated Press.

Spółka poinformowała, że podobnie jak Amerykanie zagraniczni użytkownicy będą mogli ściągać książki i gazety ze sklepu Amazon.com zarówno bezpośrednio przez sieć komórkową, jak i za pośrednictwem komputera (następnie przegrywając je na gadżet). Na razie nie wiadomo, jak Kindle będzie łączył się z sieciami komórkowymi w Polsce.  Podobnie wypowiadają się przedstawiciele pozostałych operatorów. I zwracają uwagę na to, że dostępne w Kindle'u książki i prasa są wydawane w językach obcych, co istotnie ograniczy popularność tego gadżetu w Polsce.

Czy wejście tego gadżetu na polski rynek przyspieszy sprzedaż książek w formacie cyfrowym? W USA tzw. e-booki stanowiły 1,6 proc. łącznej sprzedaży książek w I półroczu br. Daje to 81,5 mln dol., a jeszcze rok temu było to zaledwie 29,8 mln dol.

W Polsce nie ma danych na temat sprzedaży e-booków. - To ułamek procenta - mówi Bartłomiej Roszkowski, szef firmy Net Press Digital prowadzącej sklep Nextto.pl i wydawnictwo Złote Myśli. Według niego popularnością cieszą się e-booki specjalistyczne i poradnikowe, pozwalające szybko przeszukiwać tekst, co przydaje się w pracy. Obecnie w ofercie Nextto.pl jest 2 tys. tytułów. Zeszłoroczne obroty sklepu były na poziomie 900 tys. zł, podczas gdy wydawnictwo Złote Myśli, które ma w ofercie ok. 250 cyfrowych pozycji, zanotowało przychody w wysokości 1,9 mln zł.

W pamięci urządzenia Kindle mieści się 1,5 tys. książek, co pozwala nosić przy sobie praktycznie całą bibliotekę. - Żeby zebrać kilkaset książek, mój dziadek czy pradziadek musiałby chodzić po księgarniach przez pół życia. Ja skompletowałem to w dwa lata - opowiada Wiktor Ostrowski z sieci księgarni Matras, który korzystał z czytnika firmy IREX.

Źródło: Chip.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Fedorowska

psycholog, mediator. Kancelaria Mediacyjna „Primum Consensus”.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »